Η Daewoo Shipbuilding εξασφάλισε παραγγελία για τέσσερα LNG carriers, αξίας 990 δισ. γουόν (περίπου $846 εκατ.), όπως αναφέρουν νοτιοκορεατικά μέσα. Ειδικότερα, στο πλαίσιο της συμφωνίας, η οποία υπεγράφη με την ιαπωνική εταιρεία Mitsui O.S.K. Lines (MOL), η Daewoo θα ναυπηγήσει τέσσερα πλοία μεταφορικής ικανότητας ίσης με 174.000 κυβικά μέτρα έκαστο, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν μέχρι το β΄ εξάμηνο του 2024.
Τα φιλικά προς το περιβάλλον νεότευκτα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με τους τελευταίας τεχνολογίας κινητήρες διπλού καυσίμου της MAN Energy Solutions, οι οποίοι προσφέρουν σημαντικές βελτιώσεις σε ότι αφορά την κατανάλωση καυσίμου. Επιπλέον, υιοθετούν ένα νέο σχεδιασμό ο οποίος μειώνει το φαινόμενο εξάτμισης του LNG (boil-off gas) από τις δεξαμενές φορτίου, μέσω της χρήσης μιας μονάδας επανυγροποίησης, ενώ θα διαθέτουν και σύστημα αξονικής γεννήτριας το οποίο θα αξιοποιεί την περιστροφή του άξονα της προπέλας του πλοίου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Τα εν λόγω πλοία θα έχουν σημαντικά μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε σχέση με τα υπάρχοντα LNG Carriers, με λιγότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Παράλληλα, βάσει ανακοίνωσης της MOL την Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου, τα τέσσερα πλοία που θα ναυπηγηθούν πρόκειται να ναυλωθούν από τη Novatek Gas & Power Asia Pte. Ltd., θυγατρική της ρωσικής PAO Novatek.
Χάρη στην παραγγελία αυτή, η συνολική αξία των παραγγελιών που έχει λάβει το 2021 η Daewoo διαμορφώθηκε στα $8 δισ., ξεπερνώντας ήδη τον αρχικό στόχο των $7,7 δισ. που είχε τεθεί για όλο το 2021.
Σημειώνεται πως 47 παραγγελίες LNG carriers πραγματοποιήθηκαν μέσα στο 2021, βάσει πρόσφατων δεδομένων της Clarksons (έως τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου), εκ των οποίων τα 42 παραγγέλθηκαν το β΄ και το γ΄ τρίμηνο του έτους.
Ακόμη, 46 πλοία που πρόκειται να ναυπηγηθούν από την Daewoo βρίσκονται στο παγκόσμιο orderbook, μεταξύ άλλων 16 containerships, 11 VLCCs, 9 VLGCs και 6 LNG carriers. Το backlog της εταιρείας ανέρχεται στα $22,2 δισ.
Τέλος, με αφορμή τις κινήσεις των ρωσικών εταιρειών για ναυπήγηση πράσινων πλοίων και τις πρόσφατες δηλώσεις Πούτιν περί αύξησης των εμπορευματικών ροών από το Βόρειο Πέρασμα το 2024, η πιθανότητα αξιοποίησης αυτών των πλοίων στην εν λόγω θαλάσσια αρτηρία φαντάζει αρκετά υψηλή. Άλλωστε, δεν είναι η πρώτη φορά που DSME και MOL συνεργάζονται με φόντο τη θαλάσσια μεταφορά ρωσικού LNG. Ενδεικτικά, το 2014, υπό το ενεργειακό project Yamal LNG της Ρωσίας, είχε συμφωνηθεί η ναυπήγηση τριών LNG carriers.
Φωτό:
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ιστορικό γεγονός έλαβε χώρα πρόσφατα στη Διώρυγα του Σουέζ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση της Αρχής της διώρυγας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την περασμένη…
Η νωχελικότητα στη ναυλαγορά των LPG carriers παραμένει ανυποχώρητη, με τους ναύλους να μη σημειώνουν σημαντικές μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 20…
Μετά από μία χρονοβόρα διαδικασία αδειοδότησης για τα έργα αναβάθμισης της Μαρίνας Χίου, η εταιρεία ΜΑΡΙΝΑ ΧΙΟΥ Α.Ε ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη Πέμπτη 28…
Οι κυβερνήσεις των Ναμίμπια και Ανγκόλας υπέγραψαν πρόσφατα συμφωνία για την κατασκευή ενός υδροηλεκτρικού εργοστασίου ισχύος 600 megawatt στον ποταμό Κουνένε, ο οποίος αποτελεί…
Στο επίκεντρο μίας ακόμα επιστημονικής μελέτης βρέθηκε το θέμα της προστασίας των φαλαινών από τα πλοία και συγκεκριμένα από την κίνησή τους στα ύδατα.…
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
H αλλαγή σελίδας της INTERTANKO επιβεβαιώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, όταν το Council επιβεβαίωσε ότι ο Rolf Westfal-Larsen θα διαδεχτεί τον Paolo d’Amico στη θέση…
Για πρώτη φορά, περισσότερα από 80 αντικείμενα του Ναυαγίου των Αντικυθήρων εκτίθενται στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, στην πληρέστερη μέχρι σήμερα περιοδική έκθεση που παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ