
Βέτο στη συγχώνευση των Hyundai Heavy Industries (HHI) και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) αναμένεται να θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (EE), καθώς τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία «απέτυχαν» να εξανεμίσουν τις ανησυχίες της.
Ειδικότερα, η ΕΕ θεωρεί πως η εν λόγω συγχώνευση δύναται να μειώσει τον ανταγωνισμό στο ναυπηγικό τοπίο, οδηγώντας στην ύπαρξη μόλις δύο «μεγάλων» ναυπηγείων, αντί των τριών που υπάρχουν επί του παρόντος. Λόγω αυτού, η ΕΕ απαίτησε κάποιου είδους «δικλείδες ασφαλείας» από τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία περί μη μείωσης του ανταγωνισμού, στις οποίες όμως οι δύο ναυπηγικοί κολοσσοί δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν.
Ωστόσο, η συγχώνευση έχει εγκριθεί ήδη από τις αρμόδιες αρχές ανταγωνισμού των Σιγκαπούρης, Κίνας και Καζακστάν με την Hyundai να φιλοδοξεί πως και η αρμόδια Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ θα ανάψει το πράσινο φως. Σε ανακοίνωσή της, η Hyundai υπογράμμισε πως η κυριαρχία στην αγορά ναυπηγήσεων δεν μπορεί να αξιολογηθεί μονάχα βάσει του μεριδίου που κατέχει μια εταιρεία στην αγορά.
Επιπλέον, βάσει του Reuters, οι φόβοι της Επιτροπής εστιάζονται στην αγορά ναυπηγήσεων LNGCs, στην οποία τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία διατηρούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων ναυπηγικών κρατών.
Τέλος, η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναμένεται να ανακοινωθεί μέχρι τις 20 Ιανουαρίου. Εάν πράγματι είναι αρνητική, θα πρόκειται για τη δεύτερη φορά όπου η ΕΕ εναντιώνεται σε συγχωνεύσεις ναυπηγείων. Υπενθυμίζεται, πως στις αρχές του 2021, η ΕΕ μπλόκαρε την συγχώνευση των ευρωπαϊκών ναυπηγείων Fincantieri και Chantiers de l’Atlantique.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ