
Mία ακόμα φορά φαίνεται πως διασταυρώνουν τα ξίφη τους Ουάσιγκτον και Πεκίνο, με την αμερικανική κρατική διοίκηση να καλοβλέπει στη Λατινική Αμερική έναν αμερικανικό «Δρόμο του Μεταξιού».
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου, Αμερικανοί αξιωματούχοι θα επισκεφθούν χώρες της Λατινικής Αμερικής την τρέχουσα εβδομάδα, προκειμένου να διερευνήσουν το ενδεχόμενο επενδύσεων σε projects υποδομών. Ο στόχος της Ουάσιγκτον είναι σαφής: να ανταγωνιστούν το Belt and Road Initiative της κινεζικής πρωτοβουλίας, αξίας πολλών τρισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η αποστολή, με επικεφαλής τον αναπληρωτή σύμβουλο εθνικής ασφάλειας Daleep Singh, θα επισκεφθεί την Κολομβία, όπου θα πραγματοποιήσει συνάντηση με τον πρόεδρο Ivan Duque, πριν τελικά μεταβεί σε Εκουαδόρ και Παναμά.
Η συγκεκριμένη ομάδα είναι επιφορτισμένη με το να κάνει πράξη το Build Back Better World (B3W), μια πρωτοβουλία επενδύσεων σε υποδομές η οποία ανακοινώθηκε από το G7 τον περασμένο Ιούνιο.
Πέραν των προαναφερθεισών συναντήσεων, η αμερικανική αποστολή θα συνομιλήσει και με τον ιδιωτικό τομέα και την «κοινωνία των πολιτών».
Αξίζει να σημειωθεί ότι, στις αρχές του 2022, θα λάβει χώρα επίσημη εκδήλωση για την έναρξη του B3W, στην οποία θα αποκαλυφθούν λεπτομέρειες για τα πρώτα projects υποδομών.
Η αμερικανική πλευρά θα κορυφώσει τις επαφές της το επόμενο διάστημα στη Σύνοδο Κορυφής των G20 και στο COP26, στο οποίο επίσης θα συμμετάσχει η Κίνα.
Υπενθυμίζεται ότι το Belt and Road Initiative (BRI), το οποίο ξεκίνησε το 2013 με πρωτοβουλία του προέδρου Xi, περιλαμβάνει επενδύσεις σε υποδομές όπως λιμάνια, σιδηροδρόμους κ.ά. σε πάνω από 100 χώρες.
Δεν είναι ωστόσο λίγες οι φορές που το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει δεχτεί δριμεία κριτική από τη Δύση λόγω των οικονομικών συνθηκών υπό τις οποίες αναπτύσσεται αλλά και λόγω του περιβαλλοντικού αντικτύπου του.
Φωτό: Grebmot/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αυξημένη είναι σήμερα Μ.Πέμπτη η κίνηση στα λιμάνια της Αττικής, ενόψει της εξόδου των εκδρομέων του Πάσχα για τα νησιά των Κυκλάδων, τα Δωδεκάνησα…
Η πράξη συγκρότησης της Εθνικής Χωρικής Στρατηγικής για τον Θαλάσσιο Χώρο (ΕΧΣΘΧ), με την οποία εξειδικεύεται και αποτυπώνεται σε χάρτη ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός…
Με αποδυναμωμένους ρυθμούς βαίνει η δραστηριότητα στη second-hand αγορά, και δη σε εκείνη των δεξαμενόπλοιων. Πιο συγκεκριμένα, το α΄ τρίμηνο του 2025 έλαβαν χώρα…
The 2nd Drydockers Regatta returns on May 10–11, reaffirming its place as a highlight in the shipping community’s calendar. Following the success of its…
Ταλαιπωρία επεφύλασσε για χιλιάδες επιβάτες στο λιμάνι του Πειραιά η έξοδος του Πάσχα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ενημέρωση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, υπήρξε…
Ο αντίκτυπος των πολιτικών που χαράσσουν οι ΗΠΑ με επίκεντρο το παγκόσμιο εμπόριο δεν έχει ακόμη αποσαφηνιστεί πλήρως. Πιο συγκεκριμένα, η κυβέρνηση Τραμπ έχει…
Άνοδο σημειώνουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, ενώ την ίδια ώρα αναλυτές σημειώνουν ότι οι εμπορικοί τριγμοί Ουάσιγκτον και Πεκίνου δεν θα έχουν σημαντικό…
Τις τροποποιήσεις-ορόσημο της MLC, οι οποίες εγκρίθηκαν μετά από εκτενείς διαπραγματεύσεις στα γραφεία του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας (ILO) στη Γενεύη, χαιρέτισε το ICS. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ