![ελληνικη ναυτιλία](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/03/202303091033003483.jpg)
Η ιαπωνική Mitsui O.S.K. Lines Ltd. (MOL) ανακοίνωσε πρόσφατα την ολοκλήρωση μιας αρχικής μελέτης για την ανάπτυξη πλωτής μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) καυσίμου αμμωνίας, η οποία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Mitsubishi Shipbuilding Co. Ltd. του ομίλου Mitsubishi Heavy Industries.
Επιπλέον, οι εταιρείες MOL, Mitsubishi Shipbuilding και Kansai Electric Power Co. Inc. έχουν υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας (MoU) για την πραγματοποίηση κοινής μελέτης, η οποία θα εστιάζει στην εισαγωγή των FSRUs αμμωνίας στον ναυτιλιακό κλάδο, ως ένα σημαντικό βήμα για την ευρύτερη υιοθέτηση της αμμωνίας ως μιας μορφής ενέργειας απαλλαγμένης από τον άνθρακα.
Αυτή τη στιγμή οι ποσότητες αμμωνίας οι οποίες μεταφέρονται μέσω πλοίων είναι περιορισμένες, καθώς η αμμωνία χρησιμοποιείται προς το παρόν κυρίως ως πρώτη ύλη για λιπάσματα. Όσο όμως η αμμωνία προσελκύει την παγκόσμια προσοχή ως μια καθαρή πηγή ενέργειας η οποία παράγει μηδενικές εκπομπές CO2 κατά την καύση της, γίνονται όλο και περισσότερες κινήσεις παγκοσμίως με στόχο την ευρύτερη υιοθέτηση του εν λόγω εναλλακτικού καυσίμου.
Τα FSRUs, τα οποία έως τώρα χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση, την επαναεριοποίηση και τη διανομή του φυσικού αερίου στη στεριά, προσφέρουν αρκετά πλεονεκτήματα ως προς το κόστος και τον απαιτούμενο χρόνο κατασκευής σε σχέση με τους χερσαίους σταθμούς αποθήκευσης και επαναεριοποίησης, και αναμένεται να επιταχύνουν την υιοθέτηση της αμμωνίας ως ενός φιλικότερου προς το περιβάλλον καυσίμου επόμενης γενιάς.
Στο πλαίσιο της αρχικής μελέτης που πραγματοποιήθηκε, εξετάστηκαν οι προδιαγραφές του FSRU, τα μεγέθη των δεξαμενών του καθώς και η διαδικασία επαναεριοποίησης της αμμωνίας, ενώ η ομάδα εργασίας ανέπτυξε και τον σχεδιασμό ενός FSRU με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, το οποίο θα μπορούσε να τροφοδοτηθεί με ενέργεια που θα παράγεται καταναλώνοντας ως καύσιμο αμμωνία.
Φωτό: www.mol.co.jp/en/index
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου έλαβε χώρα το 15ο Annual Capital Link Greek Shipping Forum, όπου πληθώρα ναυτιλιακών προσωπικοτήτων συναντήθηκαν και μοιράστηκαν τις απόψεις τους…
Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. ανακοινώνει την επιτυχημένη αναβάθμιση του συστήματος διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων (ERP) σε Microsoft Dynamics 365 Business Central &…
Σημαντική πτώση καταγράφουν οι ναύλοι των bulk carriers από τον περασμένο Νοέμβριο και, όπως προκύπτει και από τα Baltic Exchange Timecharter equivalents, η πτώση…
Η στρατηγική του κολοσσού ενέργειας τα τελευταία έτη εστιάστηκε σημαντικά στις προοπτικές των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, απόφαση που προκάλεσε τον προβληματισμό αναλυτών και τη…
Στο κενό είναι πιθανό να καταλήξουν οποιεσδήποτε βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις για την κατεύθυνση των ναυτιλιακών αγορών, καθώς «ο κόσμος εισέρχεται σε αχαρτογράφητο έδαφος», τονίζει ο…
Σε πόλο έλξης φορτίων θερμικού άνθρακα αναδείχθηκε το Βιετνάμ κατά τη διάρκεια του 2024, καθώς οι εισαγωγές της ασιατικής χώρας εκτοξεύτηκαν και σημείωσαν νέο…
Η Αθηναϊκή Ριβιέρα το 2035 θα είναι ένας παγκόσμιας κλάσης προορισμός για κατοικία, επενδύσεις και τουρισμό. Η αξία των ακινήτων θα έχει αυξηθεί σημαντικά,…
Η επιστροφή των δεξαμενόπλοιων στη Διώρυγα του Σουέζ ίσως και να μην έχει τόσο σφοδρό αντίκτυπο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ