Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Ποιες οι δυνατότητες χρήσης τεχνολογιών δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα σε εμπορικά πλοία

Ποιες οι δυνατότητες χρήσης τεχνολογιών δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα σε εμπορικά πλοία

Email
LinkedIn
Facebook
X

Η ναυτιλιακή εταιρεία Stena Bulk ανακοίνωσε τα αποτελέσματα μιας πρόσφατης συνεργασίας που πραγματοποίησε με την Oil and Gas Climate Initiative (OGCI) πάνω στη μελέτη και διερεύνηση των δυνατοτήτων χρήσης τεχνολογιών για τη δέσμευση και την αποθήκευση του άνθρακα (CCS) από τα καυσαέρια μεγάλων εμπορικών πλοίων.

Η εγκατάσταση συστημάτων CCS σε πλοία θα μπορούσε να συμβάλλει σημαντικά τις προσπάθειες του ναυτιλιακού τομέα για την επίτευξη της απανθρακοποίησης. Προκειμένου να υποστηρίξει την εν λόγω μελέτη σκοπιμότητας για τη χρήση συστημάτων CCS σε πλοία, η Stena Bulk παρείχε σε πρώτο στάδιο δεδομένα που αφορούσαν τα τεχνικά χαρακτηριστικά τριών πλοίων του στόλου της, ενός MR και ενός Suezmax δεξαμενόπλοιου τα οποία καταναλώνουν ως καύσιμο μαζούτ (HFO) καθώς και ενός πλοίου μεταφοράς LNG το οποίο καταναλώνει ως καύσιμο LNG.

Τα ευρήματα της μελέτης έδειξαν ότι η χρήση μιας μονάδας CCS ήταν πιο εφικτή στο πλοίο μεταφοράς LNG, καθώς υπήρχε σε αυτό ο κατάλληλος συνδυασμός υποδομών για την εγκατάσταση ενός τέτοιου συστήματος. Στην περίπτωση των Suezmax και MR δεξαμενόπλοιων από την άλλη, παρουσιάστηκαν περισσότερες τεχνικές δυσκολίες για την εφαρμογή ενός συστήματος CCS, παρόλα αυτά η μελέτη σκοπιμότητας διεξήχθη με βάση τις τεχνικές προδιαγραφές του Suezmax δεξαμενόπλοιου, το οποίο αντιπροσωπεύει καλύτερα τον παγκόσμιο στόλο.

Σύμφωνα με τη μελέτη η τεχνολογία CCS μπορεί να εφαρμοστεί σε ένα μεγάλο δεξαμενόπλοιο, με τη μεγαλύτερη πρόκληση να αποτελούν τα κόστη εγκατάστασης και λειτουργίας του συστήματος, τα οποία είναι πιθανό να αποτελέσουν εμπόδιο για την υιοθέτηση των τεχνολογιών CCS βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα. Καθώς όμως η εν λόγω τεχνολογία βελτιώνεται και το λειτουργικό της κόστος μειώνεται, η εγκατάσταση ενός συστήματος CCS θα μπορούσε να αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο για την επίτευξη της απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου.

Φωτό: B-joy Abraham/Unsplash

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Βύθιση «Bayesian»: Έρευνα για ανθρωποκτονία εξ’ αμελείας εις βάρος του καπετάνιου

Ο καπετάνιος του πολυτελούς γιοτ Bayesian, το οποίο βυθίστηκε στα ανοικτά της Σικελίας την προηγούμενη Δευτέρα, ερευνάται για ανθρωποκτονία εξ αμελείας, μετέδωσαν σήμερα ιταλικά…

Ο σκοτεινός στόλος εισχωρεί στο νηολόγιο του Μπαρμπάντος

Η μεταπήδηση πλοίων του σκοτεινού στόλου από νηολόγιο σε νηολόγιο αποτελεί έναν σημαντικό πονοκέφαλο της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Βάσει δημοσιεύματος του Bloomberg, μία από τις…

Αποκτήστε το τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }