Τα λιμάνια του Βελγίου και της Ολλανδίας, σύμφωνα με νέα έκθεση της Europol, αποτελούν πλέον τις κύριες πύλες εισόδου στην Ευρώπη για το εμπόριο κοκαΐνης. Βάσει εκτιμήσεων της ευρωπαϊκής αστυνομικής υπηρεσίας, διαφαίνεται ότι, ενώ μέχρι πρότινος η Ισπανία αποτελούσε την πρωταρχική πύλη για τη διακίνηση κοκαΐνης στην ευρωπαϊκή ήπειρο, τα δίκτυα των διακινητών έχουν πλέον μετατοπιστεί προς τον Βορρά.
Ειδικότερα, η έκθεση της Europol, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Υπηρεσία των Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα (United Nations Office on Drugs and Crime ‒ UNODC), δείχνει ότι οι εγκληματικές οργανώσεις από τη Λατινική Αμερική, και κυρίως από την Κολομβία, μεταφέρουν ναρκωτικά στις Κάτω Χώρες μέσω του Ρότερνταμ, του Αμβούργου και κυρίως της Αμβέρσας και από εκεί τα διακινούν σε όλη την Ευρώπη.
Προς επίρρωσιν των ανωτέρω, αξίζει να σημειωθεί ότι οι αρχές του Ρότερνταμ ανακάλυψαν πρόσφατα 4,5 τόνους κοκαΐνης κρυμμένους σε εμπορευματοκιβώτια από τη Λατινική Αμερική, ενώ και στην Αμβέρσα κατασχέθηκαν άλλοι 65,6 τόνοι το 2020. Τον Φεβρουάριο, μάλιστα, η Γερμανία και το Βέλγιο κατάσχεσαν ποσότητα ρεκόρ, καθώς 23 τόνοι ναρκωτικών βρέθηκαν κρυμμένοι σε εμπορευματοκιβώτια.
Σύμφωνα με την έκθεση, ο σχηματισμός των εγκληματικών συμμαχιών, η συνεργασία μεταξύ διαφορετικών ομάδων διακίνησης ναρκωτικών και ο καθορισμός των εφοδιαστικών αλυσίδων των ναρκωτικών ουσιών επηρεάζονται από πολυάριθμους παράγοντες, όπως η γεωγραφία, οι ροές του νόμιμου εμπορίου, οι ιστορικοί δεσμοί και η γλωσσική συγγένεια. Εν προκειμένω, φαίνεται ότι η μετατόπιση των ροών προς τον ευρωπαϊκό Βορρά σχετίζεται με τα υψηλά επίπεδα διακίνησης νόμιμων αγαθών μέσω εμπορευματοκιβωτίων σε λιμένες όπως το Ρότερνταμ, η Αμβέρσα και το Αμβούργο, γεγονός που δυσχεραίνει τον εξονυχιστικό έλεγχο όλων των κουτιών, καθιστώντας τα εν λόγω λιμάνια πιο ευάλωτους στη διακίνηση παράνομων ναρκωτικών ουσιών.
Φωτό: Mark R. Cristino/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας το 12μηνο του 2024 καταγράφοντας αύξηση 9,3% με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023.…
Με κάθε επισημότητα εκκίνησε πλέον η κατασκευή δύο μεγαλεπήβολων ενεργειακών έργων στην Κίνα, μετά την τελική επενδυτική απόφαση (FID) που έλαβαν πρόσφατα οι ενεργειακοί…
Εν μέσω αβεβαιότητας για την επόμενη ημέρα του παγκόσμιου εμπορίου και της διεθνούς ναυτιλίας, η Σεούλ επικεντρώνεται στη λήψη μέτρων που θα διατηρήσουν τη…
Το Silverstream System αποτελεί μια επαναστατική τεχνολογία στον τομέα της ναυτιλίας, η οποία μειώνει την τριβή μεταξύ του κύτους του πλοίου και του νερού…
Σε μικρή πτώση οδηγήθηκε ο δείκτης WCI της Drewry την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 16 Ιανουαρίου, απότοκο των εξελίξεων που έλαβαν χώρα στη…
Κοντά σε ιστορικό χαμηλό παραμένει το ποσοστό ανεργίας σε παγκόσμια κλίμακα, δίχως αυτό να συνεπάγεται ότι η αγορά εργασίας δεν αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, οι…
Ένα νέο ορόσημο σημειώθηκε πρόσφατα στις θαλάσσιες μεταφορές με τη συνεργασία τριών εταιρειών. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, υγραεριοφόρο της Purus, το οποίο είναι…
Τις πρώτες εκτιμήσεις του για την επόμενη ημέρα της αγοράς πετρελαίου, όσον αφορά την πορεία της παγκόσμιας ζήτησης, δημοσίευσε ο OPEC σε πρόσφατη έκθεσή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ