
Ο ιαπωνικός νηογνώμονας ClassNK πρόσφατα ανακοίνωσε την ταξινόμηση του «Suiso Frontier», του πρώτου στον κόσμο πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου, το οποίο αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε από την Kawasaki Heavy Industries (KHI), η οποία αποτελεί μέλος του CO2-free Hydrogen Energy Supply-chain Technology Research Association (HySTRA).
Το υδρογόνο υγροποιείται στην εξαιρετικά χαμηλή θερμοκρασία των -253 βαθμών Κελσίου και η διαχείρισή του αντιμετωπίζει αρκετές προκλήσεις. Προκειμένου να συμβάλει στην ασφαλή θαλάσσια μεταφορά του, το 2017 ο νηογνώμονας ClassNK δημοσίευσε τις «Κατευθυντήριες γραμμές για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου», στις οποίες περιγράφει τις σχετικές απαιτήσεις ασφαλείας, σύμφωνα με τις προσωρινές συστάσεις του ΙΜΟ για τη μεταφορά χύδην υγροποιημένου υδρογόνου. Ο ClassNK πραγματοποίησε τις προγραμματισμένες επιθεωρήσεις, οι οποίες αφορούσαν μεταξύ άλλων το κύτος του πλοίου καθώς και τον εξοπλισμό και τα μηχανήματά του, σύμφωνα με τις εκδοθείσες κατευθυντήριες γραμμές, και ολοκλήρωσε τη διαδικασία ταξινόμησής του στις 3 Δεκεμβρίου.
Ο νηογνώμονας θα συνεχίσει να υποστηρίζει την ασφαλή λειτουργία του εν λόγω πλοίου, πραγματοποιώντας επιθεωρήσεις όσο αυτό θα βρίσκεται σε υπηρεσία, χρησιμοποιώντας τις γνώσεις και την εμπειρία που θα προκύψουν από αυτές προκειμένου να ενημερώνει τις κατευθυντήριες γραμμές του και να συμβάλλει στην καθιέρωση ενός κατάλληλου διεθνούς προτύπου, με απώτερο στόχο την ευρύτερη υιοθέτηση της θαλάσσιας μεταφοράς του συγκεκριμένου εναλλακτικού καυσίμου.
Σύμφωνα με την Kawasaki Heavy Industries, το πλοίο «Suiso Frontier» ενδέχεται να αναχωρήσει από την Ιαπωνία μέσα στον Δεκέμβριο, προκειμένου να παραλάβει το πρώτο του φορτίο υδρογόνου από την Αυστραλία.
Φωτό: HySTRA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου έλαβαν χώρα εκλογές στη Γερμανία, με τους συντηρητικούς να επικρατούν. Δεύτερη σε ψήφους η ΑfD (Εναλλακτική για τη Γερμανία), γεγονός…
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ