
Ο όμιλος Damen παρέδωσε πρόσφατα δύο ηλεκτρικά πυροσβεστικά πλοία στη Flotte Hamburg, θυγατρική της Λιμενικής Αρχής του Αμβούργου (HPA), η οποία έχει αναλάβει την επίτευξη του στόχου μείωσης των εκπομπών της ναυτιλίας στην πόλη του Αμβούργου.
Τα τελευταίας τεχνολογίας plug-in υβριδικά πλοία είναι εξοπλισμένα με μπαταρίες χωρητικότητας 315 kWh, που τους επιτρέπουν να επιχειρούν στο λιμάνι του Αμβούργου αλλά και στις γύρω περιοχές παράγοντας μηδενικές εκπομπές. Το ένα από τα δύο πλοία θα διαχειρίζεται η πυροσβεστική υπηρεσία του Αμβούργου, ενώ το δεύτερο θα είναι στη διάθεση της Λιμενικής Αρχής του Αμβούργου αλλά και τρίτων μερών.
Τα κατηγορίας Damen Fire-Fighting Vessels 3508 διαθέτουν νέο σχεδιασμό, προσαρμοσμένο στα πιο πρόσφατα πρότυπα, έχουν μήκος 35,5 μ. και μέγιστη ταχύτητα πλεύσης τους 12 κόμβους. Επιπλέον, ο ειδικός τους σχεδιασμός τούς επιτρέπει, εκτός από πυρόσβεση, να αναλαμβάνουν δραστηριότητες όπως η παροχή νερού, υπηρεσίες διάσωσης και τεχνικής υποστήριξης, καθώς και ενέργειες για την προστασία του περιβάλλοντος.
Παράλληλα, διαθέτοντας τη δυνατότητα να χαμηλώνουν τη γέφυρά τους, και με βύθισμα μόλις 1,5 μ., τα εν λόγω πλοία μπορούν να αναλάβουν την επιθεώρηση και τη συντήρηση γεφυρών εντός της πόλης, καθώς και να προσεγγίσουν σημεία όπου μεγαλύτερα πλοία αδυνατούν να φτάσουν. Τέλος, διαθέτουν συστήματα πυρόσβεσης με δυνατότητα απομακρυσμένης λειτουργίας, ενώ στο κατάστρωμά τους είναι δυνατόν να τοποθετηθούν ειδικά containers με πρόσθετο εξοπλισμό πυρόσβεσης, παρέχοντας τη δυνατότητα σε έως και 16 πυροσβέστες να επιχειρούν πάνω σε αυτά.
Τα κύτη των πλοίων κατασκευάστηκαν στο ναυπηγείο Damen Shipyards Kozle στην Πολωνία και στη συνέχεια μεταφέρθηκαν στο ναυπηγείο Damen Shipyards Hardinxveld στην Ολλανδία, προκειμένου να ολοκληρωθεί η ναυπήγησή τους.
Φωτό: www.damen.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο μέλλον της ζήτησης για κρουαζιέρες εστιάζει το ναυπηγείο Meyer Werft, παρουσιάζοντας καινοτόμο σχεδίαση πλοίου με συγκεκριμένο ηλικιακό «target group». Ειδικότερα, το σχέδιο αφορά…
Η στρατηγική επένδυση του ιαπωνικού κολοσσού NYK στη μεθανόλη βαίνει ταχύτατα, με την Παρασκευή 4 Απριλίου να αποτελεί ημερομηνία-ορόσημο, δεδομένου ότι η NYK συνήψε…
Σε νέο γύρο κυρώσεων με επίκεντρο το Ιράν προχώρησε πρόσφατα η Ουάσιγκτον, θέτοντας στο στόχαστρό της πλοία αλλά και έναν τερματικό που βρίσκεται στην…
Διάλειμμα από τη μεταβλητότητα φαίνεται να πραγματοποιεί η ναυλαγορά των LNG carriers. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός LNG…
Η υπερωκεάνιος γραμμή του Βόρειου Ατλαντικού που ένωνε την ευρωπαϊκή με την αμερικανική ήπειρο αποτελούσε, από τα μέσα του 19ου αιώνα και για σειρά…
Μετά από μήνες έντονων διαπραγματεύσεων, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) ενέκρινε σήμερα τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για τη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα…
Το Πολεμικό Ναυτικό της Εσθονίας συνέλαβε την Παρασκευή 11 Απριλίου ένα δεξαμενόπλοιο με προορισμό τη Ρωσία, το οποίο περιλαμβανόταν σε κατάλογο κυρώσεων της ΕΕ,…
Υπεγράφη από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρο Παπασταύρου, η Υπουργική Απόφαση για τον ορισμό των ακριβών συντεταγμένων, όπου θα παραχωρηθεί το δικαίωμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ