
Οι ιαπωνικές εταιρείες Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL), MOL Drybulk, Ltd. και Japan Engine Corporation (J-ENG) ανακοίνωσαν την υπογραφή μιας συμφωνίας συνεργασίας για τη δοκιμή ενός κινητήρα κατανάλωσης καυσίμου υδρογόνου σε ένα υπάρχον φορτηγό πλοίο που θα διαχειρίζονται οι MOL και MOL Drybulk. O κινητήρας, τον οποίο θα αναπτύξει η J-ENG, θα αποτελεί τον πρώτο στον κόσμο δίχρονο κινητήρα χαμηλών στροφών που χρησιμοποιεί ως καύσιμο υδρογόνο και προορίζεται για πλοία.
Καθώς επιταχύνονται οι παγκόσμιες προσπάθειες για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, με στόχο την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, η ναυτιλιακή βιομηχανία στηρίζει και εκείνη τη μετάβαση προς νέα, φιλικά προς το περιβάλλον, καύσιμα. Στο μέλλον, οι αλυσίδες εφοδιασμού υδρογόνου αναμένεται να επεκταθούν παγκοσμίως ως αποτέλεσμα της ευρύτερης υιοθέτησης και χρήσης του υδρογόνου ως καυσίμου σε διάφορους τομείς, όπως στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και στις μετακινήσεις. Ακόμα και στον κλάδο της ποντοπόρου ναυτιλίας, το υδρογόνο ως καύσιμο συγκεντρώνει όλο και περισσότερη προσοχή ως ένα πολλά υποσχόμενο καύσιμο επόμενης γενιάς.
Η J-ENG πρόκειται να αναπτύξει τον εν λόγω καινοτόμο κινητήρα πρόωσης που θα καταναλώνει καύσιμο υδρογόνο, τον πρώτο της κατηγορίας του που θα προορίζεται για ποντοπόρα πλοία αλλά και για πλοία ακτοπλοΐας, σε συνεργασία με τις Kawasaki Heavy Industries, Ltd. και Yanmar Power Technology Co., Ltd.
O όμιλος MOL στοχεύει στην άμεση ένταξη πλοίων μηδενικών καθαρών εκπομπών στον στόλο του, προκειμένου να πετύχει τον στόχο των μηδενικών καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050, όπως αυτός ορίζεται στο «Περιβαλλοντικό Όραμα 2.1» του ομίλου.
Φωτό: Mitsui O.S.K. Lines
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ