Ο όμιλος Kongsberg ανακοίνωσε την ανάπτυξη ενός πλήρους κλίμακας συστήματος παραγωγής και μετάδοσης ισχύος μηδενικών εκπομπών, το οποίο τροφοδοτείται από κυψέλες καυσίμου υδρογόνου και είναι σχεδιασμένο για χρήση σε πλοία και πορθμεία.
Η ανάπτυξη του συστήματος έγινε στο πλαίσιο της υλοποίησης της τρίτης φάσης του προγράμματος «HySeas», που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και στο οποίο συμμετέχουν εταίροι από τη Σκωτία, τη Δανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Σουηδία και την Αγγλία, με την Kongsberg να αποτελεί τον επικεφαλής της τεχνικής υλοποίησης του έργου. Το πρόγραμμα έχει ως στόχο να αποδείξει πως οι διαθέσιμες τεχνολογίες είναι αρκετά ώριμες ώστε να μπορούν να αξιοποιήσουν το υδρογόνο ως φορέα ενέργειας.
Στην τελευταία αυτή φάση του προγράμματος, η Kongsberg κατασκεύασε ένα ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης που βασίζεται σε κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, το οποίο στη συνέχεια θα δοκιμάσει για μια περίοδο τεσσάρων μηνών, προκειμένου να καταλήξει μαζί με τους εταίρους της στον οριστικό σχεδιασμό ενός Ro-Pax πλοίου το οποίο θα τροφοδοτείται από καύσιμο υδρογόνο. Οι δοκιμές θα προσομοιώνουν τα επιχειρησιακά φορτία ενός πλοίου που εκτελεί το δρομολόγιο μεταξύ Kirkwall και Shapinsay, κοντά στις βόρειες ακτές της Σκωτίας, προκειμένου να επιβεβαιώσουν την ασφαλή λειτουργία του συστήματος και την επαρκή του αυτονομία, καθώς και να συλλέξουν και άλλα χρήσιμα στοιχεία που θα χρησιμοποιηθούν για τον σχεδιασμό του καινοτόμου RoPax πλοίου. Η εταιρεία Caledonian Maritime Assets Ltd. (CMAL) έχει αναλάβει τον σχεδιασμό του πλοίου, τον οποίο σκοπεύει να ολοκληρώσει τον Μάρτιο του 2022.
Το καύσιμο υδρογόνο που θα καταναλώνει το πλοίο θα παράγεται αξιοποιώντας αιολική ενέργεια, σε εγκαταστάσεις που θα βρίσκονται στο λιμάνι όπου θα επιχειρεί, δίνοντάς του τη δυνατότητα να λειτουργεί παράγοντας μηδενικές εκπομπές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι ρωσικές αρχές χαρακτηρίζουν κρίσιμη την κατάσταση που έχει προκληθεί από την πετρελαιοκηλίδα μετά την βύθιση των δύο ρωσικών τάνκερ στα μέσα Δεκεμβρίου στην…
Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν ζήτησε συγγνώμη από τον Ιλχάμ Αλίεφ, τον πρόεδρο του Αζερμπαϊτζάν, για το «τραγικό περιστατικό» στον ρωσικό εναέριο χώρο που…
Συνεχίσθηκαν σήμερα τα προβλήματα στην λειτουργία πολλών μεγάλων βρετανικών αεροδρομίων εξαιτίας της ομίχλης, ανακοίνωσε η βρετανική υπηρεσία ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (NATS). Οι προσωρινοί περιορισμοί…
Με επιτυχία αναχώρησε το πρώτο φορτίο LNG από τον τερματικό Plaquemines της Venture Global στη Λουιζιάνα με προορισμό τη Γερμανία. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα…
Παρότι το πέρας του έτους βρίσκεται κοντά, η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων παραμένει έντονη. Τελευταία εξέλιξη στο συγκεκριμένο μέτωπο, βάσει της…
Τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά αποτελούν ημέρες με ιδιαίτερη σημειολογία για τους ναυτικούς και τις οικογένειές τους. Παραδοσιακά οι γιορτινές αυτές ημέρες είναι συνδεδεμένες…
Πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 12,011 δισ. ευρώ καταγράφηκε στον προϋπολογισμό το 11μηνο φέτος, έναντι στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 9,912 δισ. ευρώ και πρωτογενούς πλεονάσματος 5,826…
Ο Ντμίτρι Μεντβέντεφ, αναπληρωτής πρόεδρος του Συμβουλίου Ασφαλείας της Ρωσίας, κατηγόρησε σήμερα ένα πλοίο με νορβηγική σημαία ότι αρνήθηκε να προσφέρει βοήθεια στο πλήρωμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ