
Η Daewoo Shipbuilding εξασφάλισε παραγγελία για τέσσερα LNG carriers, αξίας 990 δισ. γουόν (περίπου $846 εκατ.), όπως αναφέρουν νοτιοκορεατικά μέσα. Ειδικότερα, στο πλαίσιο της συμφωνίας, η οποία υπεγράφη με την ιαπωνική εταιρεία Mitsui O.S.K. Lines (MOL), η Daewoo θα ναυπηγήσει τέσσερα πλοία μεταφορικής ικανότητας ίσης με 174.000 κυβικά μέτρα έκαστο, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν μέχρι το β΄ εξάμηνο του 2024.
Τα φιλικά προς το περιβάλλον νεότευκτα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με τους τελευταίας τεχνολογίας κινητήρες διπλού καυσίμου της MAN Energy Solutions, οι οποίοι προσφέρουν σημαντικές βελτιώσεις σε ότι αφορά την κατανάλωση καυσίμου. Επιπλέον, υιοθετούν ένα νέο σχεδιασμό ο οποίος μειώνει το φαινόμενο εξάτμισης του LNG (boil-off gas) από τις δεξαμενές φορτίου, μέσω της χρήσης μιας μονάδας επανυγροποίησης, ενώ θα διαθέτουν και σύστημα αξονικής γεννήτριας το οποίο θα αξιοποιεί την περιστροφή του άξονα της προπέλας του πλοίου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Τα εν λόγω πλοία θα έχουν σημαντικά μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε σχέση με τα υπάρχοντα LNG Carriers, με λιγότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Παράλληλα, βάσει ανακοίνωσης της MOL την Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου, τα τέσσερα πλοία που θα ναυπηγηθούν πρόκειται να ναυλωθούν από τη Novatek Gas & Power Asia Pte. Ltd., θυγατρική της ρωσικής PAO Novatek.
Χάρη στην παραγγελία αυτή, η συνολική αξία των παραγγελιών που έχει λάβει το 2021 η Daewoo διαμορφώθηκε στα $8 δισ., ξεπερνώντας ήδη τον αρχικό στόχο των $7,7 δισ. που είχε τεθεί για όλο το 2021.
Σημειώνεται πως 47 παραγγελίες LNG carriers πραγματοποιήθηκαν μέσα στο 2021, βάσει πρόσφατων δεδομένων της Clarksons (έως τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου), εκ των οποίων τα 42 παραγγέλθηκαν το β΄ και το γ΄ τρίμηνο του έτους.
Ακόμη, 46 πλοία που πρόκειται να ναυπηγηθούν από την Daewoo βρίσκονται στο παγκόσμιο orderbook, μεταξύ άλλων 16 containerships, 11 VLCCs, 9 VLGCs και 6 LNG carriers. Το backlog της εταιρείας ανέρχεται στα $22,2 δισ.
Τέλος, με αφορμή τις κινήσεις των ρωσικών εταιρειών για ναυπήγηση πράσινων πλοίων και τις πρόσφατες δηλώσεις Πούτιν περί αύξησης των εμπορευματικών ροών από το Βόρειο Πέρασμα το 2024, η πιθανότητα αξιοποίησης αυτών των πλοίων στην εν λόγω θαλάσσια αρτηρία φαντάζει αρκετά υψηλή. Άλλωστε, δεν είναι η πρώτη φορά που DSME και MOL συνεργάζονται με φόντο τη θαλάσσια μεταφορά ρωσικού LNG. Ενδεικτικά, το 2014, υπό το ενεργειακό project Yamal LNG της Ρωσίας, είχε συμφωνηθεί η ναυπήγηση τριών LNG carriers.
Φωτό:
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η μετασκευή εμπορικών πλοίων με σκοπό την αύξηση της μεταφορικής ικανότητάς τους, αλλά και την ανανέωση των κυρίως κυτών τους, αποτέλεσε μια πρακτική εντός…
Οι Eυρωπαίοι σύμμαχοι της Ουκρανίας, που θα συνεδριάσουν αύριο Κυριακή στο Λονδίνο, στάθηκαν στο πλευρό του προέδρου Βολοντίμιρ Ζελένσκι ο οποίος εκδιώχθηκε χθες Παρασκευή…
Καμία ανάκαμψη δεν γνωρίζει επί του παρόντος η spot ναυλαγορά των LNG carriers, όπου οι ναύλοι βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδα της ιστορίας τους. Ειδικότερα,…
Την πρόθεσή της να αποσχίσει τις δραστηριότητές της που σχετίζονται με το χύδην ξηρό φορτίο σε μια αυτόνομη εταιρεία ανακοίνωσε η Costamare Inc. Το…
Καθώς η ενοποίηση της αλυσίδας εφοδιασμού πετρελαίου και φυσικού αερίου αποτελεί το νέο status quo της αγοράς ενέργειας, αρκετές εταιρείες ενώνουν τις δυνάμεις τους,…
Η τεχνολογία eSAIL της bound4blue αποτελεί μια καινοτόμο λύση πρόωσης με την αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας. Τα eSAILs συμβάλλουν σημαντικά στη μείωση της κατανάλωσης…
Την εξάπλωσή της στη βιομηχανία αερομεταφορών συνεχίζει η Qatar Airways, καθώς η Αυστραλία ενέκρινε την απόκτηση μετοχικού μεριδίου 25% στη Virgin Australia από την…
Αύξηση καταγράφουν οι εξαγωγές άνθρακα της Μογγολίας προς την Κίνα, αναδιαμορφώνοντας τον χάρτη των διά θαλάσσης ροών άνθρακα. Οι συγκεκριμένοι όγκοι διαμορφώθηκαν σε 82,9…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ