![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/05/202405170818420195.jpg)
Το «διαζύγιο» Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ηνωμένου Βασιλείου έχει οδηγήσει σε αρκετά και, συχνά, σύνθετα προβλήματα, όπως μεταξύ άλλων η κρίση έλλειψης οδηγών, με την οποία ήρθε αντιμέτωπο το Ηνωμένο Βασίλειο μερικούς μήνες πριν. Εκτός αυτού, πρόσφατη έκθεση του οίκου αναλύσεων Xeneta καταδεικνύει ότι το Brexit οδήγησε σε σημαντική άνοδο του κόστους θαλάσσιας μεταφοράς προϊόντων προς τους λιμένες του Ηνωμένου Βασιλείου.
Ειδικότερα, το κόστος μεταφοράς ενός FEU από την Άπω Ανατολή στο Ηνωμένο Βασίλειο για χρονοναυλωμένα containerships με συμβόλαια μικρής διάρκειας ήταν κατά μέσο όρο ίσο με $15.350 στα μέσα Φεβρουαρίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι το εν λόγω κόστος δεν έχει πέσει κάτω από $15.000/FEU από τα μέσα Σεπτεμβρίου του 2021.
Η σύγκριση με το κόστος μεταφοράς σε χώρες που ανήκουν στην ΕΕ καταδεικνύει την επίδραση του Brexit. Πιο συγκεκριμένα, η Xeneta υπογραμμίζει ότι το κόστος αποστολής ενός FEU στη Βόρεια Ευρώπη από την Άπω Ανατολή δεν έχει ξεπεράσει ποτέ το φράγμα των $15.000.
Παρ’ όλα αυτά, η διαφορά κόστους αποστολής μεταξύ των δύο προορισμών βρίσκεται σε χαμηλότερα επίπεδα έναντι του Μαρτίου του 2021, οπότε και είχε κορυφωθεί κατά μέσο όρο στα $1.995/FEU. Υπογραμμίζεται ότι το 2019 και το α’ εξάμηνο του 2020 η διαφορά ήταν αμελητέα, ίση με $70/FEU.
Παράλληλα, το spread μεταξύ των δύο προορισμών στη long-term αγορά αυξήθηκε σημαντικά. Πιο συγκεκριμένα, ο μέσος όρος των ναύλων σε συμβόλαια τους τελευταίους τρεις μήνες από την Άπω Ανατολή στη Βόρεια Ευρώπη διαμορφώθηκε στα $9.408/FEU, ενώ εκείνος στα συμβόλαια από την Άπω Ανατολή στο Ηνωμένο Βασίλειο στα $11.359/FEU.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αποκαθίστανται σταδιακά σήμερα τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν χθες από την κατάρρευση πληροφοριακών συστημάτων παγκοσμίως επηρεάζοντας τη λειτουργία αεροδρομίων, αεροπορικών εταιριών, τραπεζών, μέσων ενημέρωσης και…
Τη στρατηγική επέκτασή του κατά μήκος της ναυτιλιακής βιομηχανίας συνεχίζει ο ιαπωνικός κολοσσός NYK, ο οποίος ανακοίνωσε ότι ήρθε σε συμφωνία με την ENEOS…
Το φράγμα των 6 εκατ. έχει σπάσει επισήμως η μεγαλύτερη εταιρεία ‒σε όρους μεταφορικής ικανότητας‒ της ναυτιλίας γραμμών, καταρρίπτοντας το ένα ρεκόρ μετά το…
Έπειτα από αρκετές εβδομάδες σημαντικών διαφορών στους ναύλους μεταξύ των λεκανών Ατλαντικού και Ειρηνικού, ισορροπία έχει πλέον επέλθει στη ναυλαγορά των LNG carriers. Ειδικότερα,…
Tο Ηνωμένο Βασίλειο θέτει στο στόχαστρό του ακόμα 11 δεξαμενόπλοια που συνδέονται με τη Ρωσία, σε έναν νέο γύρο κυρώσεων, που στόχο έχει (ξανά)…
Νωρίτερα σήμερα ανακοινώθηκε ότι πυρκαγιές έχουν εκδηλωθεί σε δύο δεξαμενόπλοια ανοιχτά της Σιγκαπούρης, με μέλη των πληρωμάτων των πλοίων να διακομίζονται σε νοσοκομείο για…
Ορόσημο για τη βιώσιμη ανάπτυξη και τη μετάβαση σε «πράσινες» πηγές ενέργειας για τις ΗΠΑ αποτελεί η έναρξη κατασκευής του μεγαλύτερου υπεράκτιου αιολικού πάρκου…
Λίγες ώρες μετά την επανεκλογή της Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν στην προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι πρώτες αντιδράσεις του εφοπλισμού διαμηνύουν αισιοδοξία για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ