
Αυξημένες εμφανίζονται μέχρι στιγμής το 2021 οι παραγγελίες LPG carriers, σύμφωνα με δεδομένα της Clarksons. Ειδικότερα, από τις αρχές του έτους μέχρι τα τέλη Αυγούστου, 85 νέες παραγγελίες έχουν πραγματοποιηθεί. Συνολικά το orderbook των LPG carriers περιλαμβάνει 135 πλοία, μέσης μεταφορικής ικανότητας 60.661 κυβικών μέτρων. Το 54,8% αυτών έχουν μεταφορική ικανότητα μεγαλύτερη των 80.000 κυβικών μέτρων, με τη μέση μεταφορική ικανότητά τους να ανέρχεται σε 88.758 κυβικά μέτρα.
Αξίζει να σημειωθεί πως, λόγω της τεχνογνωσίας που απαιτείται για την κατασκευή gas carriers, μόλις 18 ναυπηγεία παγκοσμίως έχουν εξασφαλίσει αυτές τις παραγγελίες. Μόλις έξι ναυπηγεία αναμένεται να ναυπηγήσουν 106 από τα 135 πλοία (δηλαδή το 79,52% του orderbook) που επί του παρόντος βρίσκονται στο orderbook, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons.
Ωστόσο, εάν ληφθεί υπόψη η μεταφορική ικανότητα αντί του αριθμού πλοίων, γίνεται εμφανής η «κυριαρχία» των προαναφερθέντων έξι ναυπηγείων. Συγκεκριμένα, τα έξι ναυπηγεία θα κατασκευάσουν το 95,88% του παρόντος orderbook των LPG carriers, σε όρους dwt, ενώ τα υπόλοιπα δώδεκα μόλις το 4,12%, βάσει δεδομένων της Clarksons.
Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο, βάσει του παραπάνω γραφήματος, είναι ότι ο όμιλος της Hyundai έχει αναλάβει το 52,31% των ναυπηγήσεων (σε όρους dwt), αναδεικνύοντας τη νοτιοκορεατική ναυπηγική τεχνογνωσία για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου πετρελαϊκού αερίου. Σημειώνεται πως, βάσει πρόσφατου δημοσιεύματος του νοτιοκορεατικού πρακτορείου ειδήσεων Yonhap, ο όμιλος της Hyundai αναμένεται να αποκαλύψει έναν νέο σχεδιασμό για gas carriers στην έκθεση Gastech 2021, που θα λάβει χώρα στο Ντουμπάι από τις 21 έως τις 23 Σεπτεμβρίου.
Φωτό: Michael Reynolds/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Διαχρονικά, αρχής γενομένης από την ίδρυσή τους, το 1931, τα Ναυτικά Χρονικά εστιάζουν την προσοχή τους σε κάθε σημαντική εξέλιξη, η οποία ενδεχομένως επηρεάζει…
To βυθισμένο superyacht «Bayesian» του εκλιπόντος Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς πρόκειται να ανελκυστεί από τον βυθό της θάλασσας, με τις εργασίες να ξεκινούν μέχρι…
Οι προκλήσεις για τη ναυλαγορά των LNG carriers παραμένουν έντονες, καθώς το ανοδικό μομέντουμ που κατεγράφη πριν από μερικές εβδομάδες δεν διατηρήθηκε και πλέον…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ