
Η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Zéphyr & Borée έλαβε Έγκριση επί της Αρχής από τον γαλλικό νηογνώμονα Bureau Veritas για την εγκατάσταση συστήματος πρόωσης σε πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, υποβοηθούμενο από ειδικό μηχανισμό, εξοπλισμένο με ιστία σε σχήμα φτερού. Το σύστημα περιλαμβάνει οκτώ ιστία, που μπορούν να περιστρέφονται ανάλογα, έτσι ώστε να εκμεταλλεύονται την κατεύθυνση του ανέμου με τις μικρότερες δυνατές απώλειες.
Το πλοίο, χωρητικότητας 1.800 TEUs, πάνω στο οποίο εγκαταστάθηκε ο εν λόγω μηχανισμός, είναι επίσης εξοπλισμένο με γεννήτριες άξονα και σύστημα ανάκτησης θερμότητας, που μειώνουν περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου. O Laurent Leblanc, γενικός διευθυντής του νηογνώμονα, δήλωσε ότι ο άνεμος είναι σύμμαχος στην προσπάθεια για εναλλακτικές μορφές πρόωσης των πλοίων και απανθρακοποίησης της ναυτιλίας. Με τη συγκεκριμένη Έγκριση επί της Αρχής ανοίγει ο δρόμος να εφαρμοστεί αντίστοιχη τεχνολογία πρόωσης στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που αποτελούν το 17,5% του παγκόσμιου στόλου.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Zéphyr & Borée, Nils Joyeux, στο ίδιο μήκος κύματος, ανέφερε ότι η αιολική ενέργεια θα διαδραματίσει σπουδαίο ρόλο στην προσπάθεια για μείωση των αερίων του θερμοκηπίου. Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε καινοτόμες και βιώσιμες λύσεις για την πρόωση των πλοίων με αιολική ενέργεια, κάτι που θα αλλάξει ριζικά τη ναυτιλία.
Η αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας θα αυξήσει την ενεργειακή απόδοση των πλοίων και τη μείωση των ρύπων στο περιβάλλον, με παράλληλη χρήση φιλικότερων καυσίμων, όπως υδρογόνο και μεθανόλη. Στελέχη του κλάδου όμως αναφέρουν ότι, για την επίτευξη του κοινού στόχου της απανθρακοποίησης έως το 2050, επενδύσεις και ξεκάθαρες στρατηγικές και από τις εκάστοτε κυβερνήσεις είναι ζωτικής σημασίας.
Φωτό: zephyretboree.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ