Η κρίση των εφοδιαστικών αλυσίδων επέδρασε σημαντικά στην παγκόσμια οικονομία και προκάλεσε αλαλούμ στις μεταφορές προϊόντων. Η οικονομική και διαπραγματευτική ισχύς των εταιρειών απέβη καθοριστική προς αντιμετώπισή της, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις εταιρείες-κολοσσούς της λιανικής, οι οποίες προέβησαν ακόμα και σε ναυλώσεις πλοίων ώστε να διασφαλίσουν ότι θα καλυφθούν οι μεταφορικές τους ανάγκες. Την ίδια ώρα, οι εταιρείες τεχνολογίας ήρθαν αντιμέτωπες και με την έλλειψη μικροτσίπ, η οποία μεταξύ άλλων αποτυπώθηκε στην έλλειψη αυτοκινήτων.
Στο πλαίσιο αυτό, αναλυτές θεωρούν υποδειγματική τη διαχείριση των προκλήσεων των εφοδιαστικών αλυσίδων από την κολοσσιαία Apple, η οποία ξεπέρασε τις εκτιμήσεις κερδών της. Συγκεκριμένα, τα κέρδη της Apple το δ’ τρίμηνο του 2021 ανήλθαν σε $34,6 δισ.
Επιπλέον, βάσει δημοσιεύματος του πρακτορείου ειδήσεων Reuters, η ζήτηση για τα προϊόντα της Apple εκτοξεύτηκε εντός της εορταστικής περιόδου, ξεπερνώντας την προσφορά της εταιρείας και δημιουργώντας ανησυχία για διαφυγόντα κέρδη. Ωστόσο, η διαπραγματευτική ισχύς της Apple, λόγω μεγέθους της, επέτρεψε να διασφαλίσει μεγάλο μέρος των αναγκών της, καταγράφοντας ρεκόρ πωλήσεων σε διάφορα προϊόντα της.
Αξίζει να σημειωθεί πως σε προϊόντα της τα οποία χρησιμοποιούν τσιπ παλαιότερης τεχνολογίας η προσφορά παρέμεινε χαμηλή, καθώς υπήρχαν δυσκολίες στο να προμηθευτεί τα εν λόγω τσιπ.
Υπενθυμίζεται ότι η αγορά μικροτσίπ εξαρτάται σημαντικά από την Ταϊβάν, η οποία αντιμετωπίζει σημαντικές γεωπολιτικές προκλήσεις λόγω της Κίνας. Παράλληλα, η Intel αποφάσισε να επενδύσει έως $100 δισ. με στόχο την κατασκευή του μεγαλύτερου κέντρου κατασκευής τσιπ στο Οχάιο των ΗΠΑ. Η κίνηση αυτή αναμένεται να επιδράσει στις ισορροπίες της αγοράς μικροτσίπ, και μάλιστα δείχνει να έχει τις «ευλογίες» της Ουάσιγκτον, καθώς η κυβέρνηση Μπάιντεν προσπαθεί να πείσει το Κογκρέσο να υπερψηφίσει νόμο για επιδοτήσεις αξίας $52 δισ. για την αγορά μικροτσίπ των ΗΠΑ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μείωση σημείωσαν οι ελληνικές εξαγωγές τον Σεπτέμβριο, η οποία φέρεται να οφείλεται κυρίως στις εξαγωγές πετρελαιοειδών. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων…
Μήνα-ρεκόρ αποτέλεσε ο Οκτώβριος για τις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων. Σύμφωνα με δεδομένα της πλατφόρμας AFI, τον περασμένο μήνα τοποθετήθηκαν 97 παραγγελίες πλοίων κατανάλωσης…
Στην ακρόαση της 7ης Νοεμβρίου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τον υποψήφιο Επίτροπο Αλιείας, Κώστα Καδή, ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Σάκης Αρναούτογλου, έθεσε καίρια ερωτήματα…
Καθώς η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα αναγκάζει τις liner εταιρείες να αξιοποιήσουν μέχρι και την τελευταία «ρανίδα» διαθέσιμης μεταφορικής ικανότητας, προκειμένου να ανταποκριθούν στις…
Καθώς η ζήτηση LNG αναμένεται να κορυφωθεί μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας, λόγω της σταδιακής μετάβασης της παγκόσμιας οικονομίας σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας…
Σχεδόν 700 bulk carriers έχουν αλλάξει χέρια το 2024, με το ενδιαφέρον να είναι ιδιαίτερα υψηλό για Supramaxes και Ultramaxes. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Στη σύναψη δύο συμφωνιών κατασκευής πλοίων με κινεζικά ναυπηγεία προχώρησε πρόσφατα ο κολοσσός των τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, τα δώδεκα από…
Αισιοδοξία επικρατεί στους κόλπους του OPEC για τη βραχυπρόθεσμη αλλά και μακροπρόθεσμη ζήτηση πετρελαίου, σύμφωνα με τα λεγόμενα του γενικού γραμματέα Haitham Al Ghais…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ