
Η ομόρρυθμη εταιρεία Northern Lights JV DA, η οποία ανήκει στις Equinor, Shell και TotalEnergies, έδωσε παραγγελία στην Dalian Shipbuilding Industry Co. για τη ναυπήγηση δύο πλοίων μεταφοράς CO2.
Τα μήκους 130 μ. πλοία θα διαθέτουν χωρητικότητα φορτίου 7.500 κ.μ., ενώ η παράδοσή τους είναι προγραμματισμένη για τα μέσα του 2024. Τα πλοία έχουν σχεδιαστεί για να μεταφέρουν υγροποιημένο CO2 και θα διαθέτουν ειδικά σχεδιασμένες δεξαμενές για τη μεταφορά του CO2 σε υψηλή πίεση, ενώ ως βασικό καύσιμο θα καταναλώνουν LNG. Επιπλέον, σύμφωνα με την εταιρεία, τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με σύστημα βοηθητικής πρόωσης, το οποίο θα αξιοποιεί την αιολική ενέργεια, καθώς και με σύστημα αερολίπανσης, συνδυασμός ο οποίος θα αποφέρει μείωση του ενεργειακού τους αποτυπώματος κατά περίπου 34% σε σύγκριση με συμβατικά πλοία.
Τα πλοία θα επιχειρούν στο πλαίσιο του νορβηγικού προγράμματος δέσμευσης και αποθήκευσης CO2 με την ονομασία Longship, μεταφέροντας υγροποιημένο CO2, το οποίο θα συλλέγεται από ευρωπαϊκές βιομηχανίες και θα παραδίδεται στον τερματικό σταθμό της Northern Lights στο Øygarden της δυτικής Νορβηγίας. Από εκεί το CO2 θα μεταφέρεται μέσω αγωγού, προκειμένου να αποθηκευτεί σε γεωλογικούς σχηματισμούς, οι οποίοι βρίσκονται στο υπέδαφος της Βόρειας Θάλασσας, σε βάθος 2.600 μ.
Φωτό: northernlightsccs.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ