
Ο όμιλος Kongsberg ανακοίνωσε την ανάπτυξη ενός πλήρους κλίμακας συστήματος παραγωγής και μετάδοσης ισχύος μηδενικών εκπομπών, το οποίο τροφοδοτείται από κυψέλες καυσίμου υδρογόνου και είναι σχεδιασμένο για χρήση σε πλοία και πορθμεία.
Η ανάπτυξη του συστήματος έγινε στο πλαίσιο της υλοποίησης της τρίτης φάσης του προγράμματος «HySeas», που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και στο οποίο συμμετέχουν εταίροι από τη Σκωτία, τη Δανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Σουηδία και την Αγγλία, με την Kongsberg να αποτελεί τον επικεφαλής της τεχνικής υλοποίησης του έργου. Το πρόγραμμα έχει ως στόχο να αποδείξει πως οι διαθέσιμες τεχνολογίες είναι αρκετά ώριμες ώστε να μπορούν να αξιοποιήσουν το υδρογόνο ως φορέα ενέργειας.
Στην τελευταία αυτή φάση του προγράμματος, η Kongsberg κατασκεύασε ένα ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης που βασίζεται σε κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, το οποίο στη συνέχεια θα δοκιμάσει για μια περίοδο τεσσάρων μηνών, προκειμένου να καταλήξει μαζί με τους εταίρους της στον οριστικό σχεδιασμό ενός Ro-Pax πλοίου το οποίο θα τροφοδοτείται από καύσιμο υδρογόνο. Οι δοκιμές θα προσομοιώνουν τα επιχειρησιακά φορτία ενός πλοίου που εκτελεί το δρομολόγιο μεταξύ Kirkwall και Shapinsay, κοντά στις βόρειες ακτές της Σκωτίας, προκειμένου να επιβεβαιώσουν την ασφαλή λειτουργία του συστήματος και την επαρκή του αυτονομία, καθώς και να συλλέξουν και άλλα χρήσιμα στοιχεία που θα χρησιμοποιηθούν για τον σχεδιασμό του καινοτόμου RoPax πλοίου. Η εταιρεία Caledonian Maritime Assets Ltd. (CMAL) έχει αναλάβει τον σχεδιασμό του πλοίου, τον οποίο σκοπεύει να ολοκληρώσει τον Μάρτιο του 2022.
Το καύσιμο υδρογόνο που θα καταναλώνει το πλοίο θα παράγεται αξιοποιώντας αιολική ενέργεια, σε εγκαταστάσεις που θα βρίσκονται στο λιμάνι όπου θα επιχειρεί, δίνοντάς του τη δυνατότητα να λειτουργεί παράγοντας μηδενικές εκπομπές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο 104% θα ανέλθουν οι αμερικανικοί δασμοί σε όλες τις κινεζικές εισαγωγές από την Τετάρτη 9 Απριλίου σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε νωρίτερα ο Λευκός…
Το NAVIGATOR ASSEMBLY με τίτλο #TimelessSeas #NewPaths, προπομπός του 24ου NAVIGATOR 2024 – The Shipping Decision Makers Forum πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2025,…
Στο πλαίσιο του προγράμματος επέκτασης και ανανέωσης του στόλου του, ο όμιλος Grimaldi προχώρησε σε παραγγελία εννέα πλοίων κατηγορίας ro-pax στο ναυπηγείο κινεζικό China…
Δίχως σταματημό συνεχίζεται η οικοδόμηση του γιγάντιου orderbook της Capital Maritime με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Ειδικότερα, η Capital προχώρησε στην παραγγελία 20…
Οι συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία ώθησαν σε αλλαγή του status quo τα τελευταία έτη. Έπειτα από «ντέρμπι» μιας σειράς ετών…
Την έναρξη της διαδικασίας υποβολής προσφορών για έναν νέο αγωγό, που θα μεταφέρει υγροποιημένο αέριο πετρελαίου (LPG) μέσω της Διώρυγας του Παναμά, ανακοίνωσε η…
Με επιβραδυνόμενους ρυθμούς βαίνουν οι παραγγελίες πλοίων το 2025, εξέλιξη που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις παραγγελίες για πλοία μεγάλης χωρητικότητας. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Την τελική επενδυτική απόφαση για την κατασκευή δύο μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκών έργων στη Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας, συνολικής ισχύος 567 μεγαβάτ έλαβαν η RWE…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ