Η εταιρεία Norsepower εξασφάλισε μια έγκριση επί της αρχής (AiP) από το νηογνώμονα RINA για την τεχνολογία περιστρεφόμενων κυλινδρικών ιστίων που διαθέτει.
Τα Norsepower Rotor Sail αποτελεί μια εκσυγχρονισμένη έκδοση του ρότορα Flettner, ενός περιστρεφόμενου κυλίνδρου ο οποίος χρησιμοποιεί το φαινόμενο Μάγκνους για την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης μέσω της αξιοποίησης της αιολικής ενέργειας. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, χωρίς να διακυβεύεται η επιχειρησιακή ταχύτητα του πλοίου.
Τελευταία παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον από τη ναυτιλιακή βιομηχανία για τη συγκεκριμένη τεχνολογία, ενώ σύμφωνα με τη Norsepower η εγκατάσταση ενός συστήματος Rotor Sail μπορεί να αποφέρει εξοικονόμηση καυσίμου από 5 έως 25%.
Όσον αφορά το κανονιστικό πλαίσιο, οι στόχοι του IMO για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως τα έτη 2030 και 2050 απαιτούν απτές και αποδεδειγμένες λύσεις προκειμένου να επιτευχθούν και καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες υπόκεινται σε περισσότερους ελέγχους από τους χρηματοδότες τους και οι ναυλωτές προσπαθούν να υιοθετήσουν κοινωνικά και περιβαλλοντικά υπεύθυνες πρακτικές, οι νηογνώμονες με τη σειρά τους αναζητούν εφικτές λύσεις οι οποίες θα βοηθήσουν τον κλάδο να πετύχει τους στόχους του.
Ο Tuomas Riski, Διευθύνων Σύμβουλος της Norsepower Oy Ltd ανέφερε σχετικά: «Είναι χαρά μας που δουλεύουμε με συνεργάτες όπως ο RINA και που η τεχνολογία μας αναγνωρίζεται ως μια αποδεδειγμένη λύση η οποία προσφέρει στους πλοιοκτήτες σημαντικές εξοικονομήσεις καυσίμου και μείωση των παραγόμενων εκπομπών, ιδίως τώρα που η ναυτιλιακή βιομηχανία πλησιάζει ολοένα και περισσότερο τους στόχους του ΙΜΟ για τα έτη 2030 και 2050».
Φωτό: www.norsepower.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι κορυφαίες liner εταιρείες παγκοσμίως στρέφονται σταδιακά στην υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων τους, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι επιλογές της…
Ένα ιστορικό γεγονός έλαβε χώρα πρόσφατα στη Διώρυγα του Σουέζ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση της Αρχής της διώρυγας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την περασμένη…
Η νωχελικότητα στη ναυλαγορά των LPG carriers παραμένει ανυποχώρητη, με τους ναύλους να μη σημειώνουν σημαντικές μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 20…
Μετά από μία χρονοβόρα διαδικασία αδειοδότησης για τα έργα αναβάθμισης της Μαρίνας Χίου, η εταιρεία ΜΑΡΙΝΑ ΧΙΟΥ Α.Ε ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη Πέμπτη 28…
Οι κυβερνήσεις των Ναμίμπια και Ανγκόλας υπέγραψαν πρόσφατα συμφωνία για την κατασκευή ενός υδροηλεκτρικού εργοστασίου ισχύος 600 megawatt στον ποταμό Κουνένε, ο οποίος αποτελεί…
Στο επίκεντρο μίας ακόμα επιστημονικής μελέτης βρέθηκε το θέμα της προστασίας των φαλαινών από τα πλοία και συγκεκριμένα από την κίνησή τους στα ύδατα.…
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
H αλλαγή σελίδας της INTERTANKO επιβεβαιώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, όταν το Council επιβεβαίωσε ότι ο Rolf Westfal-Larsen θα διαδεχτεί τον Paolo d’Amico στη θέση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ