Τις εκτιμήσεις του για την πορεία των αγορών ξηρού φορτίου παρουσίασε ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons στη μηνιαία έκθεσή του «Dry Bulk Trade Outlook». Συγκεκριμένα, οι ισορροπίες της αγοράς φαντάζουν ευνοϊκές, καθώς η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί κατά 4,7% το 2021, σε όρους τονομιλίων, ενώ ο στόλος κατά 3,6%, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Clarksons. Ακόμη, τα φαινόμενα spillovers από τη ναυλαγορά των containerships συνεχίζονται, επιδρώντας θετικά στην αγορά θαλάσσιας μεταφοράς ξηρού φορτίου.
To θαλάσσιο εμπόριο χύδην ξηρού φορτίου βρίσκεται ήδη σε τροχιά ετήσιας αύξησης κατά 4,1% για το 2021, καθώς αναμένεται να ανέλθει σε 5,4 δισ. τόνους, ενώ στο μέτωπο της προσφοράς ο στόλος των bulkers οδεύει προς αύξηση 3,6%.
Πάντως, η αυξημένη λιμενική συμφόρηση περιορίζει περαιτέρω τον αριθμό διαθέσιμων πλοίων, μειώνοντας την προσφορά και αυξάνοντας τους ναύλους. Σύμφωνα με την Clarksons, στα τέλη Νοεμβρίου, το 35% του συνολικού στόλου των bulkers βρισκόταν σε λιμένες. Συνεπώς, έως ότου η λιμενική αποσυμφόρηση αποτελέσει πραγματικότητα, η αύξηση του στόλου δεν αναμένεται να επηρεαστεί σημαντικά.
Για το 2022, η Clarksons εκτιμά αύξηση της ζήτησης ξηρών φορτίων στο 1,6% (2,2% σε όρους τονομιλίων), ενώ ο στόλος αναμένεται να αυξηθεί κατά 1,5%. Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει η Clarksons, η οδηγούμενη από την Κίνα πτώση στο εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος εκτιμάται πως θα επιμείνει μέσα στο 2022. Την ίδια ώρα, πτωτικές τάσεις αναμένονται και στον ρυθμό αύξησης του εμπορίου άνθρακα.
Εν κατακλείδι, η Clarksons παραμένει αισιόδοξη για τη ναυλαγορά των bulkers. Παρότι εκτιμά διόρθωση της ναυλαγοράς στο α’ τρίμηνο του έτους, την αποδίδει στην εποχικότητα και βασίζει τις θετικές εκτιμήσεις της στο γεγονός πως ο ρυθμός αύξησης της ζήτησης εμφανίζεται μεγαλύτερος από εκείνον της προσφοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υποθαλάσσιο καλώδιο οπτικών ινών που συνέδεε τη Λετονία με τη Σουηδία υπέστη βλάβη σήμερα, πιθανότατα ως αποτέλεσμα κάποιας «εξωτερικής επιρροής» ανακοίνωσε η Ρίγα,…
Στον εκσυγχρονισμό και στην περαιτέρω ανάπτυξη του στόλου της εστιάζει η Royal Caribbean, καθώς πρόσφατα τοποθέτησε νέα παραγγελία για τη ναυπήγηση ενός ακόμα κρουαζιερόπλοιου.…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, ο ιαπωνικός ναυπηγικός όμιλος Tsuneishi γιόρτασε την παράδοση του 300ού πλοίου από την ίδρυση της θυγατρικής του, που λειτουργεί στη…
Πτωτικές είναι οι πρόσφατες καταγραφείσες τάσεις στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων, με τα μεγάλα μεγέθη να βρίσκονται στο επίκεντρο. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής…
Αναντίρρητα, η Ιαπωνία είναι διαχρονικά μία από τις σημαντικότερες ναυπηγικές χώρες στον πλανήτη. Από τις αρχές της δεκαετίας του 1950, τα πλοία ιαπωνικής κατασκευής…
Σε ηλικία 95 ετών άφησε την τελευταία του πνοή ο Αρχιεπίσκοπος Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας Αναστάσιος. Ο Aρχιεπίσκοπος Αλβανίας είχε εισαχθεί σε νοσοκομείο…
Γιγάντια παραγγελία εξασφάλισε πρόσφατα ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός κολοσσός HD KSOE. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο Yonhap, την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου τοποθετήθηκε στα ναυπηγεία της…
Με σημαντικές προκλήσεις έχει εκκινήσει το νέο έτος η ναυλαγορά των LNG carriers, όπου οι ναύλοι οδηγούνται από πτώση σε πτώση, περιορίζοντας την κερδοφορία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ