Η Daewoo Shipbuilding εξασφάλισε παραγγελία για τέσσερα LNG carriers, αξίας 990 δισ. γουόν (περίπου $846 εκατ.), όπως αναφέρουν νοτιοκορεατικά μέσα. Ειδικότερα, στο πλαίσιο της συμφωνίας, η οποία υπεγράφη με την ιαπωνική εταιρεία Mitsui O.S.K. Lines (MOL), η Daewoo θα ναυπηγήσει τέσσερα πλοία μεταφορικής ικανότητας ίσης με 174.000 κυβικά μέτρα έκαστο, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν μέχρι το β΄ εξάμηνο του 2024.
Τα φιλικά προς το περιβάλλον νεότευκτα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με τους τελευταίας τεχνολογίας κινητήρες διπλού καυσίμου της MAN Energy Solutions, οι οποίοι προσφέρουν σημαντικές βελτιώσεις σε ότι αφορά την κατανάλωση καυσίμου. Επιπλέον, υιοθετούν ένα νέο σχεδιασμό ο οποίος μειώνει το φαινόμενο εξάτμισης του LNG (boil-off gas) από τις δεξαμενές φορτίου, μέσω της χρήσης μιας μονάδας επανυγροποίησης, ενώ θα διαθέτουν και σύστημα αξονικής γεννήτριας το οποίο θα αξιοποιεί την περιστροφή του άξονα της προπέλας του πλοίου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Τα εν λόγω πλοία θα έχουν σημαντικά μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε σχέση με τα υπάρχοντα LNG Carriers, με λιγότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Παράλληλα, βάσει ανακοίνωσης της MOL την Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου, τα τέσσερα πλοία που θα ναυπηγηθούν πρόκειται να ναυλωθούν από τη Novatek Gas & Power Asia Pte. Ltd., θυγατρική της ρωσικής PAO Novatek.
Χάρη στην παραγγελία αυτή, η συνολική αξία των παραγγελιών που έχει λάβει το 2021 η Daewoo διαμορφώθηκε στα $8 δισ., ξεπερνώντας ήδη τον αρχικό στόχο των $7,7 δισ. που είχε τεθεί για όλο το 2021.
Σημειώνεται πως 47 παραγγελίες LNG carriers πραγματοποιήθηκαν μέσα στο 2021, βάσει πρόσφατων δεδομένων της Clarksons (έως τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου), εκ των οποίων τα 42 παραγγέλθηκαν το β΄ και το γ΄ τρίμηνο του έτους.
Ακόμη, 46 πλοία που πρόκειται να ναυπηγηθούν από την Daewoo βρίσκονται στο παγκόσμιο orderbook, μεταξύ άλλων 16 containerships, 11 VLCCs, 9 VLGCs και 6 LNG carriers. Το backlog της εταιρείας ανέρχεται στα $22,2 δισ.
Τέλος, με αφορμή τις κινήσεις των ρωσικών εταιρειών για ναυπήγηση πράσινων πλοίων και τις πρόσφατες δηλώσεις Πούτιν περί αύξησης των εμπορευματικών ροών από το Βόρειο Πέρασμα το 2024, η πιθανότητα αξιοποίησης αυτών των πλοίων στην εν λόγω θαλάσσια αρτηρία φαντάζει αρκετά υψηλή. Άλλωστε, δεν είναι η πρώτη φορά που DSME και MOL συνεργάζονται με φόντο τη θαλάσσια μεταφορά ρωσικού LNG. Ενδεικτικά, το 2014, υπό το ενεργειακό project Yamal LNG της Ρωσίας, είχε συμφωνηθεί η ναυπήγηση τριών LNG carriers.
Φωτό:
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε ανοδική ρότα συνεχίζει να βρίσκεται η ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη WCI της Drewry να διαμορφώνεται στα $3.986/FEU την εβδομάδα με…
Ράλι των μετοχών στις διεθνείς αγορές το 2025 προβλέπει η Citigroup καθώς τα μειωμένα επιτόκια και η επιβράδυνση του πληθωρισμού αναμένεται να δώσουν ώθηση…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορούσε σταδιακά να χαλαρώσει τις κυρώσεις σε βάρος της Συρίας σε περίπτωση που επιτευχθεί αξιοσημείωτη πρόοδος από τις νέες αρχές,…
Η Ινδία αναμένεται να υπογράψει σύντομα προκαταρκτική συμφωνία με τη Μογγολία στον τομέα των εξορύξεων, δήλωσε σε διεθνή ΜΜΕ ανώτερος κυβερνητικός αξιωματούχος της Ινδίας.…
Κορυφαίες προσωπικότητες της διεθνούς ναυτιλίας αποδίδουν από κοινού ευγνωμοσύνη στον Δημήτρη Φαφαλιό, ο οποίος ολοκλήρωσε τη θητεία του ως Πρόεδρος της INTERCARGO στις 31…
Παρουσία του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια, του Υφυπουργού Γιάννη Κεφαλογιάννη, Αρχηγών των Γενικών Επιτελείων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας, του Δημάρχου Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης Γρηγόρη Κωνσταντέλλου,…
Οι εξαγωγές αργού πετρελαίου το 2024 οδηγήθηκαν σε μείωση, με το περασμένο έτος να συνιστά το πρώτο μετά και την πανδημία κατά το οποίο…
Ψηλά στην ατζέντα του Πεκίνου φαίνεται να βρίσκεται η οικονομική και εμπορική αναβίωση των περιοχών της δυτικής Κίνας, καθώς πρόσφατα η κινεζική κυβέρνηση προέβη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ