
Η ναυλαγορά των tankers μέσα στο 2021 κινήθηκε με νωχελικούς ρυθμούς. Οι χαμηλοί ναύλοι και οι αυξημένες τιμές χάλυβα αποτέλεσαν σημαντικούς λόγους που κατέστησαν τα δεξαμενόπλοια οδηγό της αγοράς διαλύσεων. Η ναυλαγορά των gas carriers κατέγραψε αντιθέτως, ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα ναύλων με τις διαλύσεις των gas carriers να παραμένουν περιορισμένες. Σε πρόσφατη έκθεσή της, η Allied Shipbroking εστιάζει στην αγορά διαλύσεων και στα χαρακτηριστικά των διαλυθέντων πλοίων.
Σύμφωνα με την έκθεση, 880 πλοία πωλήθηκαν προς διάλυση από τις αρχές του έτους έως τα τέλη Δεκεμβρίου, συνολικής χωρητικότητας ίσης με 25,3 εκατ. dwt. Από αυτά, τα 417 ήταν bulkers, tankers, containerships και gas carriers.
Μέσα στο έτος πωλήθηκαν προς διάλυση 26 gas carriers, αριθμός πλοίων ελαφρά αυξημένος σε σύγκριση με το 2020, οπότε και είχαν πωληθεί προς διάλυση 20 gas carriers. Αμελητέα και η διαφορά στον μέσο όρο ηλικίας αυτών των πλοίων μεταξύ 2020 και 2021, οπότε και μειώθηκε κατά 0,2 έτη (από τα 32,85 έτη το 2020 στα 32,65 έτη το 2021).
Αντιθέτως υπήρξαν σημαντικές μεταβολές στις διαλύσεις tankers μεταξύ 2020 και 2021. Από τις αρχές του 2021 μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου, 301 δεξαμενόπλοια πωλήθηκαν προς διάλυση βάσει της Allied Shipbroking, καταλαμβάνοντας ποσοστό 72% επί των συνολικών διαλύσεων. Δηλαδή, πάνω από επτά στα δέκα bulkers, tankers, containerships και gas carriers τα οποία πωλήθηκαν προς διάλυση μέσα στο 2021 ήταν tankers. Ο μέσος όρος ηλικίας των υπό διάλυση tankers διαμορφώθηκε στα 27,64 έτη, μειωμένος σε σύγκριση με το 2020, οπότε και είχε διαμορφωθεί στα 31,33 έτη. Στις επιμέρους κατηγορίες tankers, σημαντική αύξηση στις διαλύσεις κατέγραψαν τα VLCCs, καθώς 15 δεξαμενόπλοια τέτοιου μεγέθους οδηγήθηκαν σε διαλυτήρια μέσα στο έτος έναντι μόλις ενός το 2020. Συνολικά, η προσφορά των δεξαμενόπλοιων μειώθηκε κατά 14,9 εκατ. dwt.
Πηγή: Allied Shipbroking | Weekly SnP Statistics Week 51 – 2021
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η διεθνής κοινότητα θρηνεί από σήμερα, Δευτέρα 21 Απριλίου, την απώλεια του Πάπα Φραγκίσκου, μιας εμβληματικής προσωπικότητας της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. Ο Πάπας Φραγκίσκος, κατά…
Καθώς οι προσπάθειες με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας εντείνονται, CMB.TECH και Fortescue συνήψαν συμφωνία για τη ναύλωση ενός bulk carrier κατανάλωσης αμμωνίας. Ειδικότερα,…
Στη θαλάσσια μεταφορά χύδην ξηρού φορτίου εστιάζει πρόσφατη ανάλυση της AXS Marine. Ειδικότερα, η ανάλυση αφορά τα εμπορεύματα που έχουν μεταφερθεί με bulk carriers…
Οι πρωτοβουλίες με επίκεντρο την οικοδόμηση εφοδιαστικών αλυσίδων για καύσιμα και εμπορεύματα, που αναμένεται να διαδραματίσουν καίριο ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας,…
Του Γιώργου Ι. Γραβάνη Η ιστορία που θα σας αφηγηθώ είναι ένα οδοιπορικό σ’ ένα από τα ομορφότερα, όσο και παράξενα νησιά, έναν τόπο…
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ