Η εταιρεία Proman, ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς μεθανόλης παγκοσμίως, πρόκειται να συνεργαστεί με τη ναυτιλιακή εταιρεία Stena, η οποία διαχειρίζεται έναν στόλο περίπου 140 πλοίων, προκειμένου να προωθήσουν τη μεθανόλη ως εναλλακτικό ναυτιλιακό καύσιμο, που μπορεί να επιταχύνει την ενεργειακή μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου.
Συγκεκριμένα, οι δύο εταιρείες θα αναπτύξουν από κοινού τη λύση «Retrofit & Supply», μέσω της οποίας τόσο τα πλοία της Stena όσο και τρίτων εταιρειών θα μπορούν να γνωρίσουν τα άμεσα περιβαλλοντικά οφέλη που προσφέρει η χρήση της μεθανόλης ως καυσίμου.
Τα πλοία που καταναλώνουν ως καύσιμο μεθανόλη μπορούν να ηγηθούν της μετάβασης προς ένα μέλλον με λιγότερες εκπομπές άνθρακα, ενώ προσφέρουν και μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, βελτιώνοντας άμεσα την ποιότητα του αέρα σε περιοχές γύρω από λιμάνια και πλωτές οδούς. Η μεθανόλη που προέρχεται από το φυσικό αέριο προσφέρει άμεση μείωση των εκπομπών CO2, η οποία μπορεί να φτάσει σε ποσοστό έως και το 90% όσο η ανανεώσιμη και βιώσιμη μεθανόλη γίνεται ευρύτερα διαθέσιμη ως ναυτιλιακό καύσιμο.
Το 2015, η Stena έγινε η πρώτη πλοιοκτήτρια εταιρεία στον κόσμο η οποία πραγματοποίησε μετασκευές σε πλοίο της προκειμένου να καταναλώνει και μεθανόλη ως καύσιμο. Έκτοτε, το εν λόγω πλοίο επιχειρεί με ασφάλεια και χωρίς προβλήματα, επιδεικνύοντας τα οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση της μεθανόλης ως καυσίμου.
Τα σχέδια για την ανάπτυξη της λύσης «Retrofit & Supply» βασίζονται στην προαναγγελθείσα συνεργασία της Stena Bulk με την Proman για την κατασκευή τριών methanol-ready δεξαμενόπλοιων διπλού καυσίμου, το πρώτο από τα οποία αναμένεται να παραδοθεί στις αρχές του 2022.
Φωτό: Stena Bulk
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοένα κεντρικότερος καθίσταται ο ρόλος των πλοίων εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία, με το 2024 να μην αποτελεί εξαίρεση. Στο πλαίσιο αυτό, οι παραλαβές του…
Αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα εν μέσω σημαντικών προκλήσεων επέδειξε ο κλάδος των bulk carriers πέρυσι, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο εορταστικό μήνυμα ο νέος πρόεδρος της…
Κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, και κυρίως στις δεκαετίες που ακολούθησαν τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η ναυτιλιακή βιομηχανία βίωσε μια σειρά…
Φινλανδικό δικαστήριο απέρριψε σήμερα Παρασκευή 3 Ιανουαρίου το αίτημα για την απελευθέρωση του πετρελαιοφόρου δεξαμενοπλοίου που σύμφωνα με την αστυνομία θεωρείται ύποπτο για τις…
Στον πυρήνα των εξελίξεων της ναυπηγικής βιομηχανίας, που υπόσχονται μηδενικές εκπομπές άνθρακα, παραμένει η χρήση αμμωνίας ως καυσίμου. Η αμμωνία, σε συνδυασμό με την…
Ως «σωσίβιο» έναντι της υπερπροσφοράς μεταφορικής ικανότητας λειτούργησαν οι αναδρομολογήσεις containerships από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας το 2024, σύμφωνα με την Alphaliner. Το…
Καθώς η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) αυξάνεται παγκοσμίως, τα LNG carriers αναδεικνύονται ως απόλυτα τεχνολογικά επιτεύγματα. Το νέο δεξαμενόπλοιο «Al Shelila», αποτέλεσμα…
Την ύστατη προσπάθεια ώστε να αποφευχθεί ένας νέος γύρος απεργιών, που θα παραλύσει τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ και του Κόλπου του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ