
Τα projects της Ρωσίας με επίκεντρο το Βόρειο Πέρασμα και την ανάδειξή του σε σημαντική αρτηρία του θαλάσσιου εμπορίου συνεχίζουν να κεντρίζουν το ενδιαφέρον ιαπωνικών ναυτιλιακών εταιρειών.
Πιο συγκεκριμένα, η ιαπωνική Mitsui O.S.K. Lines (MOL) ανακοίνωσε τη συμμετοχή της στη μεταφορά εμπορεύματος για το ρωσικό project Arctic LNG 2. Η μεταφορά των εμπορευμάτων θα έχει ως αφετηρία τον Αρκτικό Κύκλο, και δη την Gydan Peninsula, και κύριο προορισμό την Ευρώπη μέσω του Βόρειου Περάσματος.
Ειδικότερα, η μεταφορά LNG θα γίνει με παγοθραυστικό δεξαμενόπλοιο μεταφορικής ικανότητας 54.800 κ.μ., το οποίο θα ναυπηγηθεί για λογαριασμό της MOL στο ναυπηγείο Guangzhou Shipyard International Company Limited και αναμένεται να παραδοθεί το 2024. Το εν λόγω πλοίο είναι ήδη ναυλωμένο για αξιοποίηση στο project από την εταιρεία που έχει αναλάβει το Arctic LNG 2, της οποίας ο μεγαλύτερος μέτοχος είναι η εταιρεία ενέργειας PAO Novatek που εδρεύει στη Ρωσία.
Υπενθυμίζεται ότι η MOL από το 2018 έχει διαχειριστεί τρία LNGCs στο Βόρειο Πέρασμα για το ρωσικό Yamal LNG Project. Εκτός αυτού, τρία ακόμα παγοθραυστικά LNGCs για το Arctic LNG 2 Project αναμένεται να εκκινήσουν την παροχή υπηρεσιών θαλάσσιων μεταφορών το 2023.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2023 συνιστά έτος αυξημένου ενδιαφέροντος αναφορικά με το Βόρειο Πέρασμα, καθώς η Μόσχα ευελπιστεί να καταστεί εφικτή η ναυσιπλοΐα σε αυτό όλο τον χρόνο. Την ίδια ώρα, στους λοιπούς στόχους περιλαμβάνεται η αύξηση του θαλάσσιου εμπορίου από το Βόρειο Πέρασμα στους 85 εκατ. τόνους ετησίως έως και το 2024.
Φωτό: www.mol.co.jp/en
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ