
Στον απόηχο της COP26 και ενόψει της MEPC του ΙΜΟ, επιβεβαιώνεται ότι η ναυτιλία βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι για την πράσινη μετάβασή της. Στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερα ενδιαφέροντα είναι τα ευρήματα έκθεσης της Clarksons Research για τις τελευταίες εξελίξεις σε ό,τι αφορά τα εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα και τις τεχνολογίες που θα διαδραματίσουν σημαίνοντα ρόλο στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του κλάδου.
Κατά τον Steve Gordon, Managing Director της Clarksons Research, η υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων από τα πλοία συνεχίζεται με σταθερό ρυθμό και είναι χαρακτηριστικό ότι το 4,2% του υφιστάμενου στόλου και το 34% του orderbook σε όρους τονάζ θα μπορούν να αξιοποιούν εναλλακτικά καύσιμα για την πρόωσή τους. Αναλυτικότερα, το 29,7% του orderbook (546 πλοία) θα μπορεί να αξιοποιεί το LNG ως καύσιμο, το 2,5% (95 πλοία) LPG και ένα 1,8% άλλα καύσιμα ή τεχνολογίες, όπως μεθανόλη, βιοκαύσιμα, μπαταρίες κ.ά.
Την ίδια ώρα, με scrubbers είναι εξοπλισμένα 4.541 πλοία ή το 23,9% του στόλου σε όρους GT, σύμφωνα με την Clarksons Research. Ενώ η δραστηριότητα στις μετασκευές πλοίων για την εγκατάσταση scrubbers έχει μειωθεί, στα νεότευκτα η εικόνα είναι διαφορετική, με πάνω από 220 νεότευκτα εντός του 2021 να έχουν σχεδιαστεί προκειμένου να φέρουν αυτά τα συστήματα.
Ενδιαφέρον είναι επίσης το γεγονός ότι το μερίδιο των eco πλοίων στο σύνολο του παγκόσμιου στόλου ανέρχεται στο 26,8% σε όρους χωρητικότητας, ενώ 141 λιμάνια παρέχουν πλέον υπηρεσίες τροφοδοσίας πλοίων με LNG και ακόμη 95 προετοιμάζονται για να παράσχουν αντίστοιχες υπηρεσίες. Τέλος, το 64,8% του τονάζ διαθέτει συστήματα επεξεργασίας θαλάσσιου έρματος (BWMS).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ