
Νέα σελίδα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ Puttgarden-Rødby γυρίζει η Scandlines. Στο πλαίσιο μιας συμφωνίας που υπέγραψε με το τουρκικό ναυπηγείο Cemre, προχωρά στη ναυπήγηση του πρώτου υβριδικού πορθμείου μηδενικών εκπομπών.
Χάρη στο σύστημα υβριδικής/ηλεκτρικής πρόωσης που θα διαθέτει, το πλοίο θα μπορεί να επιχειρεί είτε χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια από μπαταρίες, που θα του επιτρέπει να πλέει με ταχύτητα 10 κόμβων, είτε χρησιμοποιώντας ένα υβριδικό σύστημα πρόωσης για πλεύση με ταχύτητα 16 κόμβων. Ο σχεδιασμός του πλοίου επιτρέπει παράλληλα την πραγματοποίηση αναβαθμίσεων στο μέλλον, ώστε το πλοίο να καταναλώνει και μεθανόλη ως καύσιμο.
Η παράδοση του πλοίου είναι προγραμματισμένη για το 2024 και θα σημάνει τη νέα πράσινη εποχή για τη Scandlines στις τακτικές γραμμές μεταξύ Γερμανίας και Δανίας.
Το πλοίο θα έχει δυνατότητα μεταφοράς 140 επιβατών και 66 φορτηγών στα διπλά γκαράζ που θα διαθέτει, προκειμένου να μπορεί να εξυπηρετήσει την αυξημένη ζήτηση για μεταφορά εμπορευμάτων, αναφέρει ο CEO της εταιρείας Carsten Nørland. Με την απόκτησή του η εταιρεία θα αντικαταστήσει τα δύο παλαιότερα εν ενεργεία πλοία της, καθώς το εν λόγω πλοίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως επιβατηγό.
Η φόρτιση του πλοίου θα γίνεται αρχικά στο λιμάνι Rødby της Δανίας όπου η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει στην αγορά ενός καλωδίου τροφοδοσίας 50 kV / 25 MW. Το καλώδιο θα επεκταθεί μέχρι το ντόκο πρόσδεσης των πλοίων όπου θα εγκατασταθεί ένας μετασχηματιστής-σταθμός φόρτισης. Μελλοντικά η φόρτιση του πλοίου θα είναι εφικτή και στο γερμανικό λιμάνι Puttgarden όπου έχει βρεθεί μια καλή λύση για την αγορά ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
Στελέχη του NABU, του μεγαλύτερου γερμανικού μη κερδοσκοπικού οργανισμού για το περιβάλλον, εξαίρουν τις ενέργειες της εταιρείας. Η εταιρεία είναι πρωτοπόρος στην προσπάθεια για μια πράσινη ναυτιλία με μηδενικούς ρύπους, με μακροχρόνιο προσανατολισμό στη βιωσιμότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Φωτό: www.scandlines.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ