Η ινδική εταιρεία διαχείρισης τερματικών Adani Group και η John Keells Holdings, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, υπέγραψαν συμφωνία με την κρατική Λιμενική Αρχή της Σρι Λάνκα (SLPA) για την ανάπτυξη και τη διαχείριση του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων Colombo West International Container Terminal (CWICT) στο λιμάνι του Κολόμπο. Ειδικότερα, με βάση τη συμφωνία, η Adani Group (34%) και η John Keells Holdings (15%) θα κατέχουν αθροιστικά το 51% του μετοχικού μεριδίου του τερματικού, με την Αdani μάλιστα να γίνεται η πρώτη ινδική εταιρεία διαχείρισης τερματικών που επεκτείνεται στη Σρι Λάνκα.
Το τίμημα της παραχώρησης, η διάρκεια της οποίας θα είναι 35 έτη, σύμφωνα με ανακοίνωση της SLPA, θα ξεπεράσει τα $700 εκατ. Το γεγονός αυτό την καθιστά τη μεγαλύτερη ΑΞΕ (Άμεση Ξένη Επένδυση) στον λιμενικό τομέα της Σρι Λάνκα.
Βάσει εκτιμήσεων, η λειτουργία του τερματικού CWICT θα αυξήσει την ετήσια χωρητικότητα στον μεγαλύτερο λιμένα της Σρι Λάνκα κατά τουλάχιστον 3 εκατ. ΤΕUs. Το λιμάνι του Κολόμπο αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους περιφερειακούς κόμβους μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων από και προς την ινδική αγορά. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το 45% των φορτίων μεταφόρτωσης που διαχειρίζεται το λιμάνι του Κολόμπο προέρχονται ή έχουν προορισμό έναν τερματικό σταθμό στην Ινδία, που διαχειρίζεται η Adani Ports.
Mε την υπογραφή της συμφωνίας και την περαιτέρω επέκταση και ανάπτυξη του λιμένα, η SLPA ευελπιστεί ότι το λιμάνι του Κολόμπο θα ενισχύσει περαιτέρω την παγκόσμια φήμη του ως διεθνές κέντρο μεταφόρτωσης. Παράλληλα, η Λιμενική Αρχή της Σρι Λάνκα εκτιμά ότι η εν λόγω επένδυση θα ενδυναμώσει τη συνεργασία μεταξύ των περιφερειακών οικονομιών και θα ενισχύσει σημαντικά τον εγχώριο λιμενικό κλάδο αλλά και την εθνική οικονομία της χώρας συνολικά.
Φωτό: SENA VIDANAGAMA/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
H αλλαγή σελίδας της INTERTANKO επιβεβαιώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, όταν το Council επιβεβαίωσε ότι ο Rolf Westfal-Larsen θα διαδεχτεί τον Paolo d’Amico στη θέση…
Για πρώτη φορά, περισσότερα από 80 αντικείμενα του Ναυαγίου των Αντικυθήρων εκτίθενται στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, στην πληρέστερη μέχρι σήμερα περιοδική έκθεση που παρουσιάζει…
Κανένα σημάδι ανάκαμψης δεν παρουσιάζει η ναυλαγορά των LNG carriers για ακόμα μία εβδομάδα, με τους ναύλους να σημειώνουν περαιτέρω πτώση την εβδομάδα με…
Το νεότευκτο φορτηγό «Orpheus» καθελκύστηκε στις 14 Απριλίου 1956 στα γερμανικά ναυπηγεία Howaldtswerke του Κιέλου, για λογαριασμό εταιρείας συμφερόντων του γραφείου Lyras Brothers Ltd…
Την τελευταία δεκαετία, o δορυφόρος Copernicus Sentinel-1 παρέχει πληθώρα δεδομένων ραντάρ για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών και δραστηριοτήτων σε εκατομμύρια χρήστες ανά την υφήλιο.…
Συνέντευξη του κ. Χρήστου Σταϊκούρα, υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Ένα χαμηλότερο, από τα αρχικά πλάνα, ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2025 είναι πιθανό να καταστήσει πολύ πιο δύσκολη την επίτευξη των στόχων της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ