
Τα Στενά του Γιβραλτάρ αποτελούν σήμα κατατεθέν σημαντικών θαλάσσιων διαδρομών, καθώς συνδέουν τη Μεσόγειο Θάλασσα με τον Βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό. Επομένως, πλοία τα οποία διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ με προορισμό λιμένες της Ευρώπης ή της Αμερικής τα διασχίζουν καθημερινά. Λόγω αυτού, η ευρύτερη περιοχή καθίσταται ιδανική για τη δοκιμή τεχνολογιών που έχουν ως στόχο τη μέτρηση του περιβαλλοντικού αντίκτυπου των πλοίων. Έτσι, η EMSA (European Maritime Safety Agency) σε συνεργασία με την κυβέρνηση της Ισπανίας εκκίνησαν, εντός του έτους, ένα πρόγραμμα παρακολούθησης των εκπομπών θείου στην προαναφερθείσα περιοχή.
Ειδικότερα, το πρόγραμμα ξεκίνησε από τα μέσα Ιουλίου και αναμένεται να διαρκέσει μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου. Ο στόχος είναι η δοκιμή της αποτελεσματικότητας των drones στη μέτρηση των ρυπογόνων εκπομπών των πλοίων, κυρίως θείου. Ο συγκεκριμένος έλεγχος θα πραγματοποιείται μέσω των συστημάτων RPAS (remotely piloted aircraft systems) της EMSA. Σημειώνεται πως η επιτήρηση θα γίνεται βάσει των ορίων που έχει θέσει η MARPOL (Annex VI), η οποία επιτρέπει έως 0,5% παρουσία οξειδίου του θείου στα καύσιμα των πλοίων.
Επιπλέον, τα συγκεκριμένα drones πραγματοποιούν δύο πτήσεις κάθε μέρα, κατά τη διάρκεια των οποίων διενεργούνται κατά μέσο όρο δέκα έλεγχοι. Βάσει των στοιχείων που έχουν συγκεντρωθεί μέχρι στιγμής, από ένα δείγμα 294 πλοίων, 27 πλοία φαίνεται ότι έχουν παραβεί το ανώτατο όριο θείου στα καύσιμά τους.
Τέλος, σημειώνεται πως αυτά τα δεδομένα δεν υποδεικνύουν άμεση παράβαση, ωστόσο επιτρέπουν στις λιμενικές αρχές να «στοχοποιήσουν» πλοία για ελέγχους.
Φωτό: nordicunmanned.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο 104% θα ανέλθουν οι αμερικανικοί δασμοί σε όλες τις κινεζικές εισαγωγές από την Τετάρτη 9 Απριλίου σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε νωρίτερα ο Λευκός…
Το NAVIGATOR ASSEMBLY με τίτλο #TimelessSeas #NewPaths, προπομπός του 24ου NAVIGATOR 2024 – The Shipping Decision Makers Forum πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2025,…
Στο πλαίσιο του προγράμματος επέκτασης και ανανέωσης του στόλου του, ο όμιλος Grimaldi προχώρησε σε παραγγελία εννέα πλοίων κατηγορίας ro-pax στο ναυπηγείο κινεζικό China…
Δίχως σταματημό συνεχίζεται η οικοδόμηση του γιγάντιου orderbook της Capital Maritime με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Ειδικότερα, η Capital προχώρησε στην παραγγελία 20…
Οι συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία ώθησαν σε αλλαγή του status quo τα τελευταία έτη. Έπειτα από «ντέρμπι» μιας σειράς ετών…
Την έναρξη της διαδικασίας υποβολής προσφορών για έναν νέο αγωγό, που θα μεταφέρει υγροποιημένο αέριο πετρελαίου (LPG) μέσω της Διώρυγας του Παναμά, ανακοίνωσε η…
Με επιβραδυνόμενους ρυθμούς βαίνουν οι παραγγελίες πλοίων το 2025, εξέλιξη που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις παραγγελίες για πλοία μεγάλης χωρητικότητας. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Την τελική επενδυτική απόφαση για την κατασκευή δύο μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκών έργων στη Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας, συνολικής ισχύος 567 μεγαβάτ έλαβαν η RWE…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ