
Η σουηδική εταιρεία Alfa Laval έλαβε από τον νηογνώμονα ABS την πρώτη έγκριση επί της αρχής (AIP) που δίνεται στον ναυτιλιακό κλάδο και αφορά τη χρήση καυσίμου μεθανόλης σε ατμολέβητες πλοίων.
Η μεθανόλη, η οποία σε συνθήκες περιβάλλοντος συναντάται σε υγρή μορφή και είναι ανθρακικά ουδέτερη όταν παράγεται από πράσινες πηγές, πιθανώς να αποτελέσει το επόμενο βήμα για την απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου. Ως καύσιμο, χρησιμοποιείται προς το παρόν σε λίγα μόνο πλοία, με τη ζήτησή της όμως να αναμένεται να αυξηθεί στο μέλλον, ενώ μέχρι σήμερα η χρήση της γινόταν μόνο στις κύριες μηχανές των πλοίων. Προκειμένου όμως να επιτευχθεί ευρύτερη υιοθέτηση του εν λόγω εναλλακτικού καυσίμου, η μεθανόλη θα πρέπει στο μέλλον να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο και στους ατμολέβητες των πλοίων.
Η Alfa Laval δοκιμάζει τη χρήση μεθανόλης ως καυσίμου σε ατμολέβητες από τις αρχές του 2021 στο Test & Training Centre της εταιρείας, όπου γίνονται και δοκιμές κινητήρων κατανάλωσης μεθανόλης. Οι δοκιμές έγιναν χρησιμοποιώντας έναν καυστήρα MultiFlame σε έναν ατμολέβητα Alfa Laval Aalborg OS-TCi, μαζί με μια βαλβίδα μεθανόλης (MVU), την οποία σχεδίασε η Alfa Laval σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ABS. Τα αρχικά αποτελέσματα των δοκιμών, τόσο από τη χρήση σκέτης μεθανόλης όσο και από τη χρήση μείγματος μεθανόλης-νερού, έδειξαν, όπως αναμενόταν, ότι η μεθανόλη αναφλέγεται εύκολα και ότι η καύση της παράγει πολύ χαμηλές εκπομπές. Έτσι, οι δοκιμές εστιάστηκαν κυρίως στην επίτευξη της ίδιας παραγωγικής ικανότητας ατμού χρησιμοποιώντας ως καύσιμο μεθανόλη, σε σχέση με τη χρήση καυσίμου πετρελαίου ή αερίου, δεδομένης της χαμηλότερης θερμογόνου δύναμης της μεθανόλης, κάτι που επιτεύχθηκε έπειτα από ορισμένες προσαρμογές.
Έχοντας πλέον αποκτήσει την AIP από τον ABS, το επόμενο βήμα για την Alfa Laval θα είναι η πιλοτική εγκατάσταση ενός ατμολέβητα κατανάλωσης καυσίμου μεθανόλης σε ένα ποντοπόρο πλοίο. Τα αποτελέσματα των νέων δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας θα είναι ζωτικής σημασίας για την περαιτέρω βελτίωση της καινοτόμου αυτής λύσης και την ολοκλήρωση του εμπορικού σχεδιασμού του ατμολέβητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου έλαβαν χώρα εκλογές στη Γερμανία, με τους συντηρητικούς να επικρατούν. Δεύτερη σε ψήφους η ΑfD (Εναλλακτική για τη Γερμανία), γεγονός…
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ