
Σε ανάρτησή του στο Linkedin, ο Søren Skou, CEO της A.P. Moller-Maersk, προέβη σε προτάσεις όσον αφορά την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Αρχικά ο κ. Skou υπογραμμίζει ότι, καθώς η ΕΕ προτείνει το τέλος της κατασκευής αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035, το ίδιο θα πρέπει να κάνει και ο ΙΜΟ και με τα πλοία ορυκτών καυσίμων.
Ειδικότερα, o επικεφαλής ενός εκ των κορυφαίων ναυτιλιακών ομίλων του κόσμου σημειώνει ότι η επιβολή ενός παγκόσμιου φόρου για τον άνθρακα και το οριστικό τέλος της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων θα δώσουν στο ναυτιλιακό οικοσύστημα (ναυπηγεία, προμηθευτές καυσίμων κ.ά.) την κατεύθυνση στην οποία πρέπει να κινηθεί η ναυτιλία τού αύριο. «Πρέπει να επιταχύνουμε τις προσπάθειες για την επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών», τονίζει χαρακτηριστικά.
Επιπλέον, ο κ. Skou επισημαίνει πως οι εν λόγω προτάσεις θα επηρεάσουν τα πλοία που θα ναυπηγηθούν στο μέλλον. Ταυτόχρονα, ο φόρος άνθρακα δύναται να γεφυρώσει τη διαφορά τιμής μεταξύ των ορυκτών καυσίμων και των ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα καυσίμων του μέλλοντος. Στο πλαίσιο αυτό, σημειώνει ο κ. Søren Skou, ο Energy Efficiency Design Index (EEDI) του IMO μπορεί να αποτελέσει τον κινητήριο μοχλό προκειμένου να επέλθει το τέλος των πλοίων καύσης ορυκτών καυσίμων.
Φωτό: Divyakant Solanki/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ