Τα υψηλά επίπεδα συμφόρησης στα διεθνή λιμάνια φέτος αποτελούν μία από τις συνιστώσες που έχουν οδηγήσει τους ναύλους των bulk carriers σε τροχιά εκτόξευσης, αν και τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρείται μια κάποια διόρθωση, που όμως δεν προκαλεί ανησυχία.
Σε πρόσφατη έκθεση, η VesselsValue αναφέρει ότι η συμφόρηση αυτή των bulk carriers στα κύρια λιμάνια φορτοεκφόρτωσης αποδίδεται τόσο στην πανδημία όσο και στον «πόλεμο» που έχει ξεσπάσει μεταξύ Κίνας και Αυστραλίας, ο οποίος επηρεάζει το θαλάσσιο εμπόριο άνθρακα.
Η κινεζική απαγόρευση στις εισαγωγές άνθρακα της Αυστραλίας φημολογείτο από τον Ιούλιο του 2020, όταν η Κίνα άρχιζε να προωθεί τη χρήση εγχώρια παραγόμενου άνθρακα ως εναλλακτική πηγή. Ως απόρροια, εκατοντάδες bulkers ανέμεναν στα κινεζικά λιμάνια για να ξεφορτώσουν τα φορτία τους.
Η κατάσταση σαφέστατα επιδεινώθηκε το 2021 και, κατά τους πρώτους έξι μήνες, Capesizes και Post Panamaxes πραγματοποίησαν 17% λιγότερα ταξίδια μεταξύ των δύο χωρών, μεταφέροντας 14% μικρότερο όγκο φορτίων, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με τη VesselsValue. Παρά τη μείωση του εμπορίου Κίνας και Αυστραλίας, πολλά bulkers συνέχισαν τα ταξίδια τους στην πρώτη, με αποτέλεσμα να συσσωρεύεται ένας σημαντικός αριθμός πλοίων αναμένοντας να ξεφορτώσουν. Μπορεί η συμφόρηση στην Κίνα να ομαλοποιήθηκε στις αρχές του Q2, από τον Μάιο ωστόσο ο αριθμός των Capesizes που ανέμεναν να ξεφορτώσουν στα κινεζικά λιμάνια αυξήθηκε σημαντικά.
Αποτέλεσμα της αυξημένης συσσώρευσης bulkers στην Κίνα ήταν πολλά εξ αυτών να αλλάξουν ρότα προς Ιαπωνία, Ινδία και Νότια Κορέα.
Βέβαια, η διακοπή του θαλάσσιου εμπορίου άνθρακα μεταξύ Κίνας και Αυστραλίας δεν αποτέλεσε τροχοπέδη για την εξαιρετική ναυλαγορά των bulkers, καθώς ουσιαστικά η Κίνα στράφηκε σε μακρινότερους προορισμούς για την τροφοδοσία άνθρακα, όπως η Νότια Αφρική. Επί του παρόντος, η συμφόρηση bulkers στην Κίνα είναι σημαντικά μειωμένη, καθώς η ασιατική χώρα μπροστά στην ενεργειακή κρίση επέτρεψε την εισαγωγή ορισμένων φορτίων από την Αυστραλία.
H VesselsValue στην ανάλυσή της καταλήγει ότι οι διενέξεις Κίνας-Αυστραλίας έρχονται να μας υπενθυμίσουν τον αντίκτυπο των γεωπολιτικών εξελίξεων στη μεταβλητότητα των ναυλαγορών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η σπουδαία και ανιδιοτελής προσφορά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, μέσω της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, στην Ελληνική Αστυνομία, που αφορά στη δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής,…
Σε εξέλιξη βρίσκεται η επ’ αόριστον απεργία των εργαζομένων στον λιμένα του Μόντρεαλ, η οποία ξεκίνησε τις πρωινές ώρες της Πέμπτης 31 Οκτωβρίου. Συγκεκριμένα,…
Την πτωτική πορεία της ευρωπαϊκής ζήτησης ντίζελ πιθανότατα θα ανατρέψει το γεγονός ότι η Μεσόγειος Θάλασσα θα γίνει ECA από τον Μάιο του 2025,…
Η ευρεία υιοθέτηση της αμμωνίας ως μελλοντικού καυσίμου της ναυτιλίας παρουσιάζει τεχνικές προκλήσεις, λόγω της εγγενούς τοξικότητάς της, που απαιτεί μέτρα ασφαλείας και ειδικό…
Αντιμέτωπη με τις παράπλευρες απώλειες των κυρώσεων της Δύσης κατά της Ρωσίας βρίσκεται η TotalEnergies, η οποία βλέπει σημαντικά κεφάλαια να εγκλωβίζονται στη Ρωσία.…
Η αιολική πρόωση κάνει ακόμα ένα βήμα στη ναυτιλία, με την εγκατάσταση κυλίνδρων αναρρόφησης eSAILs σε πλοία τύπου tanker/bulker της Klaveness Combination Carriers ASA…
Ο υποψήφιος των Ρεπουμπλικάνων, στις επερχόμενες εκλογές της 5ης Νοεμβρίου, Ντόναλντ Τραμπ έχει διαμηνύσει πληθώρα δασμών εφόσον εκλεγεί. Παρότι ο πρώην πρόεδρος υπογραμμίζει ότι…
Σε ασφυκτικό κλοιό για τα πλοία που μεταφέρουν ρωσικό LNG εξελίσσονται σταδιακά οι ολοένα και αυστηρότερες δυτικές κυρώσεις. Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται η συγκέντρωση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ