Τα λιμάνια του Βελγίου και της Ολλανδίας, σύμφωνα με νέα έκθεση της Europol, αποτελούν πλέον τις κύριες πύλες εισόδου στην Ευρώπη για το εμπόριο κοκαΐνης. Βάσει εκτιμήσεων της ευρωπαϊκής αστυνομικής υπηρεσίας, διαφαίνεται ότι, ενώ μέχρι πρότινος η Ισπανία αποτελούσε την πρωταρχική πύλη για τη διακίνηση κοκαΐνης στην ευρωπαϊκή ήπειρο, τα δίκτυα των διακινητών έχουν πλέον μετατοπιστεί προς τον Βορρά.
Ειδικότερα, η έκθεση της Europol, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Υπηρεσία των Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα (United Nations Office on Drugs and Crime ‒ UNODC), δείχνει ότι οι εγκληματικές οργανώσεις από τη Λατινική Αμερική, και κυρίως από την Κολομβία, μεταφέρουν ναρκωτικά στις Κάτω Χώρες μέσω του Ρότερνταμ, του Αμβούργου και κυρίως της Αμβέρσας και από εκεί τα διακινούν σε όλη την Ευρώπη.
Προς επίρρωσιν των ανωτέρω, αξίζει να σημειωθεί ότι οι αρχές του Ρότερνταμ ανακάλυψαν πρόσφατα 4,5 τόνους κοκαΐνης κρυμμένους σε εμπορευματοκιβώτια από τη Λατινική Αμερική, ενώ και στην Αμβέρσα κατασχέθηκαν άλλοι 65,6 τόνοι το 2020. Τον Φεβρουάριο, μάλιστα, η Γερμανία και το Βέλγιο κατάσχεσαν ποσότητα ρεκόρ, καθώς 23 τόνοι ναρκωτικών βρέθηκαν κρυμμένοι σε εμπορευματοκιβώτια.
Σύμφωνα με την έκθεση, ο σχηματισμός των εγκληματικών συμμαχιών, η συνεργασία μεταξύ διαφορετικών ομάδων διακίνησης ναρκωτικών και ο καθορισμός των εφοδιαστικών αλυσίδων των ναρκωτικών ουσιών επηρεάζονται από πολυάριθμους παράγοντες, όπως η γεωγραφία, οι ροές του νόμιμου εμπορίου, οι ιστορικοί δεσμοί και η γλωσσική συγγένεια. Εν προκειμένω, φαίνεται ότι η μετατόπιση των ροών προς τον ευρωπαϊκό Βορρά σχετίζεται με τα υψηλά επίπεδα διακίνησης νόμιμων αγαθών μέσω εμπορευματοκιβωτίων σε λιμένες όπως το Ρότερνταμ, η Αμβέρσα και το Αμβούργο, γεγονός που δυσχεραίνει τον εξονυχιστικό έλεγχο όλων των κουτιών, καθιστώντας τα εν λόγω λιμάνια πιο ευάλωτους στη διακίνηση παράνομων ναρκωτικών ουσιών.
Φωτό: Mark R. Cristino/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η σπουδαία και ανιδιοτελής προσφορά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, μέσω της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, στην Ελληνική Αστυνομία, που αφορά στη δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής,…
Σε εξέλιξη βρίσκεται η επ’ αόριστον απεργία των εργαζομένων στον λιμένα του Μόντρεαλ, η οποία ξεκίνησε τις πρωινές ώρες της Πέμπτης 31 Οκτωβρίου. Συγκεκριμένα,…
Την πτωτική πορεία της ευρωπαϊκής ζήτησης ντίζελ πιθανότατα θα ανατρέψει το γεγονός ότι η Μεσόγειος Θάλασσα θα γίνει ECA από τον Μάιο του 2025,…
Η ευρεία υιοθέτηση της αμμωνίας ως μελλοντικού καυσίμου της ναυτιλίας παρουσιάζει τεχνικές προκλήσεις, λόγω της εγγενούς τοξικότητάς της, που απαιτεί μέτρα ασφαλείας και ειδικό…
Αντιμέτωπη με τις παράπλευρες απώλειες των κυρώσεων της Δύσης κατά της Ρωσίας βρίσκεται η TotalEnergies, η οποία βλέπει σημαντικά κεφάλαια να εγκλωβίζονται στη Ρωσία.…
Η αιολική πρόωση κάνει ακόμα ένα βήμα στη ναυτιλία, με την εγκατάσταση κυλίνδρων αναρρόφησης eSAILs σε πλοία τύπου tanker/bulker της Klaveness Combination Carriers ASA…
Ο υποψήφιος των Ρεπουμπλικάνων, στις επερχόμενες εκλογές της 5ης Νοεμβρίου, Ντόναλντ Τραμπ έχει διαμηνύσει πληθώρα δασμών εφόσον εκλεγεί. Παρότι ο πρώην πρόεδρος υπογραμμίζει ότι…
Σε ασφυκτικό κλοιό για τα πλοία που μεταφέρουν ρωσικό LNG εξελίσσονται σταδιακά οι ολοένα και αυστηρότερες δυτικές κυρώσεις. Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται η συγκέντρωση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ