Ιδιαίτερα αισιόδοξοι για την πορεία της ναυλαγοράς των dry παραμένουν κύκλοι της αγοράς και αναλυτές, γεγονός που επιβεβαιώθηκε και κατά τη διάρκεια του 23ου Marine Money Greek Forum 2021 στην Αθήνα.
Πιο συγκεκριμένα, οι κ. Σταμάτης Τσαντάνης, CEO της Seanergy Maritime Holdings Corp., Γιώργος Δελαπόρτας, Managing Director της Meadway Bulkers, Νίκος Ρέσκος, Chief Operating Officer της Star Bulk Carriers, και Σίμος Παριάρος, Chief Administration Officer των Euroseas Ltd. και Eurodry Ltd., συμμετείχαν σε πάνελ συζητώντας τις προοπτικές της ναυλαγοράς και τις συνθήκες που τη διαμορφώνουν. Tη συζήτηση συντόνιζε η κ. Εύα Τζίμα, Head of Research & Valuations της Seaborne Shipbrokers S.A.
Στην αρχική του τοποθέτηση, ο κ. Τσαντάνης ανέφερε ότι η οικονομική ανασυγκρότηση των κρατών μετά την πανδημική κρίση αλλά και οι μεγάλες ηλεκτροδοτικές ανάγκες αποτελούν τον κύριο οδηγό της ζήτησης για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Την ίδια ώρα, η «αδυναμία» της προσφοράς πλοίων να απορροφήσει την υψηλή ζήτηση αποτελεί μία ακόμα κινητήρια δύναμη για την αύξηση των ναύλων. Ο επικεφαλής της Seanergy φάνηκε αισιόδοξος για την προσφορά, καθώς, όπως ανέφερε, ο αναμενόμενος κύκλος ζωής των πλοίων έχει μειωθεί, ενώ το γεγονός πως «δεν υπάρχει το καύσιμο του μέλλοντος» κρατά χαμηλά τις παραγγελίες. Σε σχετική ερώτηση για ενδεχόμενες επενδύσεις σε νεότευκτα, ο κ. Τσαντάνης ανέφερε ότι επί του παρόντος δεν είναι οικονομικά επωφελείς, δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο την ξεκάθαρη προτίμησή του στα σύγχρονα μεταχειρισμένα bulkers. Ακόμη, ερωτηθείς για τον μελλοντικό ρόλο της Κίνας στα dry, τόνισε ότι τα Capesizes δεν θα επηρεαστούν από την ανάπτυξη ή μη του κατασκευαστικού της κλάδου και πρόσθεσε ότι «το όλο παιχνίδι εξελίσσεται με τέλειο τρόπο για την Κίνα», δεδομένου ότι η τιμή σιδηρομεταλλεύματος έχει μειωθεί στο ήμισυ σε σχέση με το καλοκαίρι και αυτή του χάλυβα έχει αυξηθεί. «Για μια χώρα που αντιπροσωπεύει το 54% της παγκόσμιας παραγωγής χάλυβα, το σενάριο αυτό είναι ιδανικό».
Από την πλευρά του και ο κ. Ρέσκος τόνισε ότι προσφορά και ζήτηση ευνοούν τους ναύλους. Ο ίδιος δεν φάνηκε να ανησυχεί για τις κινήσεις της Κίνας, καθώς Ευρώπη και ΗΠΑ συνεχίζουν να εισάγουν σιδηρομετάλλευμα, ενώ η αύξηση των τιμών ενέργειας ωθεί τη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας στις εισαγωγές άνθρακα. Εκτίμησε επίσης ότι η Κίνα θα συνεχίσει να μειώνει την παραγωγή χάλυβα προς την επίτευξη των περιβαλλοντικών της στόχων έως το πέρας των χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων, δηλαδή τον Φεβρουάριο-Μάρτιο του 2022. Συνολικά ήταν «bullish» για την πορεία της ναυλαγοράς το α΄ τρίμηνο του 2022.
Ο κ. Παριάρος αρχικά θέλησε να υπενθυμίσει στο κοινό ότι οι συνθήκες της αγοράς των dry ήταν ευνοϊκές και πριν από τον Covid και, αν εξαιρεθεί το α΄ εξάμηνο του 2020, η τάση αυτή ενισχύεται μέχρι και σήμερα, δίνοντας φτερά στους ναύλους. Κατά τον ίδιο, η απαγόρευση του Πεκίνου να εισαγάγει άνθρακα από την Αυστραλία ουσιαστικά βοήθησε την αγορά, καθώς η Κίνα στράφηκε σε μακρινότερους προορισμούς για τις εισαγωγές, αυξάνοντας τη ζήτηση σε τονομίλια. Με δεδομένο όμως ότι τα εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής της Κίνας λειτουργούν οριακά λόγω των μειωμένων αποθεμάτων άνθρακα, ο κ. Παριάρος εκτίμησε ότι, αργά ή γρήγορα, ο αυστραλιανός άνθρακας θα επιστρέψει στο ενεργειακό μείγμα της ασιατικής χώρας.
Για «θαύμα» στην αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρών φορτίων έκανε λόγο κατά την αρχική του εισήγηση ο κ. Δελαπόρτας, ο οποίος σημείωσε ότι η «έλλειψη» αποτελεί τη λέξη-κλειδί για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί. Αρχικά υπήρξε έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων και πλέον η αγορά αντιμετωπίζει έλλειψη ενέργειας και εργατικού δυναμικού, ανέφερε. Στο πλαίσιο αυτό, τα bulkers επιχειρούν να καλύψουν τις παγκόσμιες ανάγκες, με τις προοπτικές για τον κλάδο να φαντάζουν αισιόδοξες και για τα επόμενα έτη. Αναφερόμενος στους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, ο κ. Δελαπόρτας υπογράμμισε ότι «είναι κάτι που τρομάζει τους πλοιοκτήτες», ωστόσο πάντα σε κάθε μεγάλη αλλαγή η ναυτιλιακή αγορά καταφέρνει να προσαρμόζεται και συνεπώς απαιτείται υπομονή για τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες θα εφαρμοστούν οι κανονισμοί αυτοί. Τέλος, ο επικεφαλής της Meadway Bulkers επεσήμανε ότι ερωτηματικό παραμένει το πώς οι τιμές ενέργειας θα επηρεάσουν την παγκόσμια παραγωγή και πώς οι καταναλωτές παγκοσμίως θα καταφέρουν να ανταποκριθούν στα υψηλότερα κόστη λόγω του πληθωρισμού.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υποθαλάσσιο καλώδιο οπτικών ινών που συνέδεε τη Λετονία με τη Σουηδία υπέστη βλάβη σήμερα, πιθανότατα ως αποτέλεσμα κάποιας «εξωτερικής επιρροής» ανακοίνωσε η Ρίγα,…
Στον εκσυγχρονισμό και στην περαιτέρω ανάπτυξη του στόλου της εστιάζει η Royal Caribbean, καθώς πρόσφατα τοποθέτησε νέα παραγγελία για τη ναυπήγηση ενός ακόμα κρουαζιερόπλοιου.…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, ο ιαπωνικός ναυπηγικός όμιλος Tsuneishi γιόρτασε την παράδοση του 300ού πλοίου από την ίδρυση της θυγατρικής του, που λειτουργεί στη…
Πτωτικές είναι οι πρόσφατες καταγραφείσες τάσεις στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων, με τα μεγάλα μεγέθη να βρίσκονται στο επίκεντρο. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής…
Αναντίρρητα, η Ιαπωνία είναι διαχρονικά μία από τις σημαντικότερες ναυπηγικές χώρες στον πλανήτη. Από τις αρχές της δεκαετίας του 1950, τα πλοία ιαπωνικής κατασκευής…
Σε ηλικία 95 ετών άφησε την τελευταία του πνοή ο Αρχιεπίσκοπος Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας Αναστάσιος. Ο Aρχιεπίσκοπος Αλβανίας είχε εισαχθεί σε νοσοκομείο…
Γιγάντια παραγγελία εξασφάλισε πρόσφατα ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός κολοσσός HD KSOE. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο Yonhap, την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου τοποθετήθηκε στα ναυπηγεία της…
Με σημαντικές προκλήσεις έχει εκκινήσει το νέο έτος η ναυλαγορά των LNG carriers, όπου οι ναύλοι οδηγούνται από πτώση σε πτώση, περιορίζοντας την κερδοφορία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ