Η έκθεση του εισηγητή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (ΕΚ), ευρωβουλευτή κ. Peter Liese, σχετικά με την αναθεώρηση του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EU ETS), στο πλαίσιο του νομοθετικού πακέτου «Fit for 55», ουσιαστικά υποστηρίζει την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» και χαιρετίζεται από την INTERCARGO.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της INTERCARGO, η αναγνώριση ότι συχνά οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν αποτελούν τις εμπορικές οντότητες που ελέγχουν τις λειτουργίες των πλοίων και συνεπώς δεν είναι υπεύθυνες για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, έχει καθυστερήσει.
«Παρά το γεγονός ότι διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας για το ΕTS στο σύνολό του, με ικανοποίηση βλέπουμε την ΕΕ να κάνει βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς οι νομοθέτες κατανοούν επιτέλους ορισμένες από τις πραγματικότητες του κλάδου μας», αναφέρει ο πρόεδρος της INTERCARGO, Δημήτριος Φαφαλιός.
Ο κ. Φαφαλιός προσθέτει ότι ένα μεγάλο μέρος των λειτουργιών των bulkers πραγματοποιείται από τους ναυλωτές οι οποίοι, πέραν της ευθύνης τους για την αγορά των καυσίμων, λαμβάνουν αποφάσεις που επηρεάζουν άμεσα τις εκπομπές CO2. Παρά τη θετική αυτή εξέλιξη αναφορικά με την αναθεώρηση του ETS και τη ρήτρα στα ναυλοσύμφωνα, ο κ. Φαφαλιός τονίζει ότι «είναι πιο εύκολο να λέγεται από το να υλοποιείται».
Την ίδια ώρα, στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι η INTERCARGO δεσμεύεται πλήρως να υποστηρίζει τον ρόλο του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τη ναυτιλία. Παρ’ όλα αυτά υποστηρίζει οποιαδήποτε πρωτοβουλία έχει ως στόχο να διευκολύνει τη μετάβαση των διαχειριστών πλοίων και ως εκ τούτου υποστηρίζει την πρόταση του ευρωβουλευτή Peter Liese για την ίδρυση ενός fund για τη χρηματοδότηση της έρευνας και της ανάπτυξης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ανάπτυξης, ο ενεργειακός κολοσσός ADNOC προέβη πρόσφατα σε νέες διαρθρωτικές κινήσεις, που αφορούν τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του ομίλου. Σύμφωνα…
Η τεχνολογία EnergoFlow της Wärtsilä και οι Προπέλες Σταθερού Βήματος (Fixed Pitch Propellers ‒ FPP) παρέχουν λύσεις που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Το…
Κεντρικός παραμένει ο ρόλος των ορυκτών καυσίμων, και δη του LNG και του πετρελαίου, για το σινορωσικό εμπόριο. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατου δημοσιεύματος του ρωσικού…
Έτος-ορόσημο αποτέλεσε το 2024 για τη ναυτιλιακή κυκλοφορία κατά μήκος του Βόρειου Περάσματος, καθώς η εμπορευματική κίνηση «έσπασε» κάθε ρεκόρ. Σύμφωνα με στοιχεία που…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζεται η ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου ποντοπόρων πλοίων. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Xclusiv, ο παγκόσμιος στόλος bulk carriers…
Βαρύγδουπες παραμένουν οι δηλώσεις του Ντόναλντ Τραμπ τις πρώτες του ημέρες ως 47ου Προέδρου των ΗΠΑ. Πιο συγκεκριμένα, στο στόχαστρο των ΗΠΑ εισέρχεται και…
Ένα πλήρως ηλεκτρικό ferry κατασκευάστηκε πρόσφατα από τη γερμανική ναυπηγική εταιρεία Ampereship, σε συνεργασία με τη θυγατρική της Ostseestaal, για το νησί Helgoland. Το νέο ferry…
Σε μια πρωτοφανή κίνηση προέβη πρόσφατα η Ουάσιγκτον, με στόχο να περιορίσει περαιτέρω τη δράση του σκοτεινού στόλου της Μόσχας και να εντείνει ακόμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ