
Οι τιμές φυσικού αερίου βρίσκονται σε ρότα ισχυρής ανόδου τους τελευταίους μήνες. Η αυξημένη ζήτηση της Ασίας σε συνδυασμό με τα χαμηλά αποθέματα της Ευρώπης, όπως και οι μειωμένες ροές της Ρωσίας προς την Ευρώπη, αποτελούν τους βασικότερους λόγους αυτής της τάσης.
Ειδικότερα, οι τιμές φυσικού αερίου στη Γηραιά Ήπειρο έχουν αυξηθεί πάνω από 250% μέσα στο έτος, ενώ στην Ασία έχει καταγραφεί άνοδος περίπου 175% στις τιμές, όπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters. Ταυτόχρονα, οι τιμές στις ΗΠΑ έχουν σχεδόν διπλασιαστεί σε σύγκριση με τις αρχές του έτους. Σημειώνεται πως έχει καταγραφεί αύξηση και στις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος, καθώς πολλά εργοστάσια ηλεκτρικής ενέργειας καταναλώνουν φυσικό αέριο για τη λειτουργία τους.
Παράλληλα, οι επιπτώσεις των τιμών φυσικού αερίου γίνονται εμφανείς και στην παραγωγή και συνεπώς στη μεταφορά προϊόντων. Συγκεκριμένα, εταιρείες παραγωγής χάλυβα, λιπασμάτων και γυαλιού έχουν αναγκαστεί σε μείωση ή σε αναστολή της παραγωγής τους σε Ευρώπη και Ασία.
Ενδεικτικά, η νορβηγική εταιρεία Yara International ASA, μία από τις ισχυρότερες εταιρείες παραγωγής λιπασμάτων, ανακοίνωσε πως θα μειώσει την παραγωγή αμμωνίας κατά 40%, λόγω των αυξημένων τιμών φυσικού αερίου.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η ανησυχία περί αύξησης των τιμών στη βιομηχανία τροφίμων, ως απόρροια της μειωμένης παραγωγής, ώθησε την κυβέρνηση να ανακοινώσει οικονομική ενίσχυση μιας εταιρείας, προκειμένου να ξεκινήσει εκ νέου η παραγωγή.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι αυξημένες τιμές φυσικού αερίου σε Ευρώπη και Ασία δημιουργούν παράπλευρες συνέπειες και στις ΗΠΑ. Το Industrial Energy Consumers of America, ένα γκρουπ εμπόρων που αντιπροσωπεύει βιομηχανίες τροφίμων, χημικών καθώς και κατασκευαστές υλικών, ζήτησε από το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ να απαγορεύσει την εξαγωγή LNG των εγχώριων παραγωγών, προκειμένου οι τιμές ενέργειας να παραμείνουν σε φυσιολογικά επίπεδα.
Παράλληλα, βιομηχανίες στην Ανατολή που εξαρτώνται κυρίως από την ενέργεια έχουν αντικαταστήσει το φυσικό αέριο με fuel oil, νάφθα αλλά και άνθρακα, μια τάση που αναμένεται να επιμείνει έως και τις αρχές του 2022, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας. Ωστόσο, η επιλογή αυτή, αν και ελκυστική, είναι ανέφικτη για τις περισσότερες ευρωπαϊκές εταιρείες, καθώς οι περιβαλλοντικές πολιτικές των χωρών της Δύσης προτρέπουν την κατανάλωση φυσικού αερίου έναντι του πετρελαίου και του άνθρακα.
Τέλος, ανάσα στην αγορά μπορεί να προσδώσουν αυξημένες ροές φυσικού αερίου. Παραδείγματος χάριν, η Νορβηγία έχει επιτρέψει την αύξηση των εξαγωγών φυσικού αερίου. Περαιτέρω ροές ενδέχεται να διοχετευτούν από τη Ρωσία προς το τέλος του έτους, μέσω του Nord Stream 2, εφόσον ο αγωγός λάβει έγκριση από τη Ρυθμιστική Αρχή για την Ενέργεια της Γερμανίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα περιορισμένα σημεία φόρτισης αποτελούν το μεγαλύτερο πρόβλημα στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Αν και η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κυρίως εντός…
Ο Γενικός Γραμματέας του IMO, κ. Arsenio Dominguez, εξέδωσε δήλωση μετά την επίθεση στην Οδησσό στις 11 Μαρτίου: «Με βαθιά θλίψη πληροφορήθηκα την τραγική…
Την τελετή ονοματοδοσίας και παραλαβής δύο νεότευκτων δεξαμενοπλοίων γιόρτασε πρόσφατα η Golden Energy Management, με επικεφαλής τον Βίκτωρα Ρέστη. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση στα…
H Hanseatic Global Terminals (HGT), o βραχίονας τερματικών της γερμανικής Hapag-Lloyd, απέκτησε το 60% των μετοχών της CNMP LH από τον όμιλο Seafrigo. Η…
Μία από τις πολλές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία είναι το μη ανταγωνιστικό κόστος. Στο πλαίσιο αυτό, ο Executive Chairman…
Οι στρατηγικές συνεργασίες αναμένεται να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο για το μέλλον της ναυτιλίας εν μέσω συνεχώς μεταβαλλόμενων απαιτήσεων για τα καύσιμα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Το μέλλον της ναυτιλίας διαμορφώνεται μέσα από την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, με την Kongsberg Maritime να αναλαμβάνει την πρωτοποριακή μετατροπή του «MF Hamlet» σε…
Ιστορικό υψηλό αναμένεται να καταγράψει η παραγωγή σιταριού της Ινδίας το 2025, καθώς οι υψηλές τιμές που εγγυάται το Νέο Δελχί ώθησαν τους παραγωγούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ