
Με τις διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες και τις ελλείψεις σε χωρητικότητα και εμπορευματοκιβώτια να συνεχίζονται, βάσει εκτιμήσεων, καθ’ όλη τη διάρκεια των χριστουγεννιάτικων εορτών, πιθανώς και εντός του 2022, οι εταιρείες λιανικής πώλησης συνεχίζουν, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, να αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους προκειμένου να εξασφαλίσουν τη ροή των εμπορευμάτων τους από την Ασία. Σε αυτό το πλαίσιο, αν και η ιδέα της ναύλωσης πλοίων ξεκίνησε ως αστείο πριν από λίγο καιρό, σύντομα πολλές εταιρείες λιανικής πώλησης, όπως η Home Depot, η Wal-Mart, η IKEA και η Costco μεταξύ άλλων, έκαναν αυτή τη μέχρι πρότινος «τρελή» ιδέα πράξη.
Το λιμάνι του Χιούστον επισήμανε με ένα tweet τη νέα αυτή τάση που επικρατεί στην αγορά, δημοσιοποιώντας φωτογραφίες ενός πλοίου γενικού φορτίου που είχε δέσει στο λιμάνι προκειμένου να ξεφορτώσει εμπορευματοκιβώτια. Όπως έγραψε το λιμάνι στην ανάρτησή του, «το ηλεκτρονικό εμπόριο ανθεί και διέρχεται από το λιμάνι του Χιούστον!».
Ειδικότερα, το πλοίο «Star Lygra», γενικού φορτίου και χωρητικότητας 50.700 dwt, αντιπροσωπεύει πολλές από τις τάσεις που επικρατούν τη δεδομένη στιγμή στον τομέα της ναυτιλίας. Το πλοίο είχε αναχωρήσει από την Κίνα στα τέλη Αυγούστου φορτωμένο με εμπορευματοκιβώτια της Amazon, του μεγαλύτερου διαδικτυακού λιανοπωλητή στον κόσμο. Η εταιρεία-κολοσσός, η οποία ξεκίνησε τη δραστηριοποίησή της στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών πριν από πέντε χρόνια, όταν η κινεζική εταιρεία logistics του ομίλου άρχισε να προβαίνει σε κρατήσεις για θαλάσσιες υπηρεσίες μεταφοράς για τους προμηθευτές του, έχει αρχίσει πλέον να διεκπεραιώνει ολοένα και περισσότερες από τις δικές του αποστολές. Η αδυναμία εξεύρεσης διαθέσιμης χωρητικότητας στα πλοία της αγοράς των τακτικών γραμμών έχει οδηγήσει πολλούς λιανοπωλητές στη ναύλωση πλοίων γενικού φορτίου προκειμένου να μεταφέρουν τα εμπορευματοκιβώτιά τους και να αποφύγουν την έντονη συμφόρηση που παρατηρείται στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ, προσεγγίζοντας άλλους προορισμούς, όπως το Χιούστον.
Μάλιστα, καθώς οι προσπάθειες και οι πρωτοβουλίες όπως αυτές που ανέλαβε προ ολίγων ημερών η κυβέρνηση Μπάιντεν για την εξομάλυνση των διαταραχών που υφίστανται οι εφοδιαστικές αλυσίδες στις ΗΠΑ αναμένεται ότι θα πάρουν μήνες, ολοένα και περισσότεροι από τους μεγάλους λιανοπωλητές και φορτωτές φαίνεται πως θα καταφύγουν σε τέτοιου τύπου εναλλακτικές λύσεις.
e-commerce cargo is booming and moving through Port Houston! The Star Lygra general cargo ship arrived to our Turning Basin terminal with some unusually happy TEUs. Can you take a guess? pic.twitter.com/4VTHZmCXOm
— Port Houston (@Port_Houston) October 5, 2021
Φωτό: Port of Houston
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ