
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στην Κίνα συνεχίζει να αυξάνεται, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Μεταφορών της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, την περίοδο από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2021 καταγράφηκε αύξηση 9,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020.
Ειδικότερα, κατά το εννιάμηνο του 2021 διακινήθηκαν συνολικά 211 εκατ. TEUs στα κινεζικά λιμάνια.
Ο λιμένας της Σαγκάης, όπως φαίνεται και από τον παραπάνω πίνακα, διαχειρίστηκε τον μεγαλύτερο αριθμό εμπορευματοκιβωτίων κατά το διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου, διακινώντας συνολικά 34,8 εκατ. ΤΕUs. Μάλιστα η εν λόγω διακίνηση σηματοδοτεί ετήσια αύξηση της τάξεως του 9,9%.
Βέβαια, η μεγαλύτερη ετήσια αύξηση στη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων καταγράφηκε στον λιμένα Beibu Gulf Port, όπου διακινήθηκαν συνολικά 19,1% περισσότερα TEUs (4,19 εκατ. TEUs) σε σχέση με πέρυσι. Διψήφια αύξηση στη διακίνηση παρατηρείται επίσης στους λιμένες του Tianjin (14,8%, 15,8 εκατ. TEUs), του Shenzhen (13,2%, 21,41 εκατ. TEUs), του Νingbo & Zhoushan (12,2%, 23,97 εκατ. TEUs) και του Qingdao (11,1%, 17,83 εκατ. TEUs).
Αντιθέτως, ο λιμένας του Dalian κατέγραψε τη μικρότερη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων σε σχέση με τα υπόλοιπα κινεζικά λιμάνια, ενώ ήταν ο μοναδικός στον οποίο σημειώθηκε απότομη μείωση της διακίνησης, μείωση η οποία, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020, άγγιξε το 37,2%.
Τέλος, ο συνολικός όγκος των διακινηθέντων φορτίων στα κινεζικά λιμάνια σημείωσε επίσης μείωση της τάξεως του 1,9% σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2021, γεγονός που οφείλεται όμως εν μέρει στη συμφόρηση που παρατηρείται στα λιμάνια της δυτικής ακτής της Βόρειας Αμερικής, η οποία έχει διαταράξει τα δρομολόγια των εταιρειών τακτικών γραμμών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Εν μέσω συθέμελων αλλαγών στο διεθνές εμπόριο, ο OPEC αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις του για την αύξηση της ζήτησης πετρελαίου τα προσεχή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ