
H εταιρεία Dubai Ports World (DPW), σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, συνεχίζει με αμείωτο ρυθμό τη στρατηγική της επέκταση στον χώρο της διαχείρισης τερματικών μέσα από την ανάληψη νέων επενδύσεων για την ανάπτυξη νέων αλλά και την επέκταση των υφιστάμενων τερματικών της.
Ειδικότερα, η εταιρεία με έδρα το Ντουμπάι υπέγραψε στις 11 Αυγούστου μνημόνιο συνεργασίας (ΜοU) με την τοπική κυβέρνηση της πολιτείας της Ταμίλ Ναντού της Ινδίας, βάσει του οποίου θα αναλάβει επενδύσεις ύψους $271,5 εκατ. (₹2.000 ινδικών κρορ). Τα επενδυτικά σχέδια της DPW περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία τερματικού σταθμού διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων στην ανατολική ακτή της Ταμίλ Ναντού, ζώνης ελεύθερου εμπορίου, εγκαταστάσεων αποθήκευσης ψυχρών φορτίων, ενδοχώριων τερματικών αποθήκευσης καθώς και κέντρων διαχείρισης δεδομένων. Συνολικά, οι εν λόγω επενδύσεις εκτιμάται ότι θα δημιουργήσουν 4.500 θέσεις εργασίας (1.500 άμεσες και 3.000 έμμεσες).
Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει τον επόμενο μήνα εργασίες για την κατασκευή μιας νέας, τέταρτης προβλήτας στο τερματικό London Gateway, προκειμένου να αυξηθεί η ανθεκτικότητα των εφοδιαστικών αλυσίδων στο Ηνωμένο Βασίλειο αλλά και να δημιουργηθεί επιπρόσθετη χωρητικότητα για την εξυπηρέτηση των μεγαλύτερων containerships στον κόσμο. Η εν λόγω επένδυση αναμένεται να φτάσει τα $414 εκατ. (£300 εκατ.) και έρχεται να προστεθεί στις επενδύσεις ύψους $2,76 δισ. (£2 δισ.) που έχει πραγματοποιήσει η DPW στο Ηνωμένο Βασίλειο την τελευταία δεκαετία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, κατά το α΄ εξάμηνο του 2021, το τερματικό London Gateway κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης, φτάνοντας τα 888.000 TEUs. Μάλιστα, η διακίνηση αυτή σηματοδοτεί μια αύξηση άνω του 23% σε σύγκριση με την προηγούμενη καλύτερη επίδοση που έχει καταγραφεί στο τερματικό κατά το α’ εξάμηνο ενός έτους. Η κατασκευή της τέταρτης προβλήτας αναμένεται ότι θα αυξήσει κατά ένα τρίτο την υφιστάμενη χωρητικότητα του London Gateway, ενώ η ολοκλήρωσή της εκτιμάται ότι θα συμπέσει με το νέο κύμα παραδόσεων των γιγαντιαίων containerships, χωρητικότητας 24.000 TEUs, το 2023-2024. Πέραν της αύξησης της διαχειριστικής ικανότητας του τερματικού, στόχος της επένδυσης είναι η ενίσχυση της ανάπτυξης, η υποστήριξη των επιχειρήσεων, η δημιουργία θέσεων εργασίας και η βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των κοινοτήτων του Ηνωμένου Βασιλείου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Από τον αντίκτυπο της δασμολογικής σύγκρουσης ΗΠΑ και Κίνας προσπαθούν να προστατευτούν οι Κινέζοι εισαγωγείς. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής MB Shipbrokers,…
Οι προσπάθειες με επίκεντρο την επιστροφή της ναυσιπλοΐας στη Μαύρη Θάλασσα στην κανονικότητα εντείνονται με τις πρόσφατες συνομιλίες να φαίνονται να αποφέρουν καρπούς. Ειδικότερα,…
Η στρατιωτική συνεργασία της Ουάσιγκτον με την Αθήνα αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για την ασφάλεια και την σταθερότητα στην Ευρώπη, σημειώνει ο πρόεδρος των ΗΠΑ…
Μεγάλος αριθμός εμπορικών πλοίων διατέθηκε για τους σκοπούς της επανάστασης, προερχόμενος από τους ιστορικούς ναυτότοπους του Αιγαίου και του Ιονίου και κυρίως από την…
Ο Ντόναλντ Τραμπ, αποφασισμένος να περιορίσει τα έσοδα της Βενεζουέλας από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, ανακοίνωσε σήμερα δασμούς 25% σε όσες χώρες…
«Η 25η Μαρτίου είναι ημέρα μνήμης και υπερηφάνειας. Με την ίδια ανιδιοτέλεια και αφοσίωση με τους προγόνους μας, οι άνδρες και οι γυναίκες του…
Πραγματοποιήθηκε σήμερα, Δευτέρα, 24 Μαρτίου 2025, η Δημοσιογραφική Διάσκεψη για τον Απολογισμό Έτους του Υφυπουργείου Ναυτιλίας της Κύπρου και η ενημέρωση για την ανανέωση…
Αντιπροσωπείες από τη Ρωσία και τις ΗΠΑ συναντώνται σήμερα στη Σαουδική Αραβία για συζητήσεις με στόχο την επίτευξη εκεχειρίας στη Μαύρη Θάλασσα αλλά και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ