Ο ιαπωνικός νηογνώμονας ClassNK πρόσφατα ανακοίνωσε την ταξινόμηση του «Suiso Frontier», του πρώτου στον κόσμο πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου, το οποίο αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε από την Kawasaki Heavy Industries (KHI), η οποία αποτελεί μέλος του CO2-free Hydrogen Energy Supply-chain Technology Research Association (HySTRA).
Το υδρογόνο υγροποιείται στην εξαιρετικά χαμηλή θερμοκρασία των -253 βαθμών Κελσίου και η διαχείρισή του αντιμετωπίζει αρκετές προκλήσεις. Προκειμένου να συμβάλει στην ασφαλή θαλάσσια μεταφορά του, το 2017 ο νηογνώμονας ClassNK δημοσίευσε τις «Κατευθυντήριες γραμμές για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου», στις οποίες περιγράφει τις σχετικές απαιτήσεις ασφαλείας, σύμφωνα με τις προσωρινές συστάσεις του ΙΜΟ για τη μεταφορά χύδην υγροποιημένου υδρογόνου. Ο ClassNK πραγματοποίησε τις προγραμματισμένες επιθεωρήσεις, οι οποίες αφορούσαν μεταξύ άλλων το κύτος του πλοίου καθώς και τον εξοπλισμό και τα μηχανήματά του, σύμφωνα με τις εκδοθείσες κατευθυντήριες γραμμές, και ολοκλήρωσε τη διαδικασία ταξινόμησής του στις 3 Δεκεμβρίου.
Ο νηογνώμονας θα συνεχίσει να υποστηρίζει την ασφαλή λειτουργία του εν λόγω πλοίου, πραγματοποιώντας επιθεωρήσεις όσο αυτό θα βρίσκεται σε υπηρεσία, χρησιμοποιώντας τις γνώσεις και την εμπειρία που θα προκύψουν από αυτές προκειμένου να ενημερώνει τις κατευθυντήριες γραμμές του και να συμβάλλει στην καθιέρωση ενός κατάλληλου διεθνούς προτύπου, με απώτερο στόχο την ευρύτερη υιοθέτηση της θαλάσσιας μεταφοράς του συγκεκριμένου εναλλακτικού καυσίμου.
Σύμφωνα με την Kawasaki Heavy Industries, το πλοίο «Suiso Frontier» ενδέχεται να αναχωρήσει από την Ιαπωνία μέσα στον Δεκέμβριο, προκειμένου να παραλάβει το πρώτο του φορτίο υδρογόνου από την Αυστραλία.
Φωτό: HySTRA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναντίρρητα, η εκλογή Τραμπ δημιουργεί ερωτηματικά για το «τι μέλλει γενέσθαι» αναφορικά με τις διμερείς σχέσεις ΗΠΑ – Κίνας. Οι συνεχείς δηλώσεις του νέου…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου bulk carrier γνωστοποίησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η TMS με επικεφαλής τον κ. Γιώργο Οικονόμου. Ειδικότερα, πρόκειται για το «M/V…
Aύξηση παρουσίασαν οι τουριστικές εισπράξεις κατά 4,9% στο ενδεκάμηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου καθώς η τουριστική κίνηση στο διάστημα αυτό αυξήθηκε κατά 9,7%. Σύμφωνα με…
Ο λιμένας της Νέας Ορλεάνης ανακοίνωσε πρόσφατα ότι εξασφάλισε $1 εκατ. από την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (Environmental Protection Agency ‒ EPA)…
Δίχως αμφισβήτηση, το «στέμμα» της ναυπηγικής βιομηχανίας ανήκει πλέον στην Κίνα, η οποία εξασφαλίζει τις περισσότερες παραγγελίες για νέα πλοία, αλλά παραδίδει και περισσότερα…
Αισιόδοξες διαφαίνονται οι εκτιμήσεις για τη ζήτηση πετρελαϊκών παραγώγων το 2025, καθώς η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί κατά 0,88 εκατ. βαρέλια ημερησίως σε ετήσια…
Η υιοθέτηση της τεχνολογίας Norsepower Rotor Sails συνεχίζει να αποτελεί μια αποδεδειγμένα αποτελεσματική λύση για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα στη ναυτιλία. Σε αυτό το…
Το τοπίο της μεταφοράς ορισμένων φορτίων με containers αλλάζει το 2025, καθώς νέοι κανονισμοί τίθενται σε ισχύ. Πιο συγκεκριμένα, όπως υπογραμμίζει το World Shipping…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ