Ο ιαπωνικός νηογνώμονας ClassNK πρόσφατα ανακοίνωσε την ταξινόμηση του «Suiso Frontier», του πρώτου στον κόσμο πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου, το οποίο αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε από την Kawasaki Heavy Industries (KHI), η οποία αποτελεί μέλος του CO2-free Hydrogen Energy Supply-chain Technology Research Association (HySTRA).
Το υδρογόνο υγροποιείται στην εξαιρετικά χαμηλή θερμοκρασία των -253 βαθμών Κελσίου και η διαχείρισή του αντιμετωπίζει αρκετές προκλήσεις. Προκειμένου να συμβάλει στην ασφαλή θαλάσσια μεταφορά του, το 2017 ο νηογνώμονας ClassNK δημοσίευσε τις «Κατευθυντήριες γραμμές για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου», στις οποίες περιγράφει τις σχετικές απαιτήσεις ασφαλείας, σύμφωνα με τις προσωρινές συστάσεις του ΙΜΟ για τη μεταφορά χύδην υγροποιημένου υδρογόνου. Ο ClassNK πραγματοποίησε τις προγραμματισμένες επιθεωρήσεις, οι οποίες αφορούσαν μεταξύ άλλων το κύτος του πλοίου καθώς και τον εξοπλισμό και τα μηχανήματά του, σύμφωνα με τις εκδοθείσες κατευθυντήριες γραμμές, και ολοκλήρωσε τη διαδικασία ταξινόμησής του στις 3 Δεκεμβρίου.
Ο νηογνώμονας θα συνεχίσει να υποστηρίζει την ασφαλή λειτουργία του εν λόγω πλοίου, πραγματοποιώντας επιθεωρήσεις όσο αυτό θα βρίσκεται σε υπηρεσία, χρησιμοποιώντας τις γνώσεις και την εμπειρία που θα προκύψουν από αυτές προκειμένου να ενημερώνει τις κατευθυντήριες γραμμές του και να συμβάλλει στην καθιέρωση ενός κατάλληλου διεθνούς προτύπου, με απώτερο στόχο την ευρύτερη υιοθέτηση της θαλάσσιας μεταφοράς του συγκεκριμένου εναλλακτικού καυσίμου.
Σύμφωνα με την Kawasaki Heavy Industries, το πλοίο «Suiso Frontier» ενδέχεται να αναχωρήσει από την Ιαπωνία μέσα στον Δεκέμβριο, προκειμένου να παραλάβει το πρώτο του φορτίο υδρογόνου από την Αυστραλία.
Φωτό: HySTRA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024, στην τελετή θεμελίωσης του υπό ανέγερση κτιρίου της Διεύθυνσης Κυβερνοχώρου του ΓΕΕΘΑ, στο…
Η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει να προχωρά σε πρωτοβουλίες με επίκεντρο την προσφορά στην κοινωνία. Στο πλαίσιο αυτό, το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη…
Τουλάχιστον 13 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλοι δύο αγνοούνται μετά την πρόσκρουση ταχύπλοου σκάφους του ινδικού πολεμικού ναυτικού σε επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο…
H ζήτηση για bulk carriers στη second-hand αγορά έχει σημειώσει σημαντική άνοδο εντός του 2024. Όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Xclusiv,…
Προς την επίτευξη νέου ρεκόρ σε επίπεδο ετήσιων εξαγωγών LNG κινούνται οι ΗΠΑ. Σύμφωνα με δεδομένα της Kpler, οι αμερικανικές εξαγωγές LNG το 2024…
Θετικές είναι οι προοπτικές της αγοράς ανακυκλώσεων πλοίων για το 2025, με δεδομένο ότι ένας αυξημένος αριθμός νεότευκτων που θα εισέλθουν στον παγκόσμιο στόλο…
Το υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας της Πληροφορικής (MIIT), αλλά κι άλλες τρεις κινεζικές αρχές εξέδωσαν από κοινού ένα σχέδιο δράσης για τη βιομηχανία των…
Σε πόλο έλξης για τις παραγγελίες containerships αναδεικνύονται τα κινεζικά ναυπηγεία, εν μέσω περιορισμένων διαθέσιμων slots λόγω καθυστερήσεων στις παραδόσεις στα ναυπηγεία της Νότιας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ