Ο σουηδικός κολοσσός ΙΚΕΑ ανακοίνωσε τα πλάνα του να μεταφέρει μεγαλύτερο μέρος της παραγωγικής του αλυσίδας στην Τουρκία, σε μια προσπάθεια να ελαχιστοποιήσει τα προβλήματα που σχετίζονται με τις εφοδιαστικές αλυσίδες και να μειώσει τα κόστη μεταφοράς.
Τα παραπάνω ανέφερε στο Reuters o Kerim Nisel, CFO της ΙΚΕΑ στην Τουρκία, σχολιάζοντας χαρακτηριστικά ότι «λόγω προβλημάτων στην αποστολή προϊόντων εξαιτίας της πανδημίας, προσπαθούμε να μεταφέρουμε μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής στην Τουρκία».
Προϊόντα τα οποία αναμένεται να κατασκευαστούν και να εξαχθούν μέσω της Τουρκίας περιλαμβάνουν πολυθρόνες, ντουλάπες, βιβλιοθήκες, τα οποία επί του παρόντος αποστέλλονται χιλιάδες μίλια από την ανατολική Ασία προς τη Μέση Ανατολή και τις ευρωπαϊκές αγορές.
Κατά τον κ. Nisel, εν μέσω πανδημίας αναδείχθηκε η ανάγκη διαφοροποίησης, καθώς «δεν αποτελεί καλή στρατηγική η παραγωγή προϊόντων σε μία μόνο χώρα και η αποστολή τους σε όλο τον κόσμο».
Ο ίδιος ανέφερε ότι το κόστος μεταφοράς ενός εμπορευματοκιβωτίου από την ανατολική Ασία ανέρχεται πλέον σε $12.000, από τα $2.000 πριν από την έξαρση της Covid. «Είναι πιο λογικό να κατασκευάζονται τα προϊόντα αυτά πιο κοντά στις χώρες όπου πωλούνται», τόνισε ο κ. Nisel.
Η κίνηση της IKEA ακολουθεί αυτή άλλων ευρωπαϊκών εταιρειών, όπως η Benetton, η οποία μεταφέρει μέρος της παραγωγής της σε Σερβία, Κροατία, Τουρκία, Τυνησία και Αίγυπτο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημάδια σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry να μην εμφανίζει μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 14…
Παρότι η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα εμφανίστηκε εξασθενημένη ορισμένους μήνες του τρέχοντος έτους, ο Οκτώβριος αποτέλεσε μήνα-ορόσημο, καθώς κατεγράφη ρεκόρ πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων. Ειδικότερα,…
Την τελευταία δεκαετία, η ναυπηγική βιομηχανία έχει υποστεί σημαντική μεταμόρφωση, ειδικά όσον αφορά τις χώρες κατασκευής πλοίων. Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Xclusiv…
Το Σουρινάμ συνιστά τον πιο πρόσφατο πόλο έλξης επενδύσεων με επίκεντρο την ενέργεια, καθώς οι εταιρείες TotalEnergies και ΑPA άνοιξαν τον δρόμο για το…
«Εύρωστη» και πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης και της ΕΕ παραμένει η αναπτυξιακή δυναμική της Ελλάδας το 2025 και 2026, σύμφωνα με…
Οι τεχνολογικές καινοτομίες για αυτόνομη πλοήγηση συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος στη Σιγκαπούρη, με πρόσφατη εξέλιξη τη συνεργασία των Yinson GreenTech και Zeabuz AS. Οι…
Ιστορικό υψηλό κατέγραψαν οι διά θαλάσσης εισαγωγές άνθρακα της Κίνας τον Οκτώβριο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της AXSMarine, οι κινεζικές εισαγωγές άνθρακα κατά τον…
Σταθερή παρέμεινε η ανεργία στις χώρες που ανήκουν στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) τον περασμένο Σεπτέμβριο. Ειδικότερα, βάσει σχετικού δημοσιεύματος του τουρκικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ