
«Τα φετινά Χριστούγεννα δεν ακυρώνονται», υποστηρίζει ο έμπειρος ναυτιλιακός αναλυτής Lars Jensen σε μια πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση που έκανε σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει, οι υφιστάμενες προκλήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού έχουν οδηγήσει σε υπερβολικά πρωτοσέλιδα στον Τύπο, τα οποία εγείρουν τον φόβο και δίνουν την εντύπωση μιας καταστροφικής εορταστικής περιόδου, η οποία θα μαστίζεται από άδεια ράφια και ουρές έξω από τα μαγαζιά, προκειμένου οι καταναλωτές να προμηθευτούν τα βασικά αγαθά.
Σε αντίθεση με αυτή την κοντόφθαλμη ανάλυση, ο Lars Jensen προτείνει να διατηρήσουμε την αίσθηση της προοπτικής. Σε παγκόσμιο επίπεδο, 15,2 εκατ. TEUs μεταφέρθηκαν τον φετινό Αύγουστο, ήτοι 620.000 TEUs περισσότερα από τον Αύγουστο του 2019, πριν από την πανδημία. Ειδικότερα, στη Βόρεια Αμερική εισήχθησαν περί τα 2,9 εκατ. TEUs, 340.000 ΤΕUs περισσότερα σε σύγκριση με το 2019. Αντίστοιχα στην Ευρώπη οι εισαγωγές έφτασαν επίσης τα 2,9 εκατ. TEUs, σημειώνοντας αύξηση κατά 50.000 TEUs πάλι σε σχέση με το 2019. Ως εκ τούτου, λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, δεν υπάρχει έλλειψη στη μεταφορά φορτίων, αν και σίγουρα οι εισαγωγείς θα επιθυμούσαν τη μεταφορά ακόμα περισσότερων εμπορευμάτων.
Όπως σημειώνει ο Lars Jensen, χρειάζεται να έχουμε κατά νου ότι τα προϊόντα μπορεί να έχουν αποσταλεί αλλά τη δεδομένη στιγμή να είναι «κολλημένα» σε κάποιο στάδιο της αλυσίδας εφοδιασμού που σχετίζεται με την ενδοχώρια μετακίνησή τους από το τερματικό στην αποθήκη ή από εκεί προς το κατάστημα.
Ακόμα και στο μείζον ζήτημα για το αν θα υπάρξουν άδεια ράφια, ο έμπειρος αναλυτής υποστηρίζει ότι και αυτό θα εξαρτηθεί από την οπτική του καθενός. Εάν οι καταναλωτές είναι πολύ συγκεκριμένοι στον τύπο του προϊόντος που θέλουν να αγοράσουν, ενδεχομένως να χρειαστεί να περιμένουν λίγο περισσότερο προκειμένου αυτό να είναι διαθέσιμο, ωστόσο αν οι καταναλωτές είναι λιγότερο εκλεκτικοί, καταλήγει, θα υπάρχουν πολλά διαθέσιμα προϊόντα ενόψει των Χριστουγέννων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς ο εμπορικός πόλεμος κλιμακώνεται σε διεθνές επίπεδο, το outlook του παγκόσμιου εμπορίου θολώνει και ανατρέπει τις αναπτυξιακές εκτιμήσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ).…
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) θα παράσχει συμβουλευτική υποστήριξη στο Υπερταμείο, το Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο της Ελλάδας, για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας βασικών ελληνικών…
Τελευταία Ενημέρωση: 23/04 – 13.58 Ισχυρός σεισμός 6,2 βαθμών σημειώθηκε σήμερα κοντά στην Κωνσταντινούπολη, ανακοίνωσε η υπηρεσία Αντιμετώπισης Φυσικών Καταστροφών και Εκτάκτων Καταστάσεων της…
Τις ανησυχίες του για τα απόνερα του καθεστώτος λιμενικών τελών σε κινεζικά πλοία, το οποίο ανακοίνωσε πρόσφατα η αμερικανική κρατική διοίκηση, εξέφρασε το World…
Στην κατασκευή ενός νέου τερματικού σταθμού στο Ceyhan στα Άδανα της Τουρκίας προχωρά η Stolthaven Terminals, θυγατρική της νορβηγικής Stolt-Nielsen, σε συνεργασία με τη…
Τα ινδικά διυλιστήρια συνεχίζουν να εισάγουν ασταμάτητα το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, από πλευράς κόστους, ρωσικό αργό. Το γεγονός αυτό, υποστηρίζει δημοσίευμα του Reuters, ώθησε το…
Ευοίωνα είναι τα μηνύματα για τη ναυσιπλοΐα στον Ρήνο, καθώς οι έντονες βροχοπτώσεις κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του Πάσχα συνέβαλαν στη σημαντική άνοδο…
Μια νέα τεχνολογία δεξαμενής για τη μεταφορά ναυτιλιακών καυσίμων βρίσκεται στο επίκεντρο της πρόσφατης Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) που χορήγησε ο αμερικανικός νηογνώμονας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ