
Ο όμιλος Kongsberg ανακοίνωσε την ανάπτυξη ενός πλήρους κλίμακας συστήματος παραγωγής και μετάδοσης ισχύος μηδενικών εκπομπών, το οποίο τροφοδοτείται από κυψέλες καυσίμου υδρογόνου και είναι σχεδιασμένο για χρήση σε πλοία και πορθμεία.
Η ανάπτυξη του συστήματος έγινε στο πλαίσιο της υλοποίησης της τρίτης φάσης του προγράμματος «HySeas», που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και στο οποίο συμμετέχουν εταίροι από τη Σκωτία, τη Δανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Σουηδία και την Αγγλία, με την Kongsberg να αποτελεί τον επικεφαλής της τεχνικής υλοποίησης του έργου. Το πρόγραμμα έχει ως στόχο να αποδείξει πως οι διαθέσιμες τεχνολογίες είναι αρκετά ώριμες ώστε να μπορούν να αξιοποιήσουν το υδρογόνο ως φορέα ενέργειας.
Στην τελευταία αυτή φάση του προγράμματος, η Kongsberg κατασκεύασε ένα ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης που βασίζεται σε κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, το οποίο στη συνέχεια θα δοκιμάσει για μια περίοδο τεσσάρων μηνών, προκειμένου να καταλήξει μαζί με τους εταίρους της στον οριστικό σχεδιασμό ενός Ro-Pax πλοίου το οποίο θα τροφοδοτείται από καύσιμο υδρογόνο. Οι δοκιμές θα προσομοιώνουν τα επιχειρησιακά φορτία ενός πλοίου που εκτελεί το δρομολόγιο μεταξύ Kirkwall και Shapinsay, κοντά στις βόρειες ακτές της Σκωτίας, προκειμένου να επιβεβαιώσουν την ασφαλή λειτουργία του συστήματος και την επαρκή του αυτονομία, καθώς και να συλλέξουν και άλλα χρήσιμα στοιχεία που θα χρησιμοποιηθούν για τον σχεδιασμό του καινοτόμου RoPax πλοίου. Η εταιρεία Caledonian Maritime Assets Ltd. (CMAL) έχει αναλάβει τον σχεδιασμό του πλοίου, τον οποίο σκοπεύει να ολοκληρώσει τον Μάρτιο του 2022.
Το καύσιμο υδρογόνο που θα καταναλώνει το πλοίο θα παράγεται αξιοποιώντας αιολική ενέργεια, σε εγκαταστάσεις που θα βρίσκονται στο λιμάνι όπου θα επιχειρεί, δίνοντάς του τη δυνατότητα να λειτουργεί παράγοντας μηδενικές εκπομπές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την πώληση με σκοπό την ανακύκλωση του Ε/Γ – Ο/Γ πλοίoυ «ΚΡΗΤΗ ΙΙ» γνωστοποίησε η Attica Group. To «ΚΡΗΤΗ ΙΙ», πλοιοκτησίας θυγατρικής της εταιρείας,…
Η ευρωπαϊκή εφοπλιστική κοινότητα γυρνάει σελίδα, καθώς η European Community Shipowners’ Association (ECSA) μετονομάζεται σε ECSA European Shipowners. Η συγκεκριμένη απόφαση έλαβε χώρα με…
Η εμπιστοσύνη των CEOs στην ανάπτυξη κερδίζει έδαφος παγκοσμίως, παρά το ασταθές γεωπολιτικό και οικονομικό τοπίο. Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της τακτικής έρευνας…
Το 8ο Posidonia Sea Tourism Forum (PSTF 2025) ετοιμάζεται να υποδεχθεί τα κορυφαία στελέχη της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας στο Ηράκλειο της Κρήτης, στις 6-7…
Η τεχνολογία των λιμένων της Ινδίας εισέρχεται σε νέα εποχή βιωσιμότητας, με τον Οργανισμό Λιμένος V. O. Chidambaranar να ηγείται μιας σημαντικής πρωτοβουλίας προς…
Στις κορυφαίες διαχειρίστριες εταιρείες του Αραβικού Κόλπου εστιάζει σε πρόσφατη ανάλυσή της η Veson Nautical. Ειδικότερα, η ανάλυση αφορά τις χώρες του Αραβικού Κόλπου…
Παρότι το status quo στη διεθνή ναυπηγική σκακιέρα έχει μεταβληθεί άρδην τα τελευταία έτη, η Νότια Κορέα αναμένεται να διατηρήσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα…
Η αμμωνία, αν και αποτελεί ένα υποσχόμενο ναυτιλιακό καύσιμο μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, είναι εξαιρετικά τοξική. Ακόμα και σε χαμηλές συγκεντρώσεις, μπορεί να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ