
Η ανοδική πορεία της ναυλαγοράς των bulkers διατηρήθηκε και τον Αύγουστο του 2021, καθώς παρατηρήθηκε αύξηση 9,2% του θαλάσσιου εμπορίου των Capesizes σε τονομίλια. Λόγω αυτού, οι αξίες των bulk carriers κατέγραψαν αύξηση μέσα στον μήνα, ανεξαρτήτως τύπου ή ηλικίας, βάσει δεδομένων της VesselsValue.
Ειδικότερα, τη σημαντικότερη αύξηση κατέγραψαν τα Supramaxes, των οποίων η αξία ξεπέρασε σε ποσοστιαία μεταβολή αυτήν οποιουδήποτε άλλου τύπου bulker (εύρος μεταβολών από 5,1-13,7%, με μέση μεταβολή 10,18%). Όσον αφορά τα Capesizes, η μέση μεταβολή της αξίας τους κυμάνθηκε στο 3,6%, με τη μεγαλύτερη άνοδο να παρατηρείται στα πλοία ηλικίας πέντε και δέκα ετών, ίση με 5,1%. Η μέση άνοδος της αξίας τόσο των Panamaxes όσο και των Handysizes διαμορφώθηκε στο 6,92%, με τα νεότευκτα Panamaxes να καταγράφουν άνοδο 8,8% στην αξία τους μέσα στον Αύγουστο και τα Handysizes ηλικίας δέκα ετών να καταγράφουν άνοδο 8,9%.
Αξίζει να σημειωθεί πως, για όλες τις κατηγορίες bulkers, η ποσοστιαία αύξηση της αξίας των second-hand ήταν μεγαλύτερη από εκείνη των επί παραγγελία, συγκρίνοντας τα δεδομένα της VesselsValue για τον μήνα Αύγουστο. H τάση αυτή είναι ενδεικτική της επιλογής της συντριπτικής πλειοψηφίας των ιδιοκτητών bulkers, οι οποίοι επιλέγουν να επενδύσουν σε υπάρχοντα πλοία με στόχο την αξιοποίηση της πολύ καλής ναυλαγοράς. Ακόμη, αντανακλάται και στην ιδιαίτερα μεγάλη διαφορά μεταξύ παραγγελιών και αγοραπωλησιών την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου, οπότε οι αγοραπωλησίες διαμορφώθηκαν στις 747, ενώ οι παραγγελίες ανήλθαν σε 107.
Παράλληλα, οι αγοραπωλησίες μόνο για τον Αύγουστο συνεχίστηκαν επίσης με δυναμικούς ρυθμούς, με 48 bulkers να αλλάζουν χέρια. Η πλειονότητα αυτών των bulkers ήταν ηλικίας 5-15 ετών (40 πλοία). Μόλις ένα πλοίο ηλικίας μικρότερης των 5 ετών άλλαξε ιδιοκτήτη, ενώ επτά πλοία ηλικίας μεγαλύτερης των 15 ετών άλλαξαν χέρια.
Τα Handysizes πρωταγωνίστησαν στις αγοραπωλησίες του Αυγούστου, αντιπροσωπεύοντας το 39,58% (19 πλοία) των συνολικών αγοραπωλησιών. Τα 18 από τα 19 Handysizes που άλλαξαν χέρια ήταν μεταξύ 5-15 ετών.
Τη δεύτερη θέση κατέλαβαν τα Supramaxes, με ποσοστό 31,25% (15 πλοία) επί των συνολικών αγοραπωλησιών. Τα δέκα από αυτά ήταν μεταξύ 5-15 ετών.
Όσον αφορά τα Panamaxes, οκτώ άλλαξαν χέρια (16,67% των συνολικών αγοραπωλησιών). Τα έξι από τα οκτώ ήταν ηλικίας 5-15 ετών.
Τέλος, στον κλάδο ξηρού φορτίου, τις λιγότερες αγοραπωλησίες κατέγραψαν τα Capesizes. Συγκεκριμένα, έξι Capesizes άλλαξαν χέρια (12,5% επί των συνολικών παραγγελιών), όλα ηλικίας 5-15 ετών.
Φωτό: Yun David/ Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Εν μέσω συθέμελων αλλαγών στο διεθνές εμπόριο, ο OPEC αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις του για την αύξηση της ζήτησης πετρελαίου τα προσεχή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ