
Το International Chamber of Shipping (ICS) κατέθεσε στον ΙΜΟ σχέδια τα οποία περιέχουν έκτακτα μέτρα που θα πρέπει να αναλάβουν οι κυβερνήσεις προκειμένου η ναυτιλιακή βιομηχανία να επιτύχει τον στόχο μηδενικών εκπομπών έως το 2050.
Μόλις έναν μήνα πριν το συνέδριο ‘Shaping the Future of Shipping’ που θα λάβει χώρα στο περιθώριο του COP26, το ΙCS προτείνει στις κυβερνήσεις τον διπλασιασμό των τρεχόντων στόχων της βιομηχανίας που κάνουν λόγο για μείωση των εκπομπών κατά 50% έως το 2050.
Τα σχέδια του ICS περιλαμβάνουν ένα υποχρεωτικό R&D ταμείο για την ανάπτυξη τεχνολογιών μηδενικών εκπομπών καθώς και μια εισφορά στη ναυτιλία προκειμένου να επιταχυνθεί η μετάβαση σε πιο ακριβά καύσιμα μηδενικού ισοζυγίου άνθρακα.
Το ICS στη σχετική του ανακοίνωση τονίζει ότι ο στόχος μηδενικών εκπομπών από τον κλάδο της ναυτιλίας έως το 2050 είναι εφικτός μόνο με τη δράση των κυβερνήσεων. Στο πλαίσιο αυτό, η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει λάβει προληπτικά μέτρα τα οποία θα πρέπει να εφαρμόσουν οι κυβερνήσεις προκειμένου οι εν λόγω στόχοι του 2050 να καταστούν πραγματικότητα.
Η υιοθέτηση από πλευράς ΙΜΟ του στόχου μηδενικών εκπομπών θα στείλει ένα σαφές και ξεκάθαρο μήνυμα προκειμένου να επιταχυνθούν οι επενδύσεις σε πράσινα καύσιμα και νέες τεχνολογίες.
Με δεδομένο τον τυπικό 25ετή κύκλο ζωής ενός ποντοπόρου πλοίου και ότι η ναυτιλία θα επιτύχει τους φιλόδοξους πράσινους στόχους, χιλιάδες πλοία μηδενικών εκπομπών θα πρέπει να βρίσκονται στο νερό έως το 2050. Συνεπώς, κρίνεται απαραίτητη η έγκριση της δημιουργίας του IMO Maritime Research Fund (IMRF) αξίας $5 δισ. κατά την κρίσιμη συνάντηση του ΙΜΟ τον Νοέμβριο, δύο εβδομάδες μετά το COP26.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H πολυαναμενόμενη αθλητική φιλανθρωπική εκδήλωση Golf Events 18 Enterprise & Marine θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 11 Μαΐου 2025 στο Γκολφ Γλυφάδας. Η εκδήλωση τελεί…
Στον απόηχο της διοργάνωσης της έκθεσης «Τα Bulk Carriers των Ελλήνων», που πραγματοποιήθηκε νωρίτερα εντός του 2025, η Isalos.net παρουσιάζει στο ευρύ κοινό τον…
Την επίτευξη σημαντικά υψηλότερων δημοσιονομικών επιδόσεων από τις αρχικές προβλέψεις για το έτος 2024 επιβεβαίωσε, επισήμως, η Στατιστική Υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Eurostat). Σύμφωνα…
Η έλλειψη υποδομών φόρτισης αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτών που θέλουν να μεταβούν στην ηλεκτροκίνηση. Αν και οι περισσότερες χώρες της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της…
Ανάκαμψη διαφαίνεται στον ορίζοντα για τις εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου από την Αρκτική προς την Κίνα, καθώς οι αποστολές αναμένεται να αυξηθούν κατακόρυφα τον Απρίλιο.…
Παρότι η δραστηριότητα των Ελλήνων στις παραγγελίες πλοίων έχει επιβραδυνθεί, παραμένουν σταθερά στην κορυφή όσον αφορά τις παραγγελίες δεξαμενόπλοιων. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Εν μέσω έντονης αβεβαιότητας για την επόμενη ημέρα στην παγκόσμια αγορά ενέργειας, οι συμφωνίες ενεργειακών κολοσσών με επίκεντρο το LNG «καλπάζουν». Στο πλαίσιο αυτό,…
Ο κολοσσός της liner ναυτιλίας Maersk προχωρά δυναμικά με την οικοδόμηση ενός «πράσινου» στόλου. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ