Η κρίση των εφοδιαστικών αλυσίδων επέδρασε σημαντικά στην παγκόσμια οικονομία και προκάλεσε αλαλούμ στις μεταφορές προϊόντων. Η οικονομική και διαπραγματευτική ισχύς των εταιρειών απέβη καθοριστική προς αντιμετώπισή της, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις εταιρείες-κολοσσούς της λιανικής, οι οποίες προέβησαν ακόμα και σε ναυλώσεις πλοίων ώστε να διασφαλίσουν ότι θα καλυφθούν οι μεταφορικές τους ανάγκες. Την ίδια ώρα, οι εταιρείες τεχνολογίας ήρθαν αντιμέτωπες και με την έλλειψη μικροτσίπ, η οποία μεταξύ άλλων αποτυπώθηκε στην έλλειψη αυτοκινήτων.
Στο πλαίσιο αυτό, αναλυτές θεωρούν υποδειγματική τη διαχείριση των προκλήσεων των εφοδιαστικών αλυσίδων από την κολοσσιαία Apple, η οποία ξεπέρασε τις εκτιμήσεις κερδών της. Συγκεκριμένα, τα κέρδη της Apple το δ’ τρίμηνο του 2021 ανήλθαν σε $34,6 δισ.
Επιπλέον, βάσει δημοσιεύματος του πρακτορείου ειδήσεων Reuters, η ζήτηση για τα προϊόντα της Apple εκτοξεύτηκε εντός της εορταστικής περιόδου, ξεπερνώντας την προσφορά της εταιρείας και δημιουργώντας ανησυχία για διαφυγόντα κέρδη. Ωστόσο, η διαπραγματευτική ισχύς της Apple, λόγω μεγέθους της, επέτρεψε να διασφαλίσει μεγάλο μέρος των αναγκών της, καταγράφοντας ρεκόρ πωλήσεων σε διάφορα προϊόντα της.
Αξίζει να σημειωθεί πως σε προϊόντα της τα οποία χρησιμοποιούν τσιπ παλαιότερης τεχνολογίας η προσφορά παρέμεινε χαμηλή, καθώς υπήρχαν δυσκολίες στο να προμηθευτεί τα εν λόγω τσιπ.
Υπενθυμίζεται ότι η αγορά μικροτσίπ εξαρτάται σημαντικά από την Ταϊβάν, η οποία αντιμετωπίζει σημαντικές γεωπολιτικές προκλήσεις λόγω της Κίνας. Παράλληλα, η Intel αποφάσισε να επενδύσει έως $100 δισ. με στόχο την κατασκευή του μεγαλύτερου κέντρου κατασκευής τσιπ στο Οχάιο των ΗΠΑ. Η κίνηση αυτή αναμένεται να επιδράσει στις ισορροπίες της αγοράς μικροτσίπ, και μάλιστα δείχνει να έχει τις «ευλογίες» της Ουάσιγκτον, καθώς η κυβέρνηση Μπάιντεν προσπαθεί να πείσει το Κογκρέσο να υπερψηφίσει νόμο για επιδοτήσεις αξίας $52 δισ. για την αγορά μικροτσίπ των ΗΠΑ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επανεξελέγη πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας ο Διονύσης Θεοδωράτος μετά τις χθεσινές αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου με τριετή θητεία. Κατά…
Σχετικά με την αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν προκύψει από την έντονη σεισμική δραστηριότητα που παρατηρείται το τελευταίο χρονικό διάστημα στις Κυκλάδες, το Υπουργείο…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο ανασκοπικό τεύχος που…
Οι CEO του τραπεζικού κλάδου εμφανίζονται αισιόδοξοι για τις προοπτικές ανάπτυξης των εταιρειών τους, ενώ ποντάρουν σε μεγάλες επενδύσεις στις αναδυόμενες τεχνολογίες, σύμφωνα με…
Καθώς οι εμπορικές σχέσεις των ΗΠΑ με παραδοσιακούς συμμάχους τους κλονίζονται, η Γερμανία στρέφει το βλέμμα της στη Μέση Ανατολή, κίνηση που φαίνεται να…
Το βλέμμα στην ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας έχει στραμμένο η Σεούλ, η οποία αναμένεται να δαπανήσει περίπου $151,6 εκατ. για την υποστήριξη projects…
Σκόπελοι έχουν αναδυθεί για τη συμφωνία μεταξύ των κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας Nissan και Honda, μέσω της οποίας θα δημιουργούταν η τρίτη ισχυρότερη εταιρεία του…
Η τεχνολογία καύσης αμμωνίας στη ναυτιλία κάνει ένα μεγάλο βήμα προς την εμπορική της υιοθέτηση, καθώς ο δίχρονος κινητήρας ME-LGIA (Liquid Gas Injection Ammonia)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ