
Τις επενδυτικές εξελίξεις με επίκεντρο τα εναλλακτικά καύσιμα στη ναυτιλία εξέτασε, μεταξύ άλλων, ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv σε πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεσή του. Συγκεκριμένα, παρουσίασε δεδομένα όσον αφορά το παρόν orderbook (bulkers, tankers, containerships, gas carriers) και την ικανότητα κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων από τα πλοία που το απαρτίζουν.
Ειδικότερα, μέσα στο 2021 έχουν πραγματοποιηθεί παραγγελίες για 1.325 πλοία, εκ των οποίων τα 378 (δηλαδή το 29%) δύνανται να καταναλώσουν εναλλακτικά καύσιμα. Σε ό,τι αφορά το συνολικό orderbook, αποτελείται από 2.241 πλοία, εκ των οποίων τα 631 (δηλαδή το 28%) θα μπορούν να τροφοδοτούνται από εναλλακτικά καύσιμα.
Αξίζει να σημειωθεί πως τα gas carriers διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στο μέτωπο των εναλλακτικών καυσίμων, καθώς το 86% των υπό ναυπήγηση gas carriers θα μπορούν να καταναλώσουν τέτοιου είδους καύσιμα. Αντιθέτως, τα bulk carriers δεν φαίνεται να ακολουθούν παρόμοια τάση, με μόλις το 8% του παρόντος orderbook να έχει τη δυνατότητα κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων.
Παράλληλα, βάσει της Xclusiv, το νούμερο ένα εναλλακτικό καύσιμο είναι το LNG, καθώς, από τα υπό παραγγελία πλοία με δυνατότητα κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων, το 61% είναι ικανό να καταναλώσει ως καύσιμο LNG , ενώ το 11,6% είναι “LNG Ready”. Ως “LNG Ready” χαρακτηρίζεται ένα πλοίο το οποίο έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί μελλοντικά να καταναλώσει καύσιμο LNG, με την πραγματοποίηση σχετικής μετασκευής.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το LPG, με ποσοστό 14%, ενώ λοιπά εναλλακτικά καύσιμα, όπως η αμμωνία και η μεθανόλη, βρίσκονται σε αρχικά στάδια ανάπτυξης, οπότε και έχουν μικρότερη παρουσία στο orderbook. Τέλος, τα πλοία με υβριδικό σύστημα πρόωσης που περιλαμβάνει μπαταρίες παραμένουν μη δημοφιλή στις παραγγελίες εμπορικών πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η διεθνής κοινότητα θρηνεί από σήμερα, Δευτέρα 21 Απριλίου, την απώλεια του Πάπα Φραγκίσκου, μιας εμβληματικής προσωπικότητας της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. Ο Πάπας Φραγκίσκος, κατά…
Καθώς οι προσπάθειες με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας εντείνονται, CMB.TECH και Fortescue συνήψαν συμφωνία για τη ναύλωση ενός bulk carrier κατανάλωσης αμμωνίας. Ειδικότερα,…
Οι πρωτοβουλίες με επίκεντρο την οικοδόμηση εφοδιαστικών αλυσίδων για καύσιμα και εμπορεύματα, που αναμένεται να διαδραματίσουν καίριο ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας,…
Του Γιώργου Ι. Γραβάνη Η ιστορία που θα σας αφηγηθώ είναι ένα οδοιπορικό σ’ ένα από τα ομορφότερα, όσο και παράξενα νησιά, έναν τόπο…
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ