
H ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου κινείται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, με τις συνθήκες προσφοράς και ζήτησης να ευνοούν την ανοδική αυτή πορεία, ενώ κύκλοι της αγοράς φαίνονται αισιόδοξοι ότι και το 2022 οι ναύλοι των bulkers θα είναι αυξημένοι.
Σε αυτό το κλίμα ευφορίας, οι πλοιοκτήτες σπεύδουν να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που εμφανίζονται, αυξάνοντας τις επενδύσεις σε second-hand πλοία, και μόνο τον Αύγουστο σημειώθηκαν 48 αγοραπωλησίες bulkers. Από τις αρχές του έτους έως τα τέλη Αυγούστου, οι αγοραπωλησίες bulk carriers κινήθηκαν στις 747 έναντι 302 το αντίστοιχο διάστημα του 2020, σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue. Η καλή εικόνα της ναυλαγοράς αντανακλάται και στις αξίες. H μέση αξία ενός Capesize ηλικίας περίπου δέκα ετών, συγκριτικά με όλο το 2020, έχει φέτος αυξηθεί κατά 43,3%, στα $28,4 εκατ.
Από την πλευρά της, η BIMCO, στην τελευταία της ανάλυση, τονίζει ότι στο ίδιο πλαίσιο οι διαλύσεις κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με το 2020. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι στιγμής έχουν σταλεί προς ανακύκλωση 4,7 εκατ. dwt, ενώ, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της BIMCO, θα αγγίξουν τα 7 εκατ. dwt έως τα τέλη του έτους, αριθμός σχεδόν ο μισός σε σχέση με πέρυσι. Η εξέλιξη αυτή καταδεικνύει ότι η καλή απόδοση της ναυλαγοράς έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στις διαλύσεις από ό,τι οι τιμές χάλυβα.
Την ίδια ώρα, στην ανάλυση της BIMCO αναφέρεται ότι μέχρι στιγμής το 2021 έχουν παραδοθεί τα τρία τέταρτα του τονάζ bulkers που αναμένεται για το έτος. Τα 26,7 εκατ. dwt που προστέθηκαν στον στόλο των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου έχουν αυξήσει την παγκόσμια χωρητικότητα στα 934 εκατ. dwt. H BIMCO εκτιμά ότι ο στόλος φέτος θα αυξηθεί κατά 3%, αγγίζοντας τα 940 εκατ. dwt.
Το orderbook των bulk carriers πλέον αγγίζει τα 53,9 εκατ. dwt, σημαντικά μειωμένο από τα 71,6 εκατ. dwt του Αυγούστου του 2020 και τα 97,8 εκατ. dwt του Αυγούστου του 2019.
Φωτό: Kayla Warner/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ως διεθνές group εξειδικευμένων εταιρειών βαρέων μεταφορών, το φάσμα των φορτίων έργου που διαχειρίζονται τα μέλη του The Heavy Lift Group (THLG) είναι ευρύ.…
Με απόφαση του ΚΥΣΕΑ, o Αντιναύαρχος Τρύφωνας Κοντιζάς αναλαμβάνει την αρχηγία του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., διαδεχόμενος τον Αντιναύαρχο Λ.Σ. Γεώργιο Αλεξανδράκη, ο οποίος τέθηκε σε αποστρατεία.…
Με θέμα «Χωροταξικός Σχεδιασμός Δικτύου Τουριστικών Λιμένων στην Ελλάδα» πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα, 31 Μαρτίου 2025, η ενημερωτική Ημερίδα της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος (Ε.ΜΑ.Ε.). Κατά…
Εικοσιτετράωρη γενική απεργία στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα πραγματοποιείται σήμερα στο Βέλγιο, με βασικό αίτημα την κατάργηση των μεταρρυθμιστικών σχεδίων του νέου πρωθυπουργού, του…
Η πράσινη αμμωνία προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ως εκ τούτου η χρήση της είτε ως καυσίμου είτε ως πρώτης ύλης σε βιομηχανικούς…
Απέναντι στη δασμολογική επίθεση των ΗΠΑ, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Κίνα ανακοίνωσαν ότι θέλουν να ενισχύσουν τη συνεργασία τους προκειμένου να…
Η τεχνολογία αιολικής πρόωσης (WAPS) της OceanWings φέρνει, με τη σειρά της, τον άνεμο στο προσκήνιο της ναυτιλιακής καινοτομίας. Βασισμένο σε κατακόρυφα, περιστρεφόμενα και…
Μια προηγμένη τεχνολογική λύση σε ένα διαχρονικό πρόβλημα της ναυτιλιακής κοινότητας προσφέρει ο αλγόριθμος που αναπτύχθηκε από τη CMA CGM σε συνεργασία με την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ