
Η ναυλαγορά των tankers δέχεται ισχυρά και παρατεταμένα χτυπήματα μέσα στο 2021. Η εξάπλωση της πανδημίας και οι συνεπακόλουθοι περιορισμοί που εφαρμόστηκαν προς αντιμετώπισή της έχουν οδηγήσει σε μειωμένη ζήτηση για πετρέλαιο και τη ναυλαγορά σε παρατεταμένη νωχελικότητα, βάσει δεδομένων έκθεσης της BIMCO. Χαρακτηριστικά, οι παγκόσμιες εξαγωγές crude oil διαμορφώθηκαν στους 849,8 εκατ. τόνους το α΄ εξάμηνο του 2021, μειωμένες κατά 63,2 εκατ. τόνους (ή 6,92%) σε σύγκριση με το α΄ εξάμηνο του 2020 και μειωμένες κατά 121,7 εκατ. τόνους (ή 12,53%) σε σύγκριση με το α΄ εξάμηνο του 2019.
Σημειώνεται πως, από τον Ιούνιο και έπειτα, τα κέρδη όλων των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου έχουν πέσει υπό των $10.000 ανά ημέρα. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων, οι ναύλοι δεν επαρκούν για να καλύψουν τα έξοδα ταξιδιού, αλλά φυσικά ούτε τα λειτουργικά έξοδα ή τα κόστη χρηματοδότησης, σύμφωνα με την BIMCO.
Ειδικότερα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της BIMCO, προκειμένου να επιτευχθεί το breakeven point ενός VLCC, τα καθημερινά κέρδη πρέπει να ανέρχονται σε περίπου $25.000. Ωστόσο, τέτοιο επίπεδο ναύλων στα VLCCs, ώστε να επιτευχθεί το εν λόγω επίπεδο κερδών, έχει να σημειωθεί από τις αρχές του έτους.
Συγκεκριμένα, στις 3 Σεπτεμβρίου, τα μέσα ημερήσια κέρδη των VLCCs διαμορφώθηκαν στα $8.138, χαμηλότερα από εκείνα των, μικρότερων σε μεταφορική ικανότητα, Suezmaxes και Αframaxes, τα οποία διαμορφώθηκαν στα $9.194 και $8.367 αντίστοιχα.
Παράλληλα, τις τελευταίες εβδομάδες παρατηρείται ιδιαίτερα χαμηλή μεταβλητότητα στα κέρδη των VLCCs, γεγονός που αποτελεί δείγμα χαμηλής δραστηριότητας του segment. Σημειώνεται πως η διαφορά μεταξύ των υψηλότερων και χαμηλότερων κερδών του Αυγούστου του 2021 ήταν ίση με μόλις $1.183.
Τέλος, η αβεβαιότητα για την πορεία της ζήτησης τους επόμενους μήνες, επηρεασμένη από την εξάπλωση της πανδημίας, με φόντο τα χαμηλά επίπεδα εμβολιασμού σε αρκετές χώρες, παρατείνει περαιτέρω τις εκτιμήσεις περί αποδυναμωμένης ναυλαγοράς. Άλλωστε, η αύξηση της ζήτησης για τη μεταφορά προϊόντων με δεξαμενόπλοια την τελευταία δεκαετία έχει κυρίως οδηγηθεί από τις χώρες που επί του παρόντος καταγράφουν χαμηλά επίπεδα εμβολιασμών. Υπό το πρίσμα των παραπάνω, η ημερομηνία της ανάκαμψης του κλάδου των dirty tankers μετατοπίζεται όλο και πιο μακριά.
Φωτό: Dimitris Panagiotaras/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Έμπρακτη είναι η στήριξη της κυβέρνησης της Νότιας Κορέας στα μικρομεσαία ναυπηγεία της χώρας, μετά και την αύξηση της έκδοσης χρηματοδοτικών εργαλείων γνωστών και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ