Η ινδική εταιρεία διαχείρισης τερματικών Adani Group και η John Keells Holdings, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, υπέγραψαν συμφωνία με την κρατική Λιμενική Αρχή της Σρι Λάνκα (SLPA) για την ανάπτυξη και τη διαχείριση του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων Colombo West International Container Terminal (CWICT) στο λιμάνι του Κολόμπο. Ειδικότερα, με βάση τη συμφωνία, η Adani Group (34%) και η John Keells Holdings (15%) θα κατέχουν αθροιστικά το 51% του μετοχικού μεριδίου του τερματικού, με την Αdani μάλιστα να γίνεται η πρώτη ινδική εταιρεία διαχείρισης τερματικών που επεκτείνεται στη Σρι Λάνκα.
Το τίμημα της παραχώρησης, η διάρκεια της οποίας θα είναι 35 έτη, σύμφωνα με ανακοίνωση της SLPA, θα ξεπεράσει τα $700 εκατ. Το γεγονός αυτό την καθιστά τη μεγαλύτερη ΑΞΕ (Άμεση Ξένη Επένδυση) στον λιμενικό τομέα της Σρι Λάνκα.
Βάσει εκτιμήσεων, η λειτουργία του τερματικού CWICT θα αυξήσει την ετήσια χωρητικότητα στον μεγαλύτερο λιμένα της Σρι Λάνκα κατά τουλάχιστον 3 εκατ. ΤΕUs. Το λιμάνι του Κολόμπο αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους περιφερειακούς κόμβους μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων από και προς την ινδική αγορά. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το 45% των φορτίων μεταφόρτωσης που διαχειρίζεται το λιμάνι του Κολόμπο προέρχονται ή έχουν προορισμό έναν τερματικό σταθμό στην Ινδία, που διαχειρίζεται η Adani Ports.
Mε την υπογραφή της συμφωνίας και την περαιτέρω επέκταση και ανάπτυξη του λιμένα, η SLPA ευελπιστεί ότι το λιμάνι του Κολόμπο θα ενισχύσει περαιτέρω την παγκόσμια φήμη του ως διεθνές κέντρο μεταφόρτωσης. Παράλληλα, η Λιμενική Αρχή της Σρι Λάνκα εκτιμά ότι η εν λόγω επένδυση θα ενδυναμώσει τη συνεργασία μεταξύ των περιφερειακών οικονομιών και θα ενισχύσει σημαντικά τον εγχώριο λιμενικό κλάδο αλλά και την εθνική οικονομία της χώρας συνολικά.
Φωτό: SENA VIDANAGAMA/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο Συνέδριο για τα «50 χρόνια Δημοκρατίας και τις Ένοπλες Δυνάμεις: Τι μέλλει γενέσθαι;», ο Πάνος Ξενοκώστας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ONEX Shipyards…
Τις συνιστώσες που θα διαμορφώσουν την παγκόσμια οικονομία και το θαλάσσιο εμπόριο ανέλυσαν οι κ. Αγγελική Φράγκου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Navios Maritime…
Ηχητικό του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κατέγραψε τις τελευταίες επικοινωνίες δευτερόλεπτα πριν και μετά τη σύγκρουση εν πτήσει ενός επιβατικού αεροσκάφους της εταιρίας American…
Ανθεκτικότητα επέδειξε η παγκόσμια αγορά δημόσιων εγγραφών (IPOs) το περασμένο έτος, οδηγούμενη από την δυναμική ανάκαμψη της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, η παγκόσμια…
Ισχυρές διαφαίνονται οι προοπτικές της αγοράς κρουαζιέρας και για το 2025, με τις εταιρείες να επεκτείνουν τα διαθέσιμα δρομολόγιά τους και τη ζήτηση να…
Ορατό είναι το ενδεχόμενο ναυτιλιακές εταιρείες να χρειαστεί να καταβάλουν τέλος για τη χρήση της Βαλτικής Θάλασσας, μιας από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές οδούς…
Ένα νέο πλαίσιο για την αναζωογόνηση της οικονομικής παραγωγικότητας και τη διασφάλιση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της ΕΕ παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Πυξίδα Ανταγωνιστικότητας,…
Στο πλαίσιο του προγράμματος οικονομικής ανάπτυξης της Σαουδικής Αραβίας, με ορίζοντα το 2030, η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας, η Bahri προέβη πρόσφατα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ