
Η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Zéphyr & Borée έλαβε Έγκριση επί της Αρχής από τον γαλλικό νηογνώμονα Bureau Veritas για την εγκατάσταση συστήματος πρόωσης σε πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, υποβοηθούμενο από ειδικό μηχανισμό, εξοπλισμένο με ιστία σε σχήμα φτερού. Το σύστημα περιλαμβάνει οκτώ ιστία, που μπορούν να περιστρέφονται ανάλογα, έτσι ώστε να εκμεταλλεύονται την κατεύθυνση του ανέμου με τις μικρότερες δυνατές απώλειες.
Το πλοίο, χωρητικότητας 1.800 TEUs, πάνω στο οποίο εγκαταστάθηκε ο εν λόγω μηχανισμός, είναι επίσης εξοπλισμένο με γεννήτριες άξονα και σύστημα ανάκτησης θερμότητας, που μειώνουν περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου. O Laurent Leblanc, γενικός διευθυντής του νηογνώμονα, δήλωσε ότι ο άνεμος είναι σύμμαχος στην προσπάθεια για εναλλακτικές μορφές πρόωσης των πλοίων και απανθρακοποίησης της ναυτιλίας. Με τη συγκεκριμένη Έγκριση επί της Αρχής ανοίγει ο δρόμος να εφαρμοστεί αντίστοιχη τεχνολογία πρόωσης στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που αποτελούν το 17,5% του παγκόσμιου στόλου.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Zéphyr & Borée, Nils Joyeux, στο ίδιο μήκος κύματος, ανέφερε ότι η αιολική ενέργεια θα διαδραματίσει σπουδαίο ρόλο στην προσπάθεια για μείωση των αερίων του θερμοκηπίου. Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε καινοτόμες και βιώσιμες λύσεις για την πρόωση των πλοίων με αιολική ενέργεια, κάτι που θα αλλάξει ριζικά τη ναυτιλία.
Η αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας θα αυξήσει την ενεργειακή απόδοση των πλοίων και τη μείωση των ρύπων στο περιβάλλον, με παράλληλη χρήση φιλικότερων καυσίμων, όπως υδρογόνο και μεθανόλη. Στελέχη του κλάδου όμως αναφέρουν ότι, για την επίτευξη του κοινού στόχου της απανθρακοποίησης έως το 2050, επενδύσεις και ξεκάθαρες στρατηγικές και από τις εκάστοτε κυβερνήσεις είναι ζωτικής σημασίας.
Φωτό: zephyretboree.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου έλαβαν χώρα εκλογές στη Γερμανία, με τους συντηρητικούς να επικρατούν. Δεύτερη σε ψήφους η ΑfD (Εναλλακτική για τη Γερμανία), γεγονός…
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ