Ο όμιλος Kongsberg ανακοίνωσε την ανάπτυξη ενός πλήρους κλίμακας συστήματος παραγωγής και μετάδοσης ισχύος μηδενικών εκπομπών, το οποίο τροφοδοτείται από κυψέλες καυσίμου υδρογόνου και είναι σχεδιασμένο για χρήση σε πλοία και πορθμεία.
Η ανάπτυξη του συστήματος έγινε στο πλαίσιο της υλοποίησης της τρίτης φάσης του προγράμματος «HySeas», που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και στο οποίο συμμετέχουν εταίροι από τη Σκωτία, τη Δανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Σουηδία και την Αγγλία, με την Kongsberg να αποτελεί τον επικεφαλής της τεχνικής υλοποίησης του έργου. Το πρόγραμμα έχει ως στόχο να αποδείξει πως οι διαθέσιμες τεχνολογίες είναι αρκετά ώριμες ώστε να μπορούν να αξιοποιήσουν το υδρογόνο ως φορέα ενέργειας.
Στην τελευταία αυτή φάση του προγράμματος, η Kongsberg κατασκεύασε ένα ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης που βασίζεται σε κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, το οποίο στη συνέχεια θα δοκιμάσει για μια περίοδο τεσσάρων μηνών, προκειμένου να καταλήξει μαζί με τους εταίρους της στον οριστικό σχεδιασμό ενός Ro-Pax πλοίου το οποίο θα τροφοδοτείται από καύσιμο υδρογόνο. Οι δοκιμές θα προσομοιώνουν τα επιχειρησιακά φορτία ενός πλοίου που εκτελεί το δρομολόγιο μεταξύ Kirkwall και Shapinsay, κοντά στις βόρειες ακτές της Σκωτίας, προκειμένου να επιβεβαιώσουν την ασφαλή λειτουργία του συστήματος και την επαρκή του αυτονομία, καθώς και να συλλέξουν και άλλα χρήσιμα στοιχεία που θα χρησιμοποιηθούν για τον σχεδιασμό του καινοτόμου RoPax πλοίου. Η εταιρεία Caledonian Maritime Assets Ltd. (CMAL) έχει αναλάβει τον σχεδιασμό του πλοίου, τον οποίο σκοπεύει να ολοκληρώσει τον Μάρτιο του 2022.
Το καύσιμο υδρογόνο που θα καταναλώνει το πλοίο θα παράγεται αξιοποιώντας αιολική ενέργεια, σε εγκαταστάσεις που θα βρίσκονται στο λιμάνι όπου θα επιχειρεί, δίνοντάς του τη δυνατότητα να λειτουργεί παράγοντας μηδενικές εκπομπές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι κορυφαίες liner εταιρείες παγκοσμίως στρέφονται σταδιακά στην υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων τους, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι επιλογές της…
Ένα ιστορικό γεγονός έλαβε χώρα πρόσφατα στη Διώρυγα του Σουέζ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση της Αρχής της διώρυγας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την περασμένη…
Η νωχελικότητα στη ναυλαγορά των LPG carriers παραμένει ανυποχώρητη, με τους ναύλους να μη σημειώνουν σημαντικές μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 20…
Μετά από μία χρονοβόρα διαδικασία αδειοδότησης για τα έργα αναβάθμισης της Μαρίνας Χίου, η εταιρεία ΜΑΡΙΝΑ ΧΙΟΥ Α.Ε ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη Πέμπτη 28…
Οι κυβερνήσεις των Ναμίμπια και Ανγκόλας υπέγραψαν πρόσφατα συμφωνία για την κατασκευή ενός υδροηλεκτρικού εργοστασίου ισχύος 600 megawatt στον ποταμό Κουνένε, ο οποίος αποτελεί…
Στο επίκεντρο μίας ακόμα επιστημονικής μελέτης βρέθηκε το θέμα της προστασίας των φαλαινών από τα πλοία και συγκεκριμένα από την κίνησή τους στα ύδατα.…
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
H αλλαγή σελίδας της INTERTANKO επιβεβαιώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, όταν το Council επιβεβαίωσε ότι ο Rolf Westfal-Larsen θα διαδεχτεί τον Paolo d’Amico στη θέση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ