Tη λίστα με τις σημαντικότερες προσωπικότητες που εκπροσωπούν φορείς και οργανισμούς των μεταφορών και της ναυτιλίας και ασκούν σημαντική επιρροή σε νομοθετικό επίπεδο δημοσίευσε πρόσφατα η Lloyd’s List.
Ειδικότερα, στην πρώτη θέση βρίσκονται η Ursula von der Leyen, o Frans Timmermans και η Adina Vălean της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η ΕΕ έχει εκδηλώσει υπερβάλλοντα ζήλο όσον αφορά τη ναυτιλιακή βιομηχανία και τις εκπομπές της, προωθώντας μεταξύ άλλων το αμφιλεγόμενο «Fit for 55 package». Το εν λόγω πακέτο μέτρων αφορά επικείμενες ρυθμίσεις, με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της βιομηχανίας.
Σημειώνεται πως οι πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης εκθρόνισαν τον IMO από την πρώτη θέση της κατάταξης. Συνεπώς, στη δεύτερη θέση της κατάταξης βρίσκεται ο Γενικός Γραμματέας του IMO, Kitack Lim. O ΙΜO υφίσταται κριτική λόγω της αδυναμίας του να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου της ναυτιλίας. Ταυτόχρονα δέχεται αυξανόμενη πίεση να θέσει πιο φιλόδοξους στόχους για την απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται ο Li Tianbi του Water Transport Bureau της Κίνας. Η επιρροή της Κίνας στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι είναι μεγάλη. Οι αποφάσεις και οι πρωτοβουλίες της επηρεάζουν σημαντικά τον κλάδο, ιδιαίτερα τις τακτικές γραμμές. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2014 έθεσε βέτο για τη δημιουργία της συμμαχίας P3 Alliance των Maersk, MSC και CMA CGM, παρά το γεγονός ότι ΕΕ και ΗΠΑ είχαν ανάψει το πράσινο φως.
Στην τέταρτη θέση βρίσκονται ο Daniel Maffei και η Rebecca Dye της Αμερικανικής Ομοσπονδιακής Ναυτιλιακής Επιτροπής (US Federal Maritime Commission). Η «οργή» των ναυλωτών για το χάος που επικρατεί στις εφοδιαστικές αλυσίδες έχει ωθήσει σε δράση την Επιτροπή, η οποία προετοιμάζει το Ocean Shipping Reform Act of 2021.
Στην πέμπτη θέση της κατάταξης βρέθηκαν οι Esben Poulsson, πρόεδρος του ICS, και Guy Platten, Γενικός Γραμματέας του ICS. Το ICS πρότεινε έναν παγκόσμιο φόρο άνθρακα και τάχθηκε υπέρ της θέσπισης στόχου απανθρακοποίησης για τη ναυτιλία με ορίζοντα το 2050.
Στην έκτη θέση βρέθηκε ο Σωτήρης Ράπτης της European Community Shipowners’ Associations (ECSA). H ECSA αποτελεί τη φωνή των Ευρωπαίων εφοπλιστών σε θέματα που απασχολούν έντονα τον κλάδο, όπως το πρόσφατα ανακοινωθέν νομοθετικό πακέτο «Fit for 55». Μία από τις προτάσεις της είναι η μετατόπιση της ευθύνης για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στους ναυλωτές και η αξιοποίηση των εσόδων για τη δημιουργία ενός Maritime Climate Fund.
Τέλος, τη δεκάδα συμπληρώνουν η Sabrina Chao, πρόεδρος της BIMCO, o Erik Woodhouse, Deputy Assistant Secretary του US State Department, η ΜΚΟ Green Movement, με έντονη επιρροή σε θέματα πολιτικής και χρηματοδότησης, και ο Nick Brown, πρόεδρος του International Association of Classification Societies (IACS).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης άφησαν ελεύθερα έπειτα από πάνω από ένα χρόνο τα μέλη του πληρώματος του πλοίου «Galaxy Leader», που είχαν συλλάβει…
Η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων της παραμένει ψηλά στην ατζέντα της Λιβύης, η οποία βρίσκεται σε αναζήτηση επενδύσεων. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων…
Σε συζητήσεις για την έκδοση ομολόγου αξίας τουλάχιστον $100 εκατ. στη σκανδιναβική αγορά βρίσκεται η Contships Management, η μεγαλύτερη παγκοσμίως ιδιοκτήτρια εταιρεία feeder containerships…
Σε «τέστ αντοχής» (stress tests) και επιτόπιους ελέγχους από κλιμάκια της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) θα υποβληθούν το 2025 οι τράπεζες. Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα…
Με δυναμικό ρυθμό βαίνουν οι επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών για τη ναυπήγηση καινοτόμων ποντοπόρων πλοίων και το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Περίπου 1,4 δισεκατομμύρια τουρίστες ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2024, αριθμός που φτάνει σε προ-πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η υπηρεσία…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ανάπτυξης, ο ενεργειακός κολοσσός ADNOC προέβη πρόσφατα σε νέες διαρθρωτικές κινήσεις, που αφορούν τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του ομίλου. Σύμφωνα…
Η τεχνολογία EnergoFlow της Wärtsilä και οι Προπέλες Σταθερού Βήματος (Fixed Pitch Propellers ‒ FPP) παρέχουν λύσεις που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ