
Οι σημαντικές στρεβλώσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες και οι καθυστερήσεις στη μεταφορά εμπορευμάτων συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό και το 2022, ενώ η κρίση στην Ανατολική Ευρώπη πιθανώς να επιτείνει το πρόβλημα.
Στο πλαίσιο αυτό δεν προκαλούν εντύπωση τα δεδομένα της Sea-Intelligence, σύμφωνα με τα οποία η αξιοπιστία των θαλάσσιων μεταφορέων σε ό,τι αφορά την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων τους κατρακύλησε σε νέο ιστορικό χαμηλό. Η μείωση αυτή συνεχίζεται από το β’ εξάμηνο του 2021 και παρά το γεγονός ότι η διαθέσιμη χωρητικότητα στα κύρια δρομολόγια Ασίας και Βόρειας Αμερικής έχει αυξηθεί. Πιο συγκεκριμένα, τον περασμένο Ιανουάριο, μόλις το 30,9% των αφίξεων containerships κρίθηκαν έγκαιρες. Για όλο το 2021, το 36% των αφίξεων κρίθηκαν έγκαιρες, όταν ο μέσος όρος τριετίας (2018, 2019, 2020) ήταν άνω του 70%.
Για τις αφίξεις πλοίων που δεν ήταν έγκαιρες, οι καθυστερήσεις άγγιξαν τις 7,38 ημέρες τον Ιανουάριο έναντι των 7,68 ημερών τον Δεκέμβριο του 2021. Οι καθυστερήσεις στα ασιατικά routes ήταν περισσότερο εμφανείς σε εταιρείες με μεγαλύτερη παρουσία στην Ασία, όπως οι Εvergreen, OOCL, Wan Hai και COSCO. Αντιθέτως οι Maersk και Hamburg Sud κρίθηκαν περισσότερο αξιόπιστες σε ασιατικά δρομολόγια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Sea-Intelligence αναλύει τις επιδόσεις 60 θαλάσσιων μεταφορέων σε 34 διαφορετικά δρομολόγια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η τεχνολογία διπλού καυσίμου της Newlight, που επιτρέπει την ταυτόχρονη χρήση υδρογόνου και ντίζελ σε υπάρχοντες ναυτικούς κινητήρες, μπορεί να αναδειχθεί ως μία από…
Στην εδραίωση της θέσης της στη ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας στοχεύει η Saudi Aramco, καθώς ο ενεργειακός κολοσσός έχει στρέψει το βλέμμα…
Η ναυλαγορά των containerships συνεχίζει την πτωτική της πορεία, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να διαμορφώνεται στα χαμηλότερα επίπεδά του από τον…
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) φαίνεται να στηρίζει την έκκληση εταιρειών της βιομηχανίας για επιβράδυνση των ευρωπαϊκών στόχων όσον αφορά τη χρήση αεροπορικών καυσίμων.…
Η παγκόσμια ναυτιλία πρέπει να παραμείνει ανοιχτή στο ενδεχόμενο συνεργασίας με τους ασφαλιστές που «γεννήθηκαν» προκειμένου να ασφαλίσουν τα πλοία του σκοτεινού στόλου, υπογραμμίζει…
Το επόμενο βήμα στη στρατηγική της ανακοίνωσε η Northern Lights JV, εταιρεία πρωτοπόρος στη θαλάσσια μεταφορά διοξειδίου του άνθρακα. Ειδικότερα, η Northern Lights προχώρησε…
Σε νέα στρατηγική αναδιάρθρωση των δραστηριοτήτων τους προχωρούν οι εταιρείες ενέργειας JERA και EDF. Συγκεκριμένα, η ιαπωνική JERA και η γαλλική EDF ανακοίνωσαν ότι…
Η δραστηριότητα στις παραγγελίες δεξαμενόπλοιων επιβραδύνθηκε σημαντικά μέχρι τα τέλη του 2022, όμως πλέον έχει επιταχυνθεί, οδηγώντας το orderbook στα υψηλότερα επίπεδά του από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ