Τα υψηλότερα επίπεδα εδώ και πολλούς μήνες κατέγραψαν οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, όπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters. Η ζήτηση για τη θαλάσσια μεταφορά LNG υποκινείται από τις ενεργειακές ανάγκες της Ευρώπης και της Ασίας, με το αέριο να έχει καταγράψει τιμές άνευ προηγουμένου τις τελευταίες εβδομάδες.
Ειδικότερα, η ημερήσια ναύλωση ενός TFDE (tri-fuel diesel-electric) πλοίου, μεταφορικής ικανότητας 160.000 κυβικών μέτρων, για παράδοση σε λιμένες του Ειρηνικού διαμορφώθηκε στα $76.000/ημέρα την Τρίτη 5 Οκτωβρίου, βάσει δεδομένων του Spark Commodities. Τα επίπεδα αυτά είχαν να καταγραφούν από τον Φεβρουάριο του 2021. Επιπλέον, για τον ίδιο τύπο πλοίου και μεταφορές στον Ατλαντικό, οι ναύλοι ανήλθαν στα $67.750/ημέρα, η υψηλότερη τιμή τους από τον Αύγουστο.
Όπως ανέφερε υψηλόβαθμο στέλεχος του Spark, η αύξηση των ναύλων αποδίδεται στην ελλιπή προσφορά πλοίων, καθώς τα περισσότερα από αυτά βρίσκονται υπό συμβόλαια χρονοναύλωσης, οπότε και δεν δραστηριοποιούνται στη spot αγορά. Ο ίδιος σημειώνει πως, επί του παρόντος, τα προθεσμιακά συμβόλαια επί ναύλου (FFAs) για παράδοση τον Δεκέμβριο τελούν υπό διαπραγμάτευση πέριξ των $136.000/ημέρα.
Υπενθυμίζεται πως η ναυλαγορά LNG είχε κυμανθεί σε παρόμοια επίπεδα την αντίστοιχη περίοδο του 2020. Ωστόσο, μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου του 2020 είχαν αυξηθεί στα $122.000/ημέρα, προτού εκτιναχθούν στα $250.000/ημέρα στα μέσα Ιανουαρίου του 2021.
Αξίζει να σημειωθεί πως περαιτέρω αύξηση των ναύλων για τη μεταφορά LNG θα επηρεάσει και τις τιμές των φορτίων αυτών καθαυτών. Επί του παρόντος, η αξία ενός τυπικού φορτίου 3,4 τρισ. btu για παράδοση στη Βόρεια Ασία τον Νοέμβριο ανέρχεται περίπου στα $135 εκατ.
Ωστόσο, πηγές από την αγορά LNG αναφέρουν πως η διαθεσιμότητα πλοίων δεν αποτελεί σημαντικό πρόβλημα για την αγορά, επειδή πολλά πλοία βρίσκονται σε συμβόλαια ετήσιας χρονοναύλωσης. Τα συμβόλαια αυτά αποτελούν απόρροια της προνοητικότητας εταιρειών, οι οποίες, αναμένοντας την εκτόξευση των ναύλων, εξασφάλισαν εκ των προτέρων τα πλοία αυτά σε χαμηλότερα ναύλα. Έτσι, εξασφάλισαν παράλληλα μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους.
Φωτό: STR/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοένα κεντρικότερος καθίσταται ο ρόλος των πλοίων εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία, με το 2024 να μην αποτελεί εξαίρεση. Στο πλαίσιο αυτό, οι παραλαβές του…
Αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα εν μέσω σημαντικών προκλήσεων επέδειξε ο κλάδος των bulk carriers πέρυσι, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο εορταστικό μήνυμα ο νέος πρόεδρος της…
Κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, και κυρίως στις δεκαετίες που ακολούθησαν τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η ναυτιλιακή βιομηχανία βίωσε μια σειρά…
Φινλανδικό δικαστήριο απέρριψε σήμερα Παρασκευή 3 Ιανουαρίου το αίτημα για την απελευθέρωση του πετρελαιοφόρου δεξαμενοπλοίου που σύμφωνα με την αστυνομία θεωρείται ύποπτο για τις…
Στον πυρήνα των εξελίξεων της ναυπηγικής βιομηχανίας, που υπόσχονται μηδενικές εκπομπές άνθρακα, παραμένει η χρήση αμμωνίας ως καυσίμου. Η αμμωνία, σε συνδυασμό με την…
Ως «σωσίβιο» έναντι της υπερπροσφοράς μεταφορικής ικανότητας λειτούργησαν οι αναδρομολογήσεις containerships από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας το 2024, σύμφωνα με την Alphaliner. Το…
Καθώς η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) αυξάνεται παγκοσμίως, τα LNG carriers αναδεικνύονται ως απόλυτα τεχνολογικά επιτεύγματα. Το νέο δεξαμενόπλοιο «Al Shelila», αποτέλεσμα…
Την ύστατη προσπάθεια ώστε να αποφευχθεί ένας νέος γύρος απεργιών, που θα παραλύσει τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ και του Κόλπου του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ