
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες και διαχειριστές πλοίων με τις εταιρείες τους εξακολουθούν να κρατούν τα ηνία στην παγκόσμια ναυτιλία, ελέγχοντας το 19,42% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε όρους dwt.
Σημαντική παρουσία είχαν –και εξακολουθούν να έχουν– οι Έλληνες στην ιδιοκτησία αλλά και στη διαχείριση δεξαμενόπλοιων. Είναι χαρακτηριστικό ότι με βάση πρόσφατη ανάλυση της VesselsValue, o ελληνόκτητος στόλος δεξαμενόπλοιων, σε όρους αξίας, βρίσκεται στην κορυφή παγκοσμίως και αγγίζει τα $41,553 δισ.
Με αφορμή τη δυναμική των ελληνικών συμφερόντων εταιρειών στη διαχείριση και στην πλοιοκτησία tankers, τα Ναυτικά Χρονικά στο αφιέρωμα του έντυπου τεύχους Οκτωβρίου παρουσίασαν ορισμένα εξαιρετικά ενδιαφέροντα στοιχεία για τις κορυφαίες εταιρείες ελληνικών συμφερόντων διαχείρισης tankers. Τα δεδομένα προήλθαν από τη βάση δεδομένων της VesselsValue και αφορούν στοιχεία του περασμένου Σεπτεμβρίου.
Η Μaran Tankers του Ομίλου Αγγελικούση είναι η πλέον ισχυρή στη συγκεκριμένη ανάλυση, με τη συνολική αξία του στόλου που διαχειρίζεται να ανέρχεται σε $3,295 δισ. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Dynacom Tankers. Η συνολική αξία του διαχειριζόμενου στόλου της Dynacom Tankers ανέρχεται σε $2,21 δισ. H Thenamaris καταλαμβάνει την τρίτη θέση με την αξία του στόλου της να ανέρχεται σε $1,772 δισ. Η Tsakos Energy Navigation (TEN) βρίσκεται στην τέταρτη θέση. Η αξία του στόλου tankers που διαχειρίζεται η TEN αγγίζει τα $1,638 δισ., σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue.
Mπορείτε να διαβάσετε την πλήρη ανάλυση στο τεύχος Οκτωβρίου των Ναυτικών Χρονικών (σελ. 84-86).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Εν μέσω συθέμελων αλλαγών στο διεθνές εμπόριο, ο OPEC αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις του για την αύξηση της ζήτησης πετρελαίου τα προσεχή…
Έμπρακτη είναι η στήριξη της κυβέρνησης της Νότιας Κορέας στα μικρομεσαία ναυπηγεία της χώρας, μετά και την αύξηση της έκδοσης χρηματοδοτικών εργαλείων γνωστών και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ