Στον απόηχο της COP26 και ενόψει της MEPC του ΙΜΟ, επιβεβαιώνεται ότι η ναυτιλία βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι για την πράσινη μετάβασή της. Στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερα ενδιαφέροντα είναι τα ευρήματα έκθεσης της Clarksons Research για τις τελευταίες εξελίξεις σε ό,τι αφορά τα εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα και τις τεχνολογίες που θα διαδραματίσουν σημαίνοντα ρόλο στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του κλάδου.
Κατά τον Steve Gordon, Managing Director της Clarksons Research, η υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων από τα πλοία συνεχίζεται με σταθερό ρυθμό και είναι χαρακτηριστικό ότι το 4,2% του υφιστάμενου στόλου και το 34% του orderbook σε όρους τονάζ θα μπορούν να αξιοποιούν εναλλακτικά καύσιμα για την πρόωσή τους. Αναλυτικότερα, το 29,7% του orderbook (546 πλοία) θα μπορεί να αξιοποιεί το LNG ως καύσιμο, το 2,5% (95 πλοία) LPG και ένα 1,8% άλλα καύσιμα ή τεχνολογίες, όπως μεθανόλη, βιοκαύσιμα, μπαταρίες κ.ά.
Την ίδια ώρα, με scrubbers είναι εξοπλισμένα 4.541 πλοία ή το 23,9% του στόλου σε όρους GT, σύμφωνα με την Clarksons Research. Ενώ η δραστηριότητα στις μετασκευές πλοίων για την εγκατάσταση scrubbers έχει μειωθεί, στα νεότευκτα η εικόνα είναι διαφορετική, με πάνω από 220 νεότευκτα εντός του 2021 να έχουν σχεδιαστεί προκειμένου να φέρουν αυτά τα συστήματα.
Ενδιαφέρον είναι επίσης το γεγονός ότι το μερίδιο των eco πλοίων στο σύνολο του παγκόσμιου στόλου ανέρχεται στο 26,8% σε όρους χωρητικότητας, ενώ 141 λιμάνια παρέχουν πλέον υπηρεσίες τροφοδοσίας πλοίων με LNG και ακόμη 95 προετοιμάζονται για να παράσχουν αντίστοιχες υπηρεσίες. Τέλος, το 64,8% του τονάζ διαθέτει συστήματα επεξεργασίας θαλάσσιου έρματος (BWMS).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επανεξελέγη πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας ο Διονύσης Θεοδωράτος μετά τις χθεσινές αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου με τριετή θητεία. Κατά…
Σχετικά με την αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν προκύψει από την έντονη σεισμική δραστηριότητα που παρατηρείται το τελευταίο χρονικό διάστημα στις Κυκλάδες, το Υπουργείο…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο ανασκοπικό τεύχος που…
Οι CEO του τραπεζικού κλάδου εμφανίζονται αισιόδοξοι για τις προοπτικές ανάπτυξης των εταιρειών τους, ενώ ποντάρουν σε μεγάλες επενδύσεις στις αναδυόμενες τεχνολογίες, σύμφωνα με…
Καθώς οι εμπορικές σχέσεις των ΗΠΑ με παραδοσιακούς συμμάχους τους κλονίζονται, η Γερμανία στρέφει το βλέμμα της στη Μέση Ανατολή, κίνηση που φαίνεται να…
Το βλέμμα στην ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας έχει στραμμένο η Σεούλ, η οποία αναμένεται να δαπανήσει περίπου $151,6 εκατ. για την υποστήριξη projects…
Σκόπελοι έχουν αναδυθεί για τη συμφωνία μεταξύ των κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας Nissan και Honda, μέσω της οποίας θα δημιουργούταν η τρίτη ισχυρότερη εταιρεία του…
Η τεχνολογία καύσης αμμωνίας στη ναυτιλία κάνει ένα μεγάλο βήμα προς την εμπορική της υιοθέτηση, καθώς ο δίχρονος κινητήρας ME-LGIA (Liquid Gas Injection Ammonia)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ