Ο τεχνολογικός όμιλος Wärtsilä πρόκειται να συνεργαστεί με τον νηογνώμονα RINA, τις εταιρείες ABB και Helbio, το Νηολόγιο της Λιβερίας καθώς και με μία ακόμα μεγάλη εταιρεία στον τομέα της ενέργειας, προκειμένου να αναπτύξουν από κοινού μια ενεργειακή λύση που θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο υδρογόνο.
Μέχρι σήμερα, η χρήση του υδρογόνου ως ναυτιλιακού καυσίμου προσέλκυε περιορισμένο ενδιαφέρον, καθώς υπάρχουν αρκετές δυσκολίες και σημαντικά κόστη που σχετίζονται κυρίως με την παραγωγή, τη διάθεση και την αποθήκευση του εν λόγω εναλλακτικού καυσίμου πάνω στα πλοία.
Η καινοτόμος λύση την οποία θα αναπτύξει η νέα κοινοπραξία βασίζεται στη χρήση LNG και ατμού για την παραγωγή υδρογόνου και CO2 πάνω στο πλοίο. Το παραγόμενο υδρογόνο θα μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί απευθείας σε ένα μείγμα με καύσιμο LNG, το οποίο θα τροφοδοτεί κινητήρες εσωτερικής καύσης ή κυψέλες καυσίμου, εξαλείφοντας έτσι την ανάγκη αποθήκευσής του πάνω στο πλοίο. Το CO2 θα υγροποιείται και θα παραλαμβάνεται αργότερα από μονάδες αποθήκευσης άνθρακα στη στεριά, ενώ τα δεξαμενόπλοια θα μπορούν να το χρησιμοποιούν ως αδρανές αέριο κατά τη διαδικασία της εκφόρτωσης.
Ο απαραίτητος εξοπλισμός μπορεί εύκολα να εγκατασταθεί στο κατάστρωμα ενός εμπορικού πλοίου και το εν λόγω σύστημα μπορεί να υποστηρίξει την ομαλή μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου από το LNG στο υδρογόνο, χωρίς να απαιτούνται σημαντικές τροποποιήσεις στις τεχνολογίες του πλοίου. Παράλληλα, αυξάνοντας σταδιακά την παραγωγή του υδρογόνου, η κατανάλωση ορυκτού μεθανίου θα μειώνεται, περιορίζοντας έτσι και το φαινόμενο της ολίσθησης μεθανίου.
Απώτερος στόχος της συνεργασίας είναι η ανάπτυξη μιας κλιμακούμενης και βιώσιμης λύσης, η οποία θα υπερβαίνει τον περιβαλλοντικό στόχο του IMO για το 2050, επιτυγχάνοντας μείωση της έντασης άνθρακα κατά 70% χωρίς να απαιτούνται σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές και προσφέροντας στον ναυτιλιακό κλάδο τη δυνατότητα μείωσης του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος εντός ενός εύλογου χρονικού διαστήματος.
Φωτό: Wartsila
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης άφησαν ελεύθερα έπειτα από πάνω από ένα χρόνο τα μέλη του πληρώματος του πλοίου «Galaxy Leader», που είχαν συλλάβει…
Η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων της παραμένει ψηλά στην ατζέντα της Λιβύης, η οποία βρίσκεται σε αναζήτηση επενδύσεων. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων…
Σε συζητήσεις για την έκδοση ομολόγου αξίας τουλάχιστον $100 εκατ. στη σκανδιναβική αγορά βρίσκεται η Contships Management, η μεγαλύτερη παγκοσμίως ιδιοκτήτρια εταιρεία feeder containerships…
Σε «τέστ αντοχής» (stress tests) και επιτόπιους ελέγχους από κλιμάκια της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) θα υποβληθούν το 2025 οι τράπεζες. Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα…
Με δυναμικό ρυθμό βαίνουν οι επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών για τη ναυπήγηση καινοτόμων ποντοπόρων πλοίων και το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Περίπου 1,4 δισεκατομμύρια τουρίστες ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2024, αριθμός που φτάνει σε προ-πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η υπηρεσία…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ανάπτυξης, ο ενεργειακός κολοσσός ADNOC προέβη πρόσφατα σε νέες διαρθρωτικές κινήσεις, που αφορούν τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του ομίλου. Σύμφωνα…
Κεντρικός παραμένει ο ρόλος των ορυκτών καυσίμων, και δη του LNG και του πετρελαίου, για το σινορωσικό εμπόριο. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατου δημοσιεύματος του ρωσικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ