
Η εταιρεία σχεδιασμού πλοίων FKAB Marine Design έλαβε από τον νηογνώμονα RINA έγκριση επί της αρχής (AΙP) για τον σχεδιασμό ενός MR δεξαμενόπλοιου κατανάλωσης καυσίμου LNG και υδρογόνου, το οποίο χρησιμοποιεί LNG και ατμό για την επί του πλοίου παραγωγή υδρογόνου και CO2.
Η παραγωγή του υδρογόνου γίνεται μέσω μιας μονάδας αναμόρφωσης φυσικού αερίου της εταιρείας Helbio, η οποία τροφοδοτεί τους κινητήρες καθώς και τις κυψέλες καυσίμου του συστήματος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της ABB που θα διαθέτει το πλοίο. Το διοξείδιο του άνθρακα που παράγεται από την αναμόρφωση του φυσικού αερίου υγροποιείται και αποθηκεύεται στο πλοίο, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως αδρανές αέριο στις διαδικασίες φόρτωσης και εκφόρτωσης.
Ο Αντώνης Τρακάκης, τεχνικός διευθυντής του τμήματος ναυτιλίας του RINA στην Ελλάδα, ανέφερε σχετικά: «Προκειμένου να πετύχει τους στόχους περί μείωσης των εκπομπών CO2, ο ναυτιλιακός κλάδος αντιμετωπίζει την πρόκληση να διαθέτει λύσεις που είτε βασίζονται στη χρήση ορυκτών καυσίμων, οι οποίες όμως απαιτούν περαιτέρω ωρίμανση της υπάρχουσας τεχνολογίας, είτε αφορούν νέα καύσιμα μηδενικής περιεκτικότητας σε άνθρακα, η διαθεσιμότητα των οποίων δεν είναι εγγυημένη. Ο νέος αυτός σχεδιασμός επιτρέπει τη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου, χωρίς την ανάγκη εφοδιασμού και αποθήκευσής του στο πλοίο, ενώ υπερβαίνει και τους στόχους του ΙΜΟ που αφορούν τη μείωση της έντασης άνθρακα κατά 70% έως το 2050».
Οποιαδήποτε λύση στοχεύει στη μείωση των εκπομπών CO2 ενός πλοίου θα πρέπει να διασφαλίζει μια ανταγωνιστική βαθμολογία Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII), τα όρια αξιολόγησης του οποίου γίνονται ολοένα και αυστηρότερα όσο πλησιάζουμε στο 2030. Με τον νέο σχεδιασμό, η χρήση του υδρογόνου μπορεί να αυξηθεί σταδιακά, προκειμένου να επιτυγχάνεται η καλύτερη δυνατή βαθμολογία CII, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 σύμφωνα με τους εκάστοτε ισχύοντες κανονισμούς.
Φωτό: www.fkab.com/en
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ