
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα από την πορεία του δείκτη Seafarers Happiness Index το γ΄ τρίμηνο. H τριμηνιαία έρευνα πραγματοποιείται για λογαριασμό της ΜΚΟ Mission to Seafarers, με την υποστήριξη του Wallem Group και του Standard Club.
Ο δείκτης ικανοποίησης των ναυτικών για το γ΄ τρίμηνο αυξήθηκε στο 6,59/10 από το 5,99/10 το προηγούμενο τρίμηνο, αγγίζοντας τα προ πανδημίας επίπεδα και συγκεκριμένα του γ΄ τριμήνου του 2019. Η Mission to Seafarers σημειώνει ότι οι περιορισμοί στους οποίους υπόκεινται οι ναυτικοί σταδιακά χαλαρώνουν, ενώ τα μέτρα που λαμβάνονται προς υποστήριξή τους αρχίζουν να έχουν κάποιο αποτέλεσμα. Τα παραπάνω αντανακλώνται στην αύξηση του δείκτη.
Από την έξαρση της πανδημίας, η αδυναμία αλλαγών πληρωμάτων και επαναπατρισμού αποτελούν σοβαρές προκλήσεις για το σύνολο του κλάδου της ναυτιλίας. Στην έρευνα, το 5% των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι έχουν βρεθεί στη θάλασσα για πάνω από έναν χρόνο, ενώ ένα 13% αποκρίθηκε ότι έμειναν στα πλοία πάνω από εννέα μήνες.
Στην έρευνα τονίζεται ότι η παρατεταμένη κρίση των αλλαγών πληρωμάτων έχει οδηγήσει πολλούς ναυτικούς να επιταχύνουν τα πλάνα τους για καριέρα στη στεριά, ενώ, όπως προκύπτει από τις απαντήσεις, πολλοί ναυτικοί δεν σκοπεύουν να επιστρέψουν στη θάλασσα έχοντας γυρίσει στα σπίτια τους.
Το ζήτημα της διατήρησης ναυτικών σε ένα ήδη απαιτητικό εργασιακό περιβάλλον αποτελεί σημαντική πρόκληση. Άλλωστε, σύμφωνα με μελέτες, τα επόμενα χρόνια θα καταγραφεί έλλειμμα ναυτικών, ενώ δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα ένας μηχανισμός διαχείρισης της ανισορροπίας προσφοράς και ζήτησης.
Η επικοινωνία με τη στεριά αναδείχθηκε θέμα ζωτικής σημασίας για ακόμα ένα τρίμηνο, καθώς προκύπτει ξεκάθαρα ότι τα πληρώματα τα οποία δεν έχουν πρόσβαση ή έχουν κακής ποιότητας πρόσβαση στο διαδίκτυο δεν είναι ικανοποιημένα. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση ναυτικού που συμμετείχε στην έρευνα: «Το ίντερνετ επάνω στο πλοίο κοστίζει $25 για 100 MB».
Ο κ. Andrew Wright, γενικός γραμματέας της Mission to Seafarers, υπογραμμίζει ότι, με βάση την έρευνα, ο αντίκτυπος της πανδημίας στο ηθικό των ναυτικών έχει μετριαστεί, ωστόσο είναι ακόμη νωρίς να ειπωθεί εάν πρόκειται για την αρχή μιας θετικής αλλαγής ή εάν οι ναυτικοί εμφανίζονται περισσότερο ανθεκτικοί στην κατάσταση που έχει δημιουργηθεί. Μπορείτε να διαβάσετε το report εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Υφυπουργός Ναυτιλίας παρά τω Προέδρω, κα Μαρίνα Χατζημανώλη, πραγματοποίησε επίσκεψη στη Νέα Υόρκη μεταξύ 3 και 5 Απριλίου 2025, στο πλαίσιο προβολής και…
Εν μέσω συθέμελων αλλαγών στην παγκόσμια οικονομία, η αγορά ενέργειας βιώνει συνεχείς μεταβολές, καθώς οι στρατηγικές κορυφαίων εταιρειών διαμορφώνουν νέες ισορροπίες. Στο πλαίσιο αυτό,…
Η Ιαπωνία κάνει ένα τολμηρό άλμα προς το μέλλον της ψηφιακής υποδομής και της βιωσιμότητας, με τη δημιουργία του πρώτου υπεράκτιου πλωτού «πράσινου» κέντρου…
Κατά περίπου 600 πλοία αναμένεται να αυξηθεί σύντομα ο στόλος των Ελλήνων πλοιοκτητών, δεδομένου του ισχυρού orderbook τους. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής…
Νέες στρατηγικές κινήσεις στην αγορά των ΑΠΕ δρομολόγησε πρόσφατα ο γαλλικός ενεργειακός κολοσσός TotalEnergies. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η TotalEnergies υπέγραψε πρόσφατα…
Το «Stena Futuro», το νέο καινοτόμο πλοίο της Stena Line, έχει ενσωματώσει τεχνολογίες αιχμής, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και των εκπομπών…
Εν αναμονή των τελικών αποφάσεων του Προέδρου Τραμπ σχετικά με την επιβολή λιμενικών τελών στα πλοία κινεζικής ναυπήγησης, ο αντίκτυπος των προτεινόμενων τελών είναι…
Με δυναμικούς ρυθμούς έχει εκκινήσει το 2025 για τις διά θαλάσσης αποστολές βωξίτη, οι οποίες σημείωσαν ετήσια αύξηση σχεδόν 13% κατά το α΄ τρίμηνο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ