Σοκ στην διεθνή διπλωματική και επιχειρηματική κοινότητα προκάλεσε η απόφαση της Airbus στην Τουλούζη της Γαλλίας για την ακύρωση συμφωνίας ύψους 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων με την Qatar Airways. Η συμφωνία δισεκατομμυρίων που ακύρωσε ο ευρωπαϊκός κατασκευαστικός κολοσσός αφορά την πώληση 50 υπερσύγχρονων αεροσκαφών της σειράς A321neo. Η απόφαση όμως ουσιαστικά κλιμακώνει τη δικαστική διαμάχη μεταξύ των δύο εταιρειών για την παράδοση 21 ‘ελαττωματικών’ αεροσκαφών ευρείας ατράκτου, τύπου A350 στον καταριανό γίγαντα των αιθέρων. Η Qatar, σύμφωνα με τα διεθνή ΜΜΕ, είχε πληρώσει πάνω από 6,35 δισ. δολάρια ΗΠΑ στην Airbus. Η Qatar Airways χαρακτήρισε μάλιστα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσής της την απόφαση ως «ένα θέμα μεγάλης λύπης και απογοήτευσης».
Ως γνωστόν τον περασμένο Δεκέμβριο, η Qatar Airways υπέβαλε αγωγή στο αρμόδιο πρωτοδικείο στο Λονδίνο, μετά από μια σειρά προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στην άτρακτο ορισμένων Airbus A350, τα οποία της παραδόθηκαν πρόσφατα. Πιο συγκεκριμένα η αεροπορική εταιρεία διαπίστωσε στα παραδοθέντα Airbus A350 διάβρωση και ατέλειες στην επικάλυψη της ατράκτου, αποκαλύπτοντας μάλιστα το χάλκινο υπόστρωμα που χρησιμοποιείται για τη μόνωση του αεροσκάφους και την προστασία του από χτυπήματα κεραυνών.
Η καταριανή εταιρεία ζητάει από το αρμόδιο δικαστήριο αποζημίωση για διαφυγόντα κέρδη ύψους 600 εκατομμυρίων δολαρίων μετά την διαπίστωση και την καθήλωση 21 από τα 53 αεροσκάφη A350 που διαθέτει, ισχυριζόμενη ότι το πρόβλημα που διαπιστώθηκε αποτελεί κίνδυνο για την ασφάλεια εν πτήσει.
Η Qatar Airways δημοσίευσε ένα βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την Παρασκευή με τις ατράκτους στα ‘πληγωμένα’ A350 και τόνισε τις «σοβαρές και θεμιτές ανησυχίες» της για την ασφάλεια των αεροσκαφών. Αν και παρόμοια προβλήματα είχαν διαπιστωθεί και από εταιρείες στην Ευρώπη καμία από αυτές δεν καθήλωσε ως τώρα τα αεροσκάφη της, ενώ η κατασκευάστρια εταιρεία στην Τουλούζη τονίζει ότι το πρόβλημα αυτό είναι καθαρά αισθητικό και δεν επηρεάζει την ασφάλεια της πτήσης.
Φωτό: WikimediaImages/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίστηκαν οι εισαγωγές LNG από την Ινδία και το 2024, καθώς η καθίζηση του Δεκεμβρίου αποτελεί εξαίρεση στη συνολική εικόνα του…
Παρά το γεγονός ότι ο ρωσο-ουκρανικός πόλεμος μαίνεται, επιφέροντας προβλήματα στην εξαγωγική δραστηριότητα της Μόσχας, οι εξαγωγές ρωσικών σιτηρών επέμειναν στους δυναμικούς τους ρυθμούς…
Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, απένειμε σήμερα το παράσημο του Μεγαλόσταυρου του Τάγματος της Τιμής στον εφοπλιστή Αθανάσιο Μαρτίνο, υπογραμμίζοντας την πολύπλευρη κοινωνική…
Έπειτα από τέσσερα χρόνια στενής συνεργασίας στη ναυτασφαλιστική αγορά ανάμεσα στο West P&I Club και τη Nordic Marine Insurance (Nordic), οι δύο οργανισμοί ανοίγουν…
Το 2025 θα υλοποιηθούν τα προγράμματα αναδιάρθρωσης των αυτοκινητοβιομηχανιών που εκπονήθηκαν πέρσι μετά την αξιολόγηση των νέων συνθηκών στην αγορά και στην οικονομία. Οι…
Η Berge Bulk και η BHP συνεργάστηκαν για να πραγματοποιήσουν το πρώτο ταξίδι μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος από την Αυστραλία στην Κίνα, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά βιοντίζελ B100,…
Η πυρηνική τεχνολογία εξακολουθεί να παίρνει δυναμική θέση στη ναυτιλία μέσω του NuProShip, ενός πρωτοποριακού έργου που εξετάζει τη δυνατότητα εφαρμογής πυρηνικής πρόωσης στα…
Νέο γραφείο στην Αθήνα, το οποίο θα λειτουργήσει ως κόμβος διαχείρισης πλοίων άνοιξε η Fleet Management Limited, εταιρεία του ομίλου Caravel. Η κίνηση αυτή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ