
Θετικές εμφανίζονται οι εξελίξεις στο μέτωπο των αλλαγών πληρωμάτων, σύμφωνα με το Neptune Indicator του Global Maritime Forum.
Συγκεκριμένα, το ποσοστό των ναυτικών που βρίσκονταν στα πλοία πέραν των συμβάσεών τους μειώθηκε σημαντικά, από το 7,1% στο 4,7%, τον Νοέμβριο. Αισιοδοξία προκαλεί και η μείωση που κατεγράφη στο ποσοστό των ναυτικών που βρίσκονται σε πλοία πάνω από 11 μήνες (στο 0,7% από το 1%). Αξίζει να σημειωθεί πως πρόκειται για τα μικρότερα ποσοστά που έχουν σημειωθεί από όταν δημιουργήθηκε ο δείκτης Neptune Declaration Crew Change Indicator (NDCCI), τον Μάιο του 2021.
Την ίδια ώρα, ο δείκτης παρουσιάζει ακόμα μία θετική εξέλιξη, καθώς, εντός Νοεμβρίου, αυξήθηκε το ποσοστό εμβολιασμού των ναυτικών, από το 41% στο 49,5%. Η αύξηση αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι οι ναυτικοί αποκτούν πρόσβαση σε εμβόλια. Πάντως, υπάρχει διστακτικότητα σε ό,τι αφορά την επιλογή εμβολιασμού, ενώ ταυτόχρονα οι προκλήσεις σε επίπεδο προσφοράς εμβολίων δεν έχουν αντιμετωπιστεί πλήρως σε κάποιες περιοχές.
Επιπλέον, σημαντική πρόκληση για τους ναυτικούς αποτελεί το γεγονός ότι ορισμένες χώρες δεν αναγνωρίζουν την εγκυρότητα των πιστοποιητικών εμβολιασμού, με αποτέλεσμα ναυτικοί να έχουν αναγκαστεί να υποβληθούν σε πολλαπλούς εμβολιασμούς, των οποίων οι δυνητικές επιπτώσεις στην υγεία επί του παρόντος παραμένουν άγνωστες.
Παράλληλα, οι αλλαγές πληρωμάτων αναμένεται να αντιμετωπίσουν προκλήσεις τον Δεκέμβριο, λόγω πιθανών ακυρώσεων πτήσεων, αυστηρών μέτρων στις επιτρεπόμενες αλλαγές, αλλά φυσικά και λόγω της παραλλαγής Όμικρον, της οποίας ο αντίκτυπος στους ταξιδιωτικούς περιορισμούς δεν έχει καταστεί ακόμη γνωστός.
Εν κατακλείδι, μέσα στον Νοέμβριο υπήρξε σημαντική πρόοδος σε πολλαπλές προκλήσεις που αφορούν τους ναυτικούς διεθνώς. Όμως, ο εφησυχασμός δεν αποτελεί επιλογή, καθώς η πανδημία βρίσκει νέους τρόπους να επιτίθεται και η μη καθολική αναγνώριση των πιστοποιητικών εμβολιασμού δημιουργεί πρόσθετους σκοπέλους στις μετακινήσεις των ναυτικών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αποστολή Ναυτικών Χρονικών στις ΗΠΑ Στο ενδιαφέρον του επενδυτικού κοινού για τις μετοχές εταιρειών διαχείρισης bulk carriers και στις προοπτικές της αγοράς εν μέσω…
Τέσσερα επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον στη διεθνή διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της δραστηριότητας κρουαζιέρας στον λιμένα Κατάκολου & σε τμήμα του παλιού λιμένα…
Οι εξαγωγές βραζιλιάνικης σόγιας καλπάζουν το 2025, με την Κίνα να διαδραματίζει, ως είθισται, πρωταγωνιστικό ρόλο. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει δημοσίευμα του Reuters, οι αποστολές…
Οι επιπρόσθετοι τελωνειακοί δασμοί που θέλει ο πρόεδρος των ΗΠΑ δεν αναμένεται να προκαλέσουν ύφεση σε παγκόσμια κλίμακα, δήλωσε τη Δευτέρα 31 Μαρτίου η…
Προσανατολισμένη στο μέλλον της ναυτιλίας διαφαίνεται η πρόσφατη κίνηση της BW LPG, η οποία προχώρησε στην πώληση δύο πλοίων στην εταιρεία του ομίλου BW…
Οι τιμές θερμικού άνθρακα βρίσκονται σε καθοδική πορεία, ελέω παραγωγής-ρεκόρ και μειωμένης ζήτησης από τις Κίνα και Ινδία. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή…
Καθώς οι κλιμακούμενες εμπορικές και γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των εθνικών κυβερνήσεων, το Νέο Δελχί προσβλέπει στη σύσφιξη των…
Σε τεντωμένο σχοινί ακροβατεί η αγορά των containerships, καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις και ο εμπορικός πόλεμος που έχει πυροδοτήσει η πολιτική της κυβέρνησης Τραμπ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ