
Πρόσφατη έκθεση της VesselsValue αναλύει την αγορά διαλύσεων για την περίοδο Ιουνίου-Οκτωβρίου 2021. Από το τέλος του α’ εξαμήνου του έτους μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου, 163 εμπορικά πλοία πουλήθηκαν σε γιάρδες διάλυσης, σηματοδοτώντας αύξηση 4,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, οπότε και 145 πλοία είχαν πωληθεί προς διάλυση. Αξίζει να σημειωθεί πως η αύξηση σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2019 είναι ίση με 63%, καθώς τότε μόλις 100 πλοία είχαν πωληθεί σε διαλυτήρια. Συνολικά, από τα τέλη Ιουνίου μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, 6,3 εκατ. dwt μεταφορικής ικανότητας εξήλθαν του διεθνούς στόλου.
Ειδικότερα, 57 από αυτά αποκτήθηκαν από αγοραστές στο Μπανγκλαντές, αντιπροσωπεύοντας το 35% της αγοράς διαλύσεων την προαναφερθείσα περίοδο. Ακόμη 49 πλοία στάλθηκαν στην Ινδία, συνεπώς η ασιατική χώρα κατέλαβε ποσοστό 30% επί των πωλήσεων των προς διάλυση πλοίων. Σύμφωνα με τη VesselsValue, η αγοραστική δυναμικότητα των δύο χωρών οφείλεται στην ανάκαμψη των βιομηχανιών τους από την πανδημία Covid-19.
Παράλληλα, σε χαμηλότερα επίπεδα κυμάνθηκε η αγορά διαλύσεων στο Πακιστάν, καθώς μόλις 23 πλοία (14% των συνολικών) κατευθύνθηκαν στις γιάρδες διάλυσής του. Η VesselsValue αποδίδει αυτή την εξέλιξη στην αποδυνάμωση του πακιστανικού νομίσματος έναντι του αμερικανικού δολαρίου, καθώς η ισοτιμία κατέγραψε ιστορικά χαμηλά.
Τέλος, η μέση τιμή διάλυσης στην ινδική υποήπειρο για bulkers, tankers και containerships αυξήθηκε κατά περίπου 5%, από $590/lt στα $620/lt, από τα τέλη Ιουνίου μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Εν μέσω συθέμελων αλλαγών στο διεθνές εμπόριο, ο OPEC αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις του για την αύξηση της ζήτησης πετρελαίου τα προσεχή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ